X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

NES med brun skærm?


Svar
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 14/02-05 22:37 
Jeg har for nyligt fået fat på en NES - Spanish Version - og en spandfyld spil...

Problemet er bare at der kommer brun skærm på TV'et når jeg tænder for den - med og uden spil...

Jeg har prøvet med et par forskellige spil, uden held, med undtagelse af ét spil (Jackie Chan's Action Kung Fu) som er et 'A'-spil (de andre spil er 'European' eller 'B') - MEN den 'resetter' hele tiden!!! Kommer lige frem til start-skærmen og så resetter den i et væk...!

Jeg har kontaktet sælger og fik fortalt at sælgers søn havde brugt den flittigt og at den virkede før den blev sendt...

Hvad kan være galt? Mon noget er røget på bundkortet eller...?
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
SumezSumezSkrevet 14/02-05 22:51 
Hvis maskinen resetter automatisk, er det pga. regionsbeskyttelsen. Spillet er altså enten en forkert region ELLER også kan spillet ikke læses ordenligt, hvilket er et ret hyppigt problem på en NES.

Gør dig selv en tjeneste og klip regionschippen som beskrevet i http://www.playright.dk/artikeltekst.php?id=1]vores artikel[/LINK]" target="">vores artikel, så kan du i hvert fald være sikker på om det er et regionsproblem. NES'en er iøvrigt speciel i at Europa er inddelt i flere regioner. Tror dog kun de hedder "England" og "Resten af Europa", men jeg kunne tage fejl.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 15/02-05 10:35 
Jeg har afprøvet nogle af spillene på en anden NES jeg har stående og der er ingen problemer (bortset fra at spillene skal skubbes HELT ud til kanten - den er lidt slidt)

Jeg har 2 forskellige Game Convertere - den ene er en 'singel' (på størrelse med en GameGenie) og den anden er er en ordentlig klods (GameKey) med plads til European & American cartridge...
Jeg tester stadig lidt frem og tilbage for at se om et eller anden kommer til at virke...

Som en lille tilføjelse til regionerne (som du har ganske ret i) så var Italien lige så besværlige som England med at holde sig uden for resten af Europa...
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig