X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Doom III - en åbenbaring


Svar
OkottaOkottaSkrevet 08/04-05 15:51 
Det burde ikke være muligt, at Doom III er så flot og kører så godt på Xbox, men det er det, og det gør det.

Her er der virkelig tale om en teknisk åbenbaring.

Jeg har aldrig set noget lignende på Xbox'en.

Spring iøvrigt over standard udgaven, og køb Collector's udgaven. Ekstra materialet er rigtigt godt, og det er sublimt at sidde og spille de gamle Doom's i sofaen; Kontrollen via. controlleren spiller bare som det skal.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ComradeComradeSkrevet 08/04-05 16:32 
Ja jeg troede heller ikke det var muligt, at lave denne grafik med den hardware.

Der findes intet konsolspil hvis grafik som, rent teknisk, kan slå Doom 3 og det kommer der sikkert heller ikke inden vi ser den nye generation af konsoller. Måske med HL 2, men det må tiden jo vise :-)

Spillet er faktisk også ganske underholdende. Har ikke rigtig haft nogle forventninger efter PC versionen fik en del kritik og ikke levede op til hypen.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
OkottaOkottaSkrevet 08/04-05 16:43, rettet 08/04-05 16:44 
Resident Evil 4 og Doom III, er ihvertfald blandt det flotteste derude.

Indtil videre mener jeg stadig RE4 er det pæneste vi har set; De textures i det spil - de er stadig ikke overgået.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/04-05 16:53 
Kun af Splinter Cell: Chaos Theory (xbox) - det er efter min mening det flotteste konsolspil til dato.

Jeg har spillet både Doom 3 (xbox) og RE4 - og Doom 3 ligger i hvertfald også helt oppe i den høje ende.

Her snakker jeg udelukkende om den tekniske del af grafikken, på den æstetiske side, er ingen af de tre spil særligt gode.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
ComradeComradeSkrevet 08/04-05 17:05 
Nej men rent den rent tekniske præstation kan intet spil slå.

Har også spillet Chaos Theory, men mener at Doom 3 er pænere -Måske også fordi jeg synes at Chaos Theory er en tand for mørkt, så man ikke oplever den ellers smukke grafik "ordenligt".

Har desværre ikke oplevet Resident Evil 4 endnu, men hvis det er på højde med, skal det da helt klart på listen.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
GreaseballGreaseballSkrevet 08/04-05 17:24 
Doom 3 er virkelig en god oplevelse på Xbox, godt at se at der nogen udviklere der giver sig tid til konsol udgaven.
Nogen der skal på LIVE i aften og spille Co-up, jeg er frisk.

Okotta>
Spring iøvrigt over standard udgaven, og køb Collector's udgaven. Ekstra materialet er rigtigt godt, og det er sublimt at sidde og spille de gamle Doom's i sofaen; Kontrollen via. controlleren spiller bare som det skal.

Og så er Collector´s udgaven i samme slags æske som Halo 2.
Glæder mig til prøve de gamle spil i co-up.
OkottaOkottaSkrevet 08/04-05 17:35 
PalleJensen>
Kun af Splinter Cell: Chaos Theory (xbox) - det er efter min mening det flotteste konsolspil til dato.

Chaos Theory er osse sygeligt pænt; Normal mapping'en i det spil, er der skruet godt op for.

Men det er de textures i RE4 som bare skubber de andre væk; Det er så smukt.

Mht. Chaos Theory; Har kun spillet de første par missioner - er spillet konstant afhængig af, at man bruger nightvision? Synes det er synd at man ikke altid kan nyde grafikken, når det foregår i mørke. Vil gerne ha' nogle lidt lysere missioner - håber de kommer.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KTCKTCSkrevet 08/04-05 20:24 
Doom 3 på Xboxen... Jo, jeg er imponeret over det, for frameraten fejler for det meste ikke noget, og ved første øjekast er det også smukt. Kigger man lidt nærmere, kan man godt se, at modellerne er mindre detaljerede og teksturer tit er i en ret lav opløsning.

Jeg har gennemført det i coop med Konsolkongen, og her lagde jeg også mærke til noget interessant, som jeg nok ikke havde forventet - Man kaster ikke skygger, når medspilleren lyser på én. Så meget for den realistiske grafikmotor med "ægte" skyggeeffekter. Animationerne kan også virke lidt "flyvende". Efterhånden forstår jeg godt, hvordan de kan presse det ned på Xboxens hardware...

Når dette så er sagt, skal jeg da nævne, at coop er en meget kærkommen tilføjelse til spillet, da den ene kan lyse mens den anden skyder.

Og så kan man desværre ikke spille de gamle Doom-spil over Live...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 08/04-05 20:26 
Kunne man da ikke spille coop på PC?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 08/04-05 21:59 
Nix :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
OkottaOkottaSkrevet 09/04-05 11:39 
Det er værd at bemærke, at det er når man tager spillet online, at frameraten kan blive ustabil. Prøv at lægge mærke til at hastigheden / tempoet er speedet lidt op, når man spiller online. IGN bemærker bl.a at spillet får nogle vældige framedrops, hist og her, i online co-op'en; Frameraten i singleplayer er derimod meget stabil.

Tydeligt er det ihvertfald, at spillet er stærkt optimeret i singleplayer campaign'en, hvor man går og løber, i et lidt mere anstændigt tempo, og det tyder på at grafikmotoren var optimeret primært for dette formål.

Jeg spillede Doom III det meste af aftenen igår, i singleplayer campaign, og det var en lækker oplevelse.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/04-05 14:13, rettet 09/04-05 14:14 
Okotta>
Mht. Chaos Theory; Har kun spillet de første par missioner - er spillet konstant afhængig af, at man bruger nightvision? Synes det er synd at man ikke altid kan nyde grafikken, når det foregår i mørke. Vil gerne ha' nogle lidt lysere missioner - håber de kommer.


Det er op til ens spillestil. Jeg har gennemført missionen i banken helt uden brug af nightvision - det gælder blot om at holde sig på grænsen mellem lys og skygge. Det er naturligvis svært, men fedt at man kan løse missionerne som man ønsker. Hvis det er for mørkt, kan jeg anbefale at skrue lidt op for lyset og kontrasten i spillet - så kan man få det som man vil. Ja - det ville være ærgerligt, at spille et så smukt spil udelukkende i nightvision.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
OkottaOkottaSkrevet 09/04-05 14:31 
Det lyder godt; Jeg er lige så lige startet på mission 3 (banken).

I den forrige mission, ombord på skibet, der er der dog osse en del steder, hvor man rigtigt kan spille løs uden nightvision, så det skal nok blive godt at komme endnu videre i spillet.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RaGeRaGeSkrevet 10/04-05 22:22 
KTC>
Jeg har gennemført det i coop med Konsolkongen, og her lagde jeg også mærke til noget interessant, som jeg nok ikke havde forventet - Man kaster ikke skygger, når medspilleren lyser på én. Så meget for den realistiske grafikmotor med "ægte" skyggeeffekter. Animationerne kan også virke lidt "flyvende". Efterhånden forstår jeg godt, hvordan de kan presse det ned på Xboxens hardware...

Når dette så er sagt, skal jeg da nævne, at coop er en meget kærkommen tilføjelse til spillet, da den ene kan lyse mens den anden skyder.

Er det hele campaign delen man kan gennemføre sammen i co-op via XBL?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
PalleJensenPalleJensenSkrevet 10/04-05 23:10 
Nej - det er nogle special lavede levels der kan spilles i coop.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
OmenOmenSkrevet 11/04-05 01:11 
Jeg synes det er meget tydeligt at polygontallet er sænket drastisk (samt selføligeligt lavere res. textures), men jeg er også stadig imponeret over hvad de har formået at få ud af maskinen.
Vote Ficus!
dRxLdRxLSkrevet 11/04-05 11:42 
Sumez>
Kunne man da ikke spille coop på PC?

Jow, sådan husker jeg det i hvert fald =)

Så vidt jeg husker skulle man faktisk specificere deathmatch for _ikke_ at ende i et coop spil ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 11/04-05 11:49 
Jeg synes det fremgår ret tydeligt af f.eks. GameSpots videoanmeldelse, at der ikke var co-op på pc.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 11/04-05 12:02 
Der er IKKE co-op i PC versionen, af Doom III.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dRxLdRxLSkrevet 11/04-05 12:10 
Jeg misforstod selvfølgelig spørgsmålet ved at læse det i sammenhæng med det ovenstående indlæg.

Det jeg svarede på var om man kunne spille coop i doom1 og doom2.

Beklager =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OkottaOkottaSkrevet 11/04-05 12:18 
I Doom og Doom 2, der kan man godt spille co-op - og også death matches.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KTCKTCSkrevet 11/04-05 14:36 
RaGe>
Er det hele campaign delen man kan gennemføre sammen i co-op via XBL?
Mere eller mindre, ja. Cutscenes og visse dele af spillet er skåret fra, men ellers følger det campaign delen meget godt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/04-05 16:28 
Jeg synes generelt godt om Doom 3. Jeg havde mine tvivl, men jeg eynes alt i alt hele oplevelsen er rigtig god. Grafikken er rigtig nok nydelig, men jeg synes stemningen er det bedste ved spillet:
Alt er mørkt og uhyggeligt. Der er masser af scares og uventede events. Fed lydside, der højner stemningen til allerhøjeste niveau.

Det eneste dårlige jeg kan komme i tanke om, er at spillet ser ud til at være kraftigt inspireret af Unreal - som jo faktisk er en god ting!. Jeg kunne også godt bruge nogen andre baner end blot små korridorer...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 15/04-05 18:34 
Jeg synes nu ikke at Doom 3 er andet end en oppiftet techdemo, der låner med arme og ben fra nogle af vor tids bedste spil, og stadig kun præsterer at levere et ret flot, men middelmådigt spil.

Det kan godt være at det er godt nok til Xbox-folket med den nye version, men som pc-titel var Doom 3 utilstrækkelig.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/04-05 18:37 
Er der "duct tape" i Xbox-versionen?
WehnerWehnerSkrevet 15/04-05 18:44 
Både og. Der er co-op: En mand til at skyde og en mand til at lyse imens :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PlaykidPlaykidSkrevet 15/04-05 20:43 
DeluxScan>
Jeg synes generelt godt om Doom 3. Jeg havde mine tvivl, men jeg eynes alt i alt hele oplevelsen er rigtig god. Grafikken er rigtig nok nydelig, men jeg synes stemningen er det bedste ved spillet:
Alt er mørkt og uhyggeligt. Der er masser af scares og uventede events. Fed lydside, der højner stemningen til allerhøjeste niveau.

Det eneste dårlige jeg kan komme i tanke om, er at spillet ser ud til at være kraftigt inspireret af Unreal - som jo faktisk er en god ting!. Jeg kunne også godt bruge nogen andre baner end blot små korridorer...

Jeg er også meget glad for min oplevelse med Doom 3. Stemningen er, som du siger, rigtigt fed.
Fede scritede sekvenser og en lækker grafik til at overbevise en om at helvede er foran en.

Hvad der gør mig trist når jeg spiller Doom 3, er at jeg tænker på alle de elementer Doom 3 har fra Half Life, men som HL2 ikke engang selv kunne bibeholde.
Det gør Doom 3 fedt, men jeg græmmes når jeg tænker på hvor godt HL2 kunne have været.
Spiller nu: Halo 3
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/04-05 21:06 
Elementer såsom?
(...)
PlaykidPlaykidSkrevet 15/04-05 22:05 
Well, flere ting.
Scriptede sekvenser der minder mere om HL1's end HL2's minder om sin forgængers.
Jeg har mere følelsen af man spiller Alene, og gerne vil finde overlevende. Præcis som jeg gjorde i HL1.

Stemningen minder generelt meget om HL1 pga. overstående punkter, og jeg tror det er derfor jeg nyder Doom 3 så meget.
Det er selvfølgelig ikke sådan at jeg tror jeg spiller HL1, men det får mig alligevel til at tænke meget derhen af.
Det er også svært at lade være med den indledning og Ulykken.
Spiller nu: Halo 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/04-05 23:31 
Wehner>
Både og. Der er co-op: En mand til at skyde og en mand til at lyse imens :)

Nåda! Helle for at skyde, så! Lommelygte-manden er jo en "sitting duck(t)" :-P
WehnerWehnerSkrevet 15/04-05 23:47 
De har så trods alt lavet det således at P1 og P2 finder hver deres ammo på banen, og ikke kan samle hinandens ammo op, så man bliver nødt til at skiftes.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 16/04-05 11:39 
Men lommelygtemanden bestemmer jo også _hvad_ der skal skydespå :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/04-05 21:16 
Ih, hvor jeg nyder at spille mig vej gennem Doom 3. Jeg er aldrig blevet skræmt i dén grad af et spil før!

Jeg er så imponeret over hvor onde og afskyelige monstrene rent faktisk ser ud. Jeg har altid fundet de 'seriøse' monstre lidt platte - jeg mener, hvem er bange for zombierne i f.eks. RE? Min opfattelse har ændret sig... Lige siden jeg så det første screenshot fra Doom 3 med den døde mand på badeværelset med et rigtigt nasty dyr, der står og hvæser over ham, har jeg syntes det var et rigtigt skræmmende monster.
Doom III - en åbenbaring
Efter at have spillet spillet må jeg indrømme, at hvis jeg skulle vælge det monster, jeg sidst ville møde i en mørk korridor, så må disse fyre være dem. Jeg går i panik hver gang, jeg kan høre en af dem nærme sig - det er så fedt!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/04-05 21:34, rettet 19/04-05 21:34 
Herold>
Jeg synes nu ikke at Doom 3 er andet end en oppiftet techdemo, der låner med arme og ben fra nogle af vor tids bedste spil, og stadig kun præsterer at levere et ret flot, men middelmådigt spil.

Du har ret, selvom Doom 3 ikke rigtigt stjæler noget. Det er jo mere eller mindre bare de gamle Doom spil med lommelygte. Nogle af de scriptede events lugter lidt for meget af Unreals, men ellers synes jeg ikke, der er blevet skamhugget fra andre.
Havde stemningen ikke været så gennemført og så skræmmende, så var min sunde skepsis blevet begrundet... Heldigvis viste spillet sig at være bedre, end jeg kunne have håbet.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 19/04-05 22:19 
Er også i fuld krig med spillet, kanont spil!

Nu skriver i lidt om hvad der kunne minde om andre spil, her er så mit besyv.

Våben = Halo
Baner = Unreal 1
Gameplay = Half-Life 1, Resident Evil serien

Ikke dårlige spil man kan "se" i spillet, men idag kan man vel ikke lave et spil uden der må være "lånt" noget fra andre, mon.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
nerosnerosSkrevet 13/02-12 23:05 
Findes DOOM III ikke i nogen import jap udgave til xbox? Grunden til jeg spørger er selvfølgelig fordi jeg har jap xbox.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig