X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Seriøst DVD tip


Svar
OkottaOkottaSkrevet 05/03-05 12:25 
Tag og få købt den 2 disc udgave af The Rock, som bl.a Merlin sælger, til lusede 50,-

For det ikke skal være løgn, så er denne udgave Criterion Collection udgaven! Den har endda Criterion's originale DVD menu på skærmen, samt al extra materialet - inkl. de berømte fraklip, hvor Ed Harris går amok over ikke at kan huske sine replikker ;)

Hvordan det er gået til, at denne udgave er 100% identisk med Criterions udgave, det ved jeg ikke, men lækkert er det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 05/03-05 12:29 
Har Criterions udgivelser en specielt høj bitrate, eller hvad?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 05/03-05 12:36 
Det ved jeg ikke om de har, men de har lækkert extramateriale, uncut transfers, DTS lyd, anamorphic WS osv.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 05/03-05 13:33 
Plejer Criterion ikke bare at stå for billige DVD-udgivelser? Ligesom OnAir, osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 05/03-05 13:52 
Godt så - jeg kan så regne ud, at ingen herinde åbenbart aner hvad Criterion Collection er.

Kig på linket.

The Criterion Collection
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 05/03-05 13:58 
Der mangler måske lidt information. Hvis din DVD ikke er Cirterion, hvad er den så?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 05/03-05 14:14, rettet 05/03-05 14:16 
Det er det som er det sjove ved det her; Min The Rock DVD, købt til 50,- i Merlin, ER nemlig Criterion's udgave. Den er dog udgivet af Buena Vista, og der står selvfølgelig ikke Criterion osv, på coveret. Jeg tror simpelthen Buena Vista har købt rettighederne til Criterion's udgave.

I menu'en står der endda Criterion Collection i toppen af skærmen, og jeg har fået en ven til at sammenligne med hans "gamle" R1 udgave af The Rock i Criterion udgaven; Det er 100% den samme udgave, og det er bare for lækkert, da R1 udgaven er rimelig dyr.

R1 udgaven hos Axelmusic
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
WehnerWehnerSkrevet 05/03-05 14:15 
Citeret fra deres site:

The Criterion Collection, a continuing series of important classic and contemporary films, is dedicated to gathering the greatest films from around the world and publishing them in editions that offer the highest technical quality and award-winning, original supplements.

Med andre ord borger ordet Criterion i denne sammenhæng for kvalitet, både hvad angår selve filmen og ekstramaterialet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 05/03-05 14:23 
Noget tyder på, at det samme gør sig gældende for Armageddon.

Den har jeg osse snuppet i Merlin til 50,- og sammenlignet med Criterion's udgave, så indeholder de det samme materiale; Både commentaries, gag reel, making of's osv, ser ud til at være det samme på de to versioner.

Criterion's version var dog ikke anamorfisk - kun letterboxed. Buena Vista's udgave er anamorfisk.

Det er for lækkert det her.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 05/03-05 17:35 
The Rock kan også fåes i Bilka til en 50'er, bl.a. i Tilst. De har en del af både den og Armageddon, kunne godt være jeg skulle få dem købt.
D.B.M.D.B.M.Skrevet 05/03-05 18:32, rettet 05/03-05 18:35 
Den danske 2 disc udgave af Armageddon er ikke den samme som Criterion udgaven. Criterion udgaven er en director's cut, som er 2 minutter længere en biografversionen som er på den danske udgivelse.

http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=68

Armageddon (2 disc) kan i øvrigt købes for blot 30 kr. i Fona 2000 på Strøget. Til samme pris kan man købe bl.a. Face/Off, Gone In 60 Seconds, Con Air, Fjenden i Dybet, Enemy Of The State og Air Force One. De har også The Rock (2 disc) til 50 kr.
OkottaOkottaSkrevet 05/03-05 19:39 
Jeg har haft Criterion udgaven af Armageddon, og den eneste egentlige scene som er tilføjet i den udgave, er en scene hvor Harry Stamper møder sin far.

Og jeg kan bekræfte at den ikke er med i R2 udgaven - jeg er lige blevet færdig med at gense filmen.

Men extra materialet på disc 2, er det samme som på Criterion udgaven.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig