X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mere EA idioti


Svar
OkottaOkottaSkrevet 30/03-05 16:43 
Idag erfarede jeg til min skræk at det åbenbart forholder sig således, at når EA er udgiver af et givent spil, at når der er gået pænt kort tid, så tages spillet ud af cirkulation, for derefter at være borte for altid.

Det betyder så at jeg ikke kan købe Resident Evil: Remake til Cuben noglesteder, fordi EA uheldigvis udgav det; Ingen butikker har det på lager, og jeg kan ikke finde ... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
71 emne(r).
« < 1 2

Svar
OkottaOkottaSkrevet 31/03-05 21:33 
King Chaos>
Jeg ved heller ikke hvordan det skulle være muligt for distributører at lagerføre alle titler som er 2, 3 eller flere år gamle.

Som jeg skrev tidligere, så behøver de ikke lagerføre ligegyldige og obskure titler, som folk aldrig har hørt om, endsige gider købe.

Men at droppe RE på den her måde; Det er sandelig godt at vi har EA til at udgive en af de mest kendte spil-serier i verden - prøv at tænk lidt over den.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CoreCoreSkrevet 31/03-05 22:32 
Jeg kan heller ikke mindes at have set RE stå nogle steder i lang tid, hverken nyt eller brugt. Men jeg er da stødt på både Samurai Jack og Doshin The Giant op til flere steder...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/03-05 22:40 
Okotta: Ja, men hvad skal afgøre om en titel skal holdes i cirkulation? Nok nærmere salgstal end tilfældige smagsdommere. Tænk lige over det!

Core: Nu er oplaget af RE nok solgt ud, derfor ser du det ikke. Doshin er nok ikke blevet genoptrykt. ;)
SumezSumezSkrevet 31/03-05 22:47 
Tænk som EA. Hvorfor skulle de sælge RE, når de kan sælge RE Zero og RE4. Det giver ingen mening. :)
Det er måske et godt spil (efter nogens mening), men det har solgt det, det kan.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 31/03-05 22:52 
Min version er en US :)

Tag den EA!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RuneSPRuneSPSkrevet 31/03-05 23:04 
Sumez>
Tænk som EA. Hvorfor skulle de sælge RE, når de kan sælge RE Zero og RE4. Det giver ingen mening. :)
Det er måske et godt spil (efter nogens mening), men det har solgt det, det kan.

Jeg synes da BESTEMT det giver mening nu netop med RE4. RE4 vil med garanti overraske mange, og så er det da ganske naturligt at kigge tilbage efter tidligere titler i serien til sin (måske) netop nyerhvervede GC og - *bang* så ser man måske REmake som bestemt har fået nogle gode anmeldelser og bliver blandt mange set som det bedste RE spil (udover RE4), samt grafikken er da også rigtig lækker så det måske vil tiltale en del...?
OkottaOkottaSkrevet 31/03-05 23:34 
King Chaos>
Okotta: Ja, men hvad skal afgøre om en titel skal holdes i cirkulation? Nok nærmere salgstal end tilfældige smagsdommere.

Min pointe er jo netop at det er salgstallene (jvf. at ligegyldige og obskure titler som ingen alligevel køber, kan gå i glemmebogen - som jeg har skrevet to gange nu..).
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HeroldHeroldSkrevet 01/04-05 01:23 
Det handler ikke om hvor meget spillet har solgt, men om det kan sælge nu. Who cares hvor meget RE til GameCube solgte for x antal måneder siden. Det vigtige er hvad de kan sælge nu, og kan de ikke få et fornuftigt overskud ud af at producere x antal tusinde nye.

Og hvem siger overhovedet det er EAs skyld? Jeg går da ud fra at de kun distribuerer PAL-udgaven. De producerer den vel ikke også? Og ser man det fra den vinkel, så er det pludselig Capcom, der sidder med sorteper... men det er ikke taget i betragtning. De kan jo ikke være bad guys. De har jo lavet spillet TIL OS!!111oneone
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/04-05 06:57 
Såvidt jeg ved har EA kun distributionen i Norden.
OkottaOkottaSkrevet 01/04-05 10:25 
Herold>
Det handler ikke om hvor meget spillet har solgt, men om det kan sælge nu.

Fino - det får vi aldrig at vide nu så, takket være EA.

Ifølge min spilbutik's kilde, så er det kun EA som laver de her numre, med at droppe spillene efter et års tid.

Lad dem få Halo 3, og hvis alle synes det er et 10/10 spil, men at det sælger forfærdeligt - sig til hvis det skal bøjes mere i neon.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/04-05 12:26 
Hvis Halo 3 bliver et 10/10-spil burde man give fuldpris for det! Nærigpinde!
OkottaOkottaSkrevet 01/04-05 12:41 
Øh ja, selvfølgelig - men hvad er din pointe?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JmogJmogSkrevet 01/04-05 12:51, rettet 01/04-05 12:53 
jaes>
De 300 kr., er det det beløb en udvikler ca. tjener pr. solgt spil, eller skal der trækkes noget fra?

300 kroner er alt for højt sat. Danske forretninger giver omkring 250 for spillene fra distributørerne. Distributøren må nødvendigvis have betalt udvikleren mindre. Så er der også royalties til ejeren af platformen (Sony, MS, Nintendo), som vist er på omkring 80-100 kroner. Sidstnævnte er også grunden til, at konsolspil koster mere end PC-spil.

Jeg vil skyde på, at en udvikler ikke tjener mere end 100 kroner pr. solgt spil. Når man kigger på udenlandske spilpriser, er det ikke utænkeligt, at det endda er endnu lavere. Det er det beløb, der så skal dække udviklingsomkostningerne. Så kan man godt forstå, at de skal sælge rigtig mange eksemplarer for at tjene på det.
HeroldHeroldSkrevet 01/04-05 17:26 
Okotta>
Fino - det får vi aldrig at vide nu så, takket være EA.

Ifølge min spilbutik's kilde, så er det kun EA som laver de her numre, med at droppe spillene efter et års tid.

Du gik vist glip af pointen i min forrige post. Hvem siger det er EAs skyld? Iøvrigt mener jeg alligevel at have læst at du og mange andre er forholdsvis ligeglad med alt der kommer fra EA, så hvorfor whine over deres lagerpolitik?

Hvis du gerne vil have at FIFA 2002 skal stå fremme på hylderne, så by all means - be my guest. Der er intet galt i at et firma udfaser produkter, som de ikke kan sælge alligevel. Det sker konstant. Lagerplads er en stor udgift.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 01/04-05 17:46 
For ikke at tale om udgiften for at sætte en ny trykning i gang...
jaesjaesSkrevet 01/04-05 18:55, rettet 02/04-05 01:11 
Jmog>
Danske forretninger giver omkring 250 for spillene fra distributørerne.

Det er muligt, jeg har dog læst flere steder, at en dansk (web)butik typisk tjener ca. 100 kr. på et gennemsnitligt konsolspil. Hvis det er rigtigt, betaler de tættere på 350 pr. spil.

EDIT: 350 kr. er naturligvis i overkanten; det gælder om, at huske momsen ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/04-05 19:06 
Nu afhænger den slags jo af mange ting... f.eks. rabatter. Og priserne på spil er forskellige fra distributør til distributør. Men jeg vil da sige at man da sagtens kan finde helt almindelige PS2-spil til en (liste)-indkøbspris på ca. 300. Dertil kommer så momsen, altså 375,- . Hvis man så skal tjene 100 kr kommer spillet op på 475,-. Teknisk set kan regnestykket godt se lidt anderledes ud: Vi har et spil til 475, så trækker vi momsen ud og står tilbage med 380,- af dem skal distributøren have de 300, så butikken står tilbage med 80. Blir det svært nu, Janne :P
jaesjaesSkrevet 01/04-05 19:12 
Godt nok ser jeg mig selv som samfundsfaglig, men da jeg studerede, havde jeg da et par fag, hvor man skulle et eller andet med nogle tal. Så, try me ;)
MusicManMusicManSkrevet 03/04-05 17:47 
har du fået købt Resident Evil til GC Okotta? hvis ikke, så jeg at man kan købe det til 239 kr. for nyt hos www.overstock.dk ;)
OkottaOkottaSkrevet 03/04-05 17:53 
Tak for tippet! :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/04-05 23:32 
Mere EA sjov. Denne her gang, er det NCAA football:-)

NCAA exclusive rights.
Well crucify the insincere tonight...
71 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig