X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Conker-tråden


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 13/04-05 11:18, rettet 13/04-05 11:32 
Lad mig starte med et link til igns impressions af det færdige Conker spil.

Single player impressions
http://xbox.ign.com/articles/603/603594p3.html

Multiplayer impressions
Se hele indlægget
For The Love Of The Game
89 emne(r).
1 2 > »

Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 13/04-05 11:18, rettet 13/04-05 11:32 
Lad mig starte med et link til igns impressions af det færdige Conker spil.

Single player impressions
http://xbox.ign.com/articles/603/603594p3.html

Multiplayer impressions
http://xbox.ign.com/articles/602/602184p1.html

Som man kan læse er ham Hilary temmelig glad for det spil, nærmest ophidset (på den fede måde). Og igen påstår han at det er det flotteste spil EVER lavet til xbox'en. Og den køber jeg :)

Uha, endelig er det på vej (21 juni). Dette spil er som sagt grunden til at jeg skaffede mig en x-box til at starte med. Så kom der så en bonus undervejs som hed burnout 3.

Men nu er Conker jo nok desværre ikke noget som i garvede x-box ejere falder på halen over. Det er jo stadig bare et gammelt nintendo børnespil i flottere indpakning. Men vi gamle nintendo tilhængere ved bedre. Dette spil må for alt i verden ikke overses af nogen årsag.

Nu siger jeg det endnu engang. Efter min mening er dette spil kongen over alle spil (måske deler det pladsen med Perfect Dark). Dette spil er så fyldt med humor og charme og godt gameplay, at hvert minut af spillet er en ren fornøjelse.

Og multiplayer delen er super underholdning, og hylende morsom. Alene lydene der kommer fra de der Teddiez når de skyder med et maskin gevær er "priceless". Der er en multiplayer mode som hedder "heist". 4 hold, med 2 på hver, hvæsler i bjørnebande tøj, starter alle med et baseballbat, og mødes på midten (hvor der er en sæk penge man skal snuppe) i et virvar af vold, blod, og 8 svingende baseballbats. Det fås bare ikke sjovere end det.

Jeg kan slet ikke vente på det her spil...

[EDIT] Husk at tjekke de sprøde billeder på ign.
For The Love Of The Game
OkottaOkottaSkrevet 13/04-05 11:35 
"Conker: Live & Reloaded is an utterly foul game. There's an unending stream of curse words from Conker and those he meets, though all of these are bleeped. Originally Microsoft had called the remade game, Conker: Live & Uncut, but wisely changed the name because this is not in any way an uncensored version of Bad Fur Day. In fact, the N64 version actually had some un-bleeped swearing. Sure, the F-bomb was always censored, but every now and then a s--- would get through, which made things even funnier. Here, Microsoft has upped the bleeps as almost nothing makes it through safely, not ever "twat," which I didn't even know was considered a curse word by even the most modest of people."

Det er altid lækkert når Microsoft vil bestemme hvad jeg skal høre og se, i de spil de udgiver. Ninja Gaiden, anyone? De burde ta' et grundigt kig på RE 4, for at lære hvordan det skal gøres.

"Don't cry over the lack of swearing, because the bleeping actually makes things funnier. Cute animals cursing up a storm is a downright riot and the bleeping only furthers the feeling that this is a Saturday Morning Cartoon gone horribly wrong."

Uanset hvordan man vender og drejer den, så er Conker på Xbox, endnu mere censoreret end N64 udgaven.

Dermed ikke sagt at jeg ikke vil spille spillet igen - slet ikke.

Men det er stadig FUBAR det show Microsoft kører med deres såkaldte mere "voksne" titler.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KalicolaKalicolaSkrevet 13/04-05 11:49 
hvis de har censureret the great mighty poo sangen... Så er MS bare for meget! UD MED DEM!!!
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 13/04-05 11:50 
http://media.xbox.ign.com/media/490/490304/img_2393375.html
Haha :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 13/04-05 11:54 
Det var snak om på et tidspunk at det nye conker ville indeholde et nyt kapitel.. Jeg havde selv håbet på et kill bill ripoff... Men det lader ikke til at der er noget nyt chapter... *dybt suk*
For The Love Of The Game
WehnerWehnerSkrevet 13/04-05 12:02 
Kunne det tænkes, at den europæiske version ikke bliver så hårdt censureret som den amerikanske?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/04-05 21:29 
Jeg er stor fan af spillet, men alligevel må jeg indrømme at jeg er nede på jorden. Måske fordi jeg allerede har spillet det igennem for flere år siden, og oplevet alt den skæve humor før.

Det er ærgeligt at dele af single playeren ikke kommer med i selve spillet. Eller ihvert den del som IGN snakkede om i deres preview.
Jeg tror også at det vil være meget kort. Nu når det er meget lettere, så tror jeg at single player delen vil være hurtigere overstået, og nogen måske vil føle at det ikke helt var pengene værd.
Men Nintendo 64 versionen, er helt sikkert stadig bedre end de fleste ligende ting på markedet som Ratchet and Clank serien.

Jeg synes også at Multiplayer delen ser sjovt ud, men jeg undre mig lidt over om det vil være kaotisk, eller om der rent faktisk vil være samarbejde involveret.

Og Darknon, måske skulle du passe lidt på. Ham Hillary var ham der roste Jade Empire til skyerne. Jeg synes også at det ser rigtig flot ud, men IGN har det med at gå over gevind i deres previews.
Jeg synes at Brute Force, var et rigtig godt eksempel på dette.

Geekculture har en rigtig fed anmeldelse af spillet, hvor de ikke kun har sat den fede Playboy reklame der blev vist på sent TV i USA, men også billedere fra Conker, fra gamle dage(kendt som Twelve Tales: Conker).

GeekCulture review.
Well crucify the insincere tonight...
KalicolaKalicolaSkrevet 13/04-05 21:52 
Kult reklame den der :)

jeg tror ikke at jeg er overglad. Jeg ved jo hvad jeg kan forvente. Det gode gamle suveræne spil, i ny indpakning... det er nok til at jeg ikke kan få hænderne ned. Jeg forventer ikke mere end det gamle spil.

Det med at det er live, er jeg egentligt ligeglad med, der er aldrig nogle at spille med når jeg logger på live, så det er ligemeget. Det er ok griner for mig, med sofa kammerater og bots :D
For The Love Of The Game
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/04-05 22:13 
Wehner>
Kunne det tænkes, at den europæiske version ikke bliver så hårdt censureret som den amerikanske?

Det jeg har set af Conker (PAL) er i hvert fald ikke censureret!!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
OkottaOkottaSkrevet 14/04-05 00:25 
Det ser ud til at spillet har fået en PEGI 16 rating; Skulle det ha' været "Live & Uncut", så er det nok mere i retning af en PEGI 18.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 14/04-05 10:17 
PalleJensen>
Det jeg har set af Conker (PAL) er i hvert fald ikke censureret!!

Censurerer de "shit"? Selv Nintendo lod den slippe igennem..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 14/04-05 10:27 
"In fact, the N64 version actually had some un-bleeped swearing. Sure, the F-bomb was always censored, but every now and then a s--- would get through, which made things even funnier. Here, Microsoft has upped the bleeps as almost nothing makes it through safely, not ever "twat," which I didn't even know was considered a curse word by even the most modest of people."

s--- = shit.

Resident Evil 4 har mange "shit" i spillets fremragende dialog. Tak til Nintendo, for spillets uncut status.

Stor tak til Microsoft; Censorship rocks!
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 14/04-05 10:42 
Det er så derfor, jeg uddybede Wehners spørgsmål ved at spørge direkte om "shit" også er censureret i den europæiske version..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 14/04-05 11:01 
Jeg er næsten villig til at sætte penge på, at MS ikke laver en omvendt Ninja Gaiden.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KalicolaKalicolaSkrevet 14/04-05 11:35 
Øhm.. kan vi ikke lige få den ninja gaiden historie... Jeg må ha sovet i timen :)
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 14/04-05 12:03 
I Ninja Gaiden var det jo vold, der var blevet censureret. Kan ikke huske hvilken version, der fik fjernet hoved-klipperiet.
Der er står forskel på vold og sprog, det plejer at være USA, der slår ned på førstnævnte, og England/Tyskland med det andet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 14/04-05 12:10 
Sumez>
Der er stor forskel på vold og sprog, det plejer at være USA, der slår ned på førstnævnte, og England/Tyskland på det andet.

Er det ikke omvendt?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 14/04-05 15:42 
Sumez>
I Ninja Gaiden var det jo vold, der var blevet censureret. Kan ikke huske hvilken version, der fik fjernet hoved-klipperiet.

PAL versionen.

Grunden til at hoved-afhugningerne blev fjernet var, at Ninja Gaiden var et stort spil, som skulle ud til / kunne købes af, så mange mennesker som muligt.

Med garanti gør det samme sig gældende med Conker, så er der noget der kan censureres i spillet, så kan I bande på at det bliver censoreret.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 14/04-05 15:52 
Wehner>
Er det ikke omvendt?

Ja, det ville jeg da også mene?

Det plejer da at være i Tyskland, at rødt blod bliver til grøn ditto og menneskelige fjender indimellem bliver udskiftet med robotter.

Modsat USA hvor ultravold plejer at slippe igennem, mens nøgne menneskekroppe og uartigt sprog er fy-fy.
(...)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/04-05 20:18 
Sumez>
Censurerer de "shit"? Selv Nintendo lod den slippe igennem..

Jeg har ikke lige bidt mærke i, om de censurerer ordet "shit". Men det er voldsomt(!) blodigt (spillede D-Day levelen på Jade Empire disken).. Jeg kan ikke tro, at den er censureret...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
JmogJmogSkrevet 14/04-05 20:31 
Jamen, NTSC-versionen er skam heller ikke censureret på billedsiden. Blod er jo intet i forhold til et ord... åbenbart.

Ifølge den britiske Amazon har PAL-udgaven en 18-mærkning, så hvis det er rigtigt, er der jo ingen grund til at censurere noget som helst.
OmenOmenSkrevet 14/04-05 21:02, rettet 14/04-05 21:04 
Okotta>
Grunden til at hoved-afhugningerne blev fjernet var, at Ninja Gaiden var et stort spil, som skulle ud til / kunne købes af, så mange mennesker som muligt.

Med garanti gør det samme sig gældende med Conker, så er der noget der kan censureres i spillet, så kan I bande på at det bliver censoreret.

Det kan du jo ikke sige med garanti. Desuden tror jeg helt det kommer an på hvor mange kræfter MS vælger at ligge i Conker her i Europa.

Personligt tror jeg den europæiske version bliver identisk med den amerikanske.

Når det er sagt, synes jeg, at dømme efter demoen, at spillet indtil videre virker ekstremt middelmådigt. Det er kun en bane der er med i Jade Empire, men der er SÅ mange ting der bør rettes hvis spillet skal leve op til det halve af den hype sider som IGN glædeligt kaster efter det...

Online bliver det måske stærkt, men er der seriøst nogen der hellere vil spille dette, end Halo 2 online?
Vote Ficus!
WehnerWehnerSkrevet 14/04-05 21:06 
Nej.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 14/04-05 21:06 
Omen>
der er SÅ mange ting der bør rettes hvis spillet skal leve op til det halve af den hype sider som IGN glædeligt kaster efter det...

Jeg synes demoen generelt gav et rigtig godt indtryk, men styringen trænger virkelig til en overhaling.
OmenOmenSkrevet 14/04-05 21:17 
Jeg synes (og jeg siger ikke det ikke bliver rettet inden spillet kommer i handlen) at kameraet er håbløst, lyden kedelig og næsten anonym. Maskinpistolen mangler ligeledes "oomph" og minder mere om en vandpistol eller dets lige.
Vote Ficus!
KalicolaKalicolaSkrevet 14/04-05 21:26 
I kan skam ikke tage modet fra mig :) Og ja, jeg vil til hver en tid bytte halo multi ud med conker multi :) Ja, jeg ved det,.. Jeg er i undertal herinde :)
For The Love Of The Game
WehnerWehnerSkrevet 14/04-05 21:33 
Det må man sige, Mr. Timesplitters ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 14/04-05 22:19 
Wehner>
Er det ikke omvendt?

Eh, jo, jeg kom til at skrive det omvendt. Det er naturligvis USA, der ikke bryder som om sproget, og Europa, der censurerer "ninja" fra diverse titler, da det er for voldeligt. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 14/04-05 22:21 
Omen, har du spillet den originale udgave af Conker?
Det ville virkelig være sørgeligt, hvis man vurderede det spil på D-day banen alene. Godt nok varierer gameplayet utroligt meget i det spil, men især på "D-day", er kontrollen jo helt anderledes.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 14/04-05 23:38 
Jmog>
Ifølge den britiske Amazon har PAL-udgaven en 18-mærkning, så hvis det er rigtigt, er der jo ingen grund til at censurere noget som helst.

Ifølge ToTheGame, som har et billede af coveret, så er det en PEGI 16.

Conker box shot
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 14/04-05 23:39 
Omen>
Online bliver det måske stærkt, men er der seriøst nogen der hellere vil spille dette, end Halo 2 online?

Ja, naturligvis; Hvis det bliver sjovt og godt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
WehnerWehnerSkrevet 15/04-05 01:04 
Jeg har hørt, at det bliver rushed.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Michael_Michael_Skrevet 15/04-05 09:33 
Fire år undervejs.

Til gengæld virker Halo 2 en anelse rushed;)
OkottaOkottaSkrevet 15/04-05 09:43 
Wehner>
Jeg har hørt, at det bliver rushed.

Sådan er det med Xbox; I flere tilfælde, så tager man hvad man kan få.

Der findes ikke noget, som en patch ikke kan rette op på.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KalicolaKalicolaSkrevet 15/04-05 10:40 
Jeg tvivler stærkt på at det er rushed.... Jeg har fulgt det her spil i uendelige tider efterhånden. Der var nogen som sagde 4 år... det er i hvertfald IKKE rushed.
For The Love Of The Game
OmenOmenSkrevet 15/04-05 11:43, rettet 15/04-05 11:44 
Sumez>
Omen, har du spillet den originale udgave af Conker?
Det ville virkelig være sørgeligt, hvis man vurderede det spil på D-day banen alene.

...sigh...

Omen>
Jeg synes (og jeg siger ikke det ikke bliver rettet inden spillet kommer i handlen)...

Og ja, jeg har spillet orignalen.
Vote Ficus!
Bede-xBede-xSkrevet 15/04-05 16:04, rettet 15/04-05 16:06 
Palmer Eldritch>
Til gengæld virker Halo 2 en anelse rushed;)

En eller anden gang når jeg kan løsrive mig fra Halo 2 og rent faktisk har tid til at diskutere, må du meget gerne uddybe, hvad der er galt med spillets multiplayerdel, siden det kun fortjener middelmådig karakter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 15/04-05 18:01 
Bl.a har man reelt ingen rigtige valgmuligheder i multiplayer.

Det skulle såmænd bare ha' haft en ganske almindelig Optimatch - li'som stort set alle andre Xbox Live spil.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/04-05 18:09 
Enig med Okotta... skræmmende...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 15/04-05 20:15, rettet 15/04-05 20:42 
Til Deluxscan:

1) Man kan sætte et custom game op efter de regler man har lyst til og invitere sine venner. Det gør mange spillere. Man har flere valgmuligheder her end i det første Halo.

2) Matchmaking bliver spillet af flere hundrede tusinde brugere hver dag. Det er nu 6 måneder siden spillet kom frem. Hypen er forsvundet. Hvorfor bliver folk ved med at spille?

3) Glem ikke at coop og Lan også er en del af multiplayer oplevelsen.

4) Selv hvis jeg gik med til, at det var et stort kritik punkt(hvilket jeg ikke gør), betyder det så at spillet fortjener 5/10?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SøgAArdSøgAArdSkrevet 15/04-05 22:50 
Hvorfor skal et kritikpunkt af en funktion altid tolkes som en dårlig score? De siger jo ikke spillet er dårligt, blot at nævnte funktion ville sætte en hvis prik over et hvis i.
Home is where the hardware is..
WehnerWehnerSkrevet 15/04-05 22:57 
Jo. Palmer E. har i vurder-sektionen givet Halo 2 karakteren "5", Søgaard.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 16/04-05 15:15 
Omen>
Og ja, jeg har spillet orignalen.

Kan du så ikke komme med en konkret beskrivelse af hvad du mener, der gør spillet værre end originalen, i stedet for at sukke af mig?

Hvis du vel og mærket MENER at det er værre, for jeg har absolut ingen klager omkring det gamle Conker.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OmenOmenSkrevet 16/04-05 15:29 
Jeg sukker blot af at du spurgte om noget som allerede var besvaret fra min side.

Jeg mener ikke at Conker på Xbox (alene dømt ud fra Jade Empire demoen) er værre end det gamle, men omvendt mener jeg heller ikke det er blevet bedre, og genren har udviklet sig meget siden 2001.

Som jeg (igen) allerede har nævnt synes jeg kameraet er håbløst, våbnene i demoen vattede, og lyden kedelig. Jeg har dog stadig forhåbninger om at det er aspekter som Rare når at rette inden spillet bliver smidt på markedet.
Vote Ficus!
Michael_Michael_Skrevet 16/04-05 18:19 
Wehner>
Jo. Palmer E. har i vurder-sektionen givet Halo 2 karakteren "5", Søgaard.

Min vurdering er udelukkende baseret på singleplayerdelen af Halo 2.
Efter min mening ER spillet middelmådigt, for genrefans og udskiller sig ikke synderligt fra andre spil i samme genre og slet ikke fra forgængeren. Derfor karakteren 5.

Der er nogle irriterende grafikopdateringsfejl(?) i mellemsekvenserne, som ikke bør være der på så stor og kommerciel en titel. Det kunne tyde på, at spillet blev sparket ud af døren et par måneder for tidligt, men det er langtfra sikkert.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 16/04-05 18:56, rettet 16/04-05 18:59 
Det er vel heller ikke fair, at vurdere en titel, der lægger så meget vægt på XBL-delen, udelukkende ud fra dets meritter som single-player oplevelse? Især ikke når det ikke fremgår tydeligt af "anmeldelsen".

Hvis jeg skulle anmelde Battlefield: Vietnam udelukkende som et single-player spil ville det jo knap nok kunne slæbe sig op på et 2/10, hvilket jo er en yderst misvisende karakter.
(...)
Bede-xBede-xSkrevet 16/04-05 18:56, rettet 16/04-05 18:58 
Jamen, du kan da ikke skrive en vurdering af bare singleplayerdelen. Det andet hører jo med til spillet...

Ellers kunne jeg vurdere morrowind til 1/10 baseret på spillets multiplayerdel. Eller hvad med en singleplayer vurdering af Virtua Fighter.

Sådan kan man da ikke vurdere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 16/04-05 18:59 
Ja det er rent nonsens. Ud over det, så er en vurdering af Halo 2s singleplayer-del på 5/10 ikke seriøs nok til at jeg rigtig gider diskutere det. Det giver ingen mening at være _SÅ_ subjektiv.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 16/04-05 19:09 
I to mener altså seriøst, og i ramme alvor, at man IKKE må vurdere Halo 2, udelukkende på Campaign delen - selve spillets story mode? Nej, nej, nej - hvis det FØR lugtede af, at I ikke kunne acceptere, at flere gamere bare ikke ser de samme ting i spillet som I gør, og med vold og magt skulle finde kritik punkter ved andres vurderinger af spillet, så direkte stinker jeres bizarre "taktik" nu.

Campaign og multiplayer er to vidt forskellige ting, og vurderes derefter. Man kan lave en samlet vurdering, hvis man ønsker det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
GakuGakuSkrevet 16/04-05 19:11 
OSS for Vurdering>
En vurdering er som udgangspunkt en superkort anmeldelse, hvor den enkelte titels samlede kvaliteter vurderes.
89 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig