X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Polarium - highscores mm.


Svar
ChronoChronoSkrevet 28/04-05 19:08 
DS'ens bedste spil (ja okay, jeg har ikke prøvet dem alle...) skal da have sin egen tråd.

Jeg er ved at løbe tør for puzzles, og det er i andre sikkert også - så lad os lave nogle til hinanden. Her følger koden til en jeg lige har lavet - den skulle have været lidt sværere, men jeg glemte løsningen undervejs :)

2094638883
5181736212
9756528443

Og så er der jo spillets challenge-mode. Selvom jeg godt kan få masser af konkurrence herhjemme, så er det jo sjovere hvis der er flere at konkurrere mod. Min aktuelle highscore er: 198625 point på 224 linjer. Stik den!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/04-05 19:36 
Øv - du stjal min tråd ;-)

Min highscore er dog kun:
D Niveau - 114765 point på 227 linier
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
crushcrushSkrevet 28/04-05 21:14 
Amatører hæhæ *joke*

Min highscore er 443395 på 260 linjer
Spiller nu: Legend Of Zelda, The: T...
ChronoChronoSkrevet 02/05-05 21:49 
Så fik du lige dræbt den tråd... :)

Det er en god rekord! Har ikke kunnet slå den... endnu!

Hvis nogle gerne vil prøve inden de køber er der en flash-demo af spillet her: http://polarium.nintendods.com

Den er lidt skrabet lavet i forhold til spillet, og det er kun puzzle-mode man kan prøve, men det viser meget godt hvad det går ud på.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
crushcrushSkrevet 02/05-05 23:37 
Det er jeg ked af hæhæ men i er sikkert bedre til selve puzzle delen end jeg er jeg sidder fast i puzzle nr. 32 heh
Spiller nu: Legend Of Zelda, The: T...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/05-05 10:21 
Jeg fatter slet ikke hvordan du har fået så mange point.

Allerede efter anden gang hvor skærmen bliver ryddet bliver det jo helt umuligt at lave systemer?
Og når man kun rydder én linie ad gangen, bliver det ikke til mange point.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
fumfumSkrevet 03/05-05 11:40 
Jeg har det også svært med denne puzzler. Især det med at man ikke kan tegne næste streg inden den klods man har tegnet væk er faldet ned.
Og hvis man kommer til at gøre det kan man ligesågodt give op.
Jeg er mere for zoo-keeper. Men der har konen desværre highscoren i alle kategorier. Damn.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 06/05-05 15:41, rettet 06/05-05 15:44 
Efter at have læst denne tråd, valgte jeg at købe Polarium, og nu hvor jeg har spillet det i nogle dage, må jeg sige, at jeg er positivt overrasket. Selve puzzle-delen virker lidt for overskuelig, men challenge har både sat min tålmodighed og motorik på en hård prøve. Jeg er kun nået til det tredje level (linjerne 200-300) og selv efter intensiv træning har jeg ikke reelt været i nærheden af at få ryddet linie 300 endnu. Det er måske min forholdsvis dårlige finmotorik der siger det her, men for søren da, hvor er challenge-delen svær. Så hvis der er nogen der leder efter en udfordring, så vil jeg klart opfordre til, at man prøver Polarium. Jeg er i hvert fald hooked på det.

Min score er:

488975 på 235 linjer.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
ChronoChronoSkrevet 06/05-05 16:09 
:O

Hvordan får i så mange point på så få linjer? Jeg har da været over 300 linjer, men ikke over så mange point.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 07/05-05 14:07 
Chains. Jeg tror det er vigtig, at man rydder en linje hver gang, så jo længere chain jo flere points for hver linje, så vidt jeg har kunnet se. Desuden tror jeg også det er vigtig at rydde skærmen så meget man kan, så man kan få en all clear bonus. Hvis man kan det med bare 8 linjer så får man en bonus på 10000 eller 15000 points.

Men jeg synes godt nok det er imponerende, at du er kommet forbi linje 300. Jeg har slet ikke kunnet greje systemet ved det level endnu. Det kommer forhåbentlig.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
ChronoChronoSkrevet 20/05-05 18:44 
Linje 300 var vist held, og jeg var hele tiden bagefter så det gav ikke mange point.

Jeg fatter det stadig ikke... Jeg fjerner blokene så hurtigt jeg kan, og tit får jeg markeret mønstret inden blokene er faldet ned så det går meget hurtigt med at fjerne dem. Alligevel har jeg ikke fået i nærheden af jeres halve million point - og jeg har ikke engang high-scoren på min egen DS...

Men for at tale om noget andet end Challenge-mode, så fandt jeg denne side: http://www.polarium-puzzles.com - masser af puzzles! Og nogle af dem er dejligt svære :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 20/05-05 19:20 
Trods ihærdige forsøg må jeg erklære, at jeg ikke forstår det her spil. Puzzle er da sjovt, sådan på et ret forudsigelig måde. Det vil sige ikke sjovt nok til, at jeg vil bruge tid på det.

Challenge fatter jeg slet ikke. Konceptet er klodset (haha), og alt for meget baseret på at man kan huske mønstrene udenad og tegner præcist, og alt for lidt på taktik og overblik. Altså for det første level eller sådan noget. Derefter er det bare mere eller mindre random blokke der kommer ned. Når der kun kommer en linie af gangen, kan man ikke lave noget system i det. Jo, det KAN man godt, men efter mine erfaringer kan det slet ikke betale sig. Det gælder bare om at være hurtig til at ramme de blokke, der skiller sig mest ud.

Efter jeg har accepteret dette efter nogle spil, formår jeg slet ikke at opnå nogen form for progression. Jeg bliver ikke bedre af at spille mere. Forskellene i mine spil er kun om jeg lige kommer til at tegne lidt skævt eller langsomt. Det er ikke sjovt, og der er ikke megen puzzler i det. Kort sagt: jeg forstår det ikke.

Min highscore er omkring 250.000 point på omkring 250 linier.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 21/05-05 14:10, rettet 21/05-05 14:17 
Jeg synes egentlig du har ret på mange områder, RJK, hvad angår Challange. Som jeg selv skriver, så er det hovedsageligt min motorik og tålmodighed der bliver testet. Det drejer sig om at være hurtig og lure det system der er for hvert level, men når man så har knækket det er det gentagelse resten af vejen. Det er meget udenadslære, og det er jo så op til en selv om man synes det er sjovt. Jeg bliver ved med at spille det om ikke andet for så for highscoren. Det er dog i begrænsede mængder, da dette spil som intet andet, ikke engang PES, er i stand til at hidse mig op. Hvis jeg spiller det for længe og min motorik svigter mig, så er jeg i stand til at smide det direkte i skraldespanden, eller sælge hele skidtet på stedet.
Om det så er et tegn på, at spillet er sjovt ved jeg egentlig ikke selv helt, men i det mindste synes jeg ikke det er intetsigende :)

Slutteligt, så mener jeg stadig, at nøglen til mange points er, at man ikke bryder sin chain. Hvis man kan lave en chain på 100, så giver selv 1 linje næsten 1000 points derefter. Men hvis man bryder den, skal man starte forfra og så får man næsten ingen points for sine linjer før ens chain er bygget op igen. Derfor tror jeg også det er bedre at fjerne 1 linje 100 gange end 10 linjer 10 gange.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
ChronoChronoSkrevet 21/05-05 17:30 
Men hvad er en chain?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 21/05-05 19:27, rettet 21/05-05 19:29 
Hver gang du fjerner en linje kan du på den øverste skærm se et tal der angiver hvor lang din chain er. Altså hvor mange linjer du har fjernet i træk.
Det vil sige, at hvis du ti gange i træk fjerner linjer med et strøg med din stylus, så er din chain på 10. Men det vil så også sige, at hvis du skal bruge to streger for at fjerne en linje, så bryder du din kæde og skal starte forfra.
I bund og grund skal du bare fjerne en linje hver eneste gang du tegner en streg.
Håber det hjælper, ellers står der noget om det i manualen, hvis jeg husker rigtigt.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
ZøvnigZøvnigSkrevet 29/05-05 10:15 
Det er et par andre herinde med nogle uhyggelig store recorder. Men efter tråden her har jeg fundet i Polarium frem igen og tage udfordringen op :D
I challenge er min record 373835 for 224 Linier
Puzzle delen er jeg ikke færdig med endnu men har da klaret de 58 af dem indtil nu. Sidder virkelig fast i nr. 59.
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig