X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nickelback genbruger


Svar
NaieraNaieraSkrevet 23/01-05 23:23 
Hvor gammelt det her link er ved jeg ikke lige, men det er næsten skræmmende under alle omstændigheder ;)

Man burde prøve det samme med Linkin Park...

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
71 emne(r).
« < 1 2

Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/01-05 18:24 
Det handler jo ikke om status, men om at de musikere der som regel får succes ikke er multikunstnere.
Home is where the hardware is..
MarcusMarcusSkrevet 25/01-05 18:31, rettet 25/01-05 18:33 
Som du nævner er der masser af musikere der ikke er specielt gode musikere som tjener masser af penge ja. Britney Spears for eksempel, elendig musiker(Eller, hvis hun selv bestemte alt ved jeg selvfølgelig ikke) resultat = masser af penge. Men modsat Nirvana laver Beatles og Elvis musik af høj kvalitet.

Og hvad har det at være multikunstner med det hele at gøre?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/01-05 18:33, rettet 25/01-05 18:34 
Med multikunstner mente jeg genial, men mente jeg havde brugt det ord lidt for meget :)

Det er jo en smagssag! Om du kan lide Nirvana eller ej fjerner ikke den succes de har haft.
Home is where the hardware is..
MarcusMarcusSkrevet 25/01-05 18:41, rettet 25/01-05 18:42 
Så med store musikere mener du folk der har haft succes? Jamen det er jo også det der hele tiden er blevet talt om, at det ofte er en masse talentløse der høster størstedelen af pengene.

Hvis jeg dog skulle sige store musikere vil jeg dog med glæde nævne Elvis og Beatles, pga. deres originalitet, talent osv. osv. og ikke pga. salgstal men lige præcis være den slags musik jeg hører. Musik lavet af store musikere, som ofte er undergrunds musik, specielt hvis man kigger i samtiden. Da mange store musikere ofte er foran for sin tid...hvis man kan sige det på den måde. Desværre når mange først at dø før de får den fortjente status.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/01-05 18:48, rettet 25/01-05 18:50 
Er det ikke succes vi snakker om nu da? Men igen, det er jo smagssag for pokker. Hvad så hvis jeg elsker Nirvana og hader Beatles? Jeg kan da finde mange undergrundsartister der er dygtigere musikere end Beatles. Beatles blev bare markedsført på den rigtige måde, på det rigtige tidspunkt. Dermed ikke sagt at det var noget skidt det de leverede. Men lige nu snakker vi vel om den musik vi får kastet i hovedet til hverdag og hitmusik kan ligeså godt være skrevet af Ole der kan en masse power-akkorder eller konservatorieuddannede Per, der kan alle guitar-skalaer. Ergo, det handler ikke om dygtighed på det enkelte instrument. Desuden vil jeg oddse mine penge på Ole, da "skalafolket" ofte spiller musik så skide slavisk, at det gør ondt.
Home is where the hardware is..
MarcusMarcusSkrevet 25/01-05 20:12, rettet 25/01-05 20:19 
Jeg er uenig, jeg mener ikke at det er en smagssag, jeg mener der er god musik kvalitetsmæssigt og det varierer ikke fra person til person hvad det er. Det kan dog godt forekomme at en person har mangel på forståelse for nogle genrer og derved ikke kan sige at hele kvaliteten på den genre er lav men mere at personen ikke selv kan lide fx. dødsmetal(findes der kvalitet der)?

De blev markedsført rigtigt ja, men deres musik er også langt højere kvalitet end Nirvana. Beatles er udover at være ekstremt populært nu og dengang ikke noget elendigt mainstream som Linkin park i længden er blevet. Musikken kan godt have flere lag og både appelere til folk der går op i musik og folk der kun hører det populære musik og oftest som diskoteks musik etc. et moderne eksempel her på er The strokes.
Men altså, jeg ved nu ikke ligefrem om god musik(hvis det er kvalitet vi snakker om) oftest kommer fra ikke trænede musikere. Generelt træner folk jo automatisk en masse på det instrument de spiller for at lære nye teknikker så jeg tror faktisk at jeg er uenig. En musiker ville have en passion for musik og sit instrument og derved via sin hobby ha' lyst til at træne en masse for at blive bedre og derved blive en trænet musiker(også kaldet genial af dig).

En konservatorie uddannelse kan godt være slavisk som du nævner men udover det giver det også en forståelse for musikken som kan gøre det nemmere at udtrykke sig og lære mere. Bl.a. har de jo uger med fx. tango som tema, så lærer de en masse om det, og på den måde bliver de trænede som musikere ved at lære mere og mere. Og hvis man ved en masse så har man også lettere ved at udtrykke sig ligesom med ord.
Ergo, du kan lære dig selv at være "skide slavisk" men så bliver det din egen skyld fordi du ikke tør tænke selv efter konservatoriet og udelukkende følger nogle få ansvisninger du har fået. Det tror derimod at meget af det mest kunstneriske musik i Danmark kommer fra konservatorie uddannede musikere, bl.a. fordi det er der gode musikere ofte søger hen da de satser på en karriere indenfor musik i stedet for at ha' det som sideprojekt, og fordi at de lærer så meget brugbart derude som kan styrke dem utroligt meget.
salsalSkrevet 25/01-05 20:53 
Det er som om...

... at vi har haft den diskussion før.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
MarcusMarcusSkrevet 25/01-05 20:56, rettet 25/01-05 21:10 
Ja nogle af tingene har været diskuteret før....

Og det bringer iøvrigt nogle knap så gamle men underholdende ting frem, som denne kærlige musikalsk relevante beskrivelse
Sal > "ham den tykke fra Saybia"
:)
SumezSumezSkrevet 25/01-05 20:57, rettet 25/01-05 21:00 
Bare lige for at vade ud i noget lidt andet, og fordi jeg ikke er i humør til at læse gennem Marcus' indlæg efter at have vadet igennem Mainstream-tråden:

God musik er for mit vedkommende ofte kendetegnet ved at det ikke virker så interessant i starten (måske endda dårligt), men at man elsker det mere og mere jo mere man hører det.
Dårlig musik er for mit vedkommende ofte kendetegnet ved at det er ekstremt lyttevenligt, og man kan høre det igen og igen, og så derefter bliver vildt træt af det.

Jeg vil gerne indrømme at jeg syntes Linkin Park lød udmærket i starten, selvom det var meget indlysende at det var amatøragtigt lavet og iøvrigt slet ikke "min genre". Men det blev hurtigt trættende, og udviklede sig kun nedad bakke. I dag får jeg hovedpine af at høre mere end en Linkin Park-sang i træk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 25/01-05 20:59 
Enig med Sumez på nogle punkter. Generelt har jeg også haft den oplevelse rigtig mange gange....men jeg synes også der er musik jeg kan lide første gang og som bliver ved med at være fedt. Men jeg tror specielt det du taler om er klassisk for electronica fremfor andre genrer.
salsalSkrevet 26/01-05 15:52 
Klassisk electronica? Kraftwerk? Aphex Twin? Autechre? Eller hvordan definerer man det?
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
MarcusMarcusSkrevet 26/01-05 16:03 
Marcus F.M >
klassisk for electronica

jeg mener klassisk som typisk...
salsalSkrevet 26/01-05 16:46 
Det må du vist også lige forklare.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SumezSumezSkrevet 26/01-05 19:05 
Han mener at de tendenser, jeg beskrev, hovedsagelig gælder for electronica, og ikke for andre genrer.

Og jeg er iøvrigt fuldstændig uenig. Men jeg tror det afhænger lidt af hvor meget man er inde i musik/genren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 30/01-05 21:52, rettet 31/01-05 09:45 
Jeg kan komme med nogle eksempler....jeg synes Stars of the lid - Per aspera ad astra(album) var fed første gang jeg hørte det, jeg synes at Sonic Youth - A thousand leaves(album) var fed første gang jeg hørte det, jeg synes at Bobby Hutcherson's Bouquet(nummer)(kan ikke lige huske hvordan det staves) var fed første gang jeg hørte det.....de bliver måske federe med tiden men jeg synes allerede første gang at de var gode.....

Og jeg vil selvfølgelig selv mene at jeg er inde i musik(som dig), og hvis man er inde i genren og meget inde i musik er man højst sandsynligvis hurtigere til at opfatte og forstå ny musik.
MarcusMarcusSkrevet 02/02-05 15:21 
Sumez>> Iøvrigt...nu du taler om dybde og den slags gode musik der skal høres mange gange....hvilke bands tænker du på? Jeg vil gerne høre noget mere af den slags og så kan jeg jo også se om jeg synes det slår det musik jeg kunne lide allerede de første par gange jeg hørte det.
salsalSkrevet 02/02-05 19:55 
Sumez hører udelukkende Death in June, London After Midnight, The Aloof og Malice Mizer. I det hele taget er han en ussel goth. Men en lækker en af slagsen.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SumezSumezSkrevet 02/02-05 19:58 
Lol ja, der er ikke noget som bands der gør mere ud af deres udseende end musikken. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 02/02-05 20:00, rettet 02/02-05 20:00 
Og The Aloof er da egentlig udmærket, i hvert fald de tre sange. Men det er du jo alt for elitær til. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
salsalSkrevet 02/02-05 20:01, rettet 02/02-05 20:01 
Sig mig, har du ikke andet at lave end at sidde og trykke F5 på forsiden?

Edith: Hvad hører du egentlig, Sumez?
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SumezSumezSkrevet 02/02-05 20:13, rettet 02/02-05 20:14 
Lige for tiden? Du ved da godt at jeg holder mig til raves nu om dage. :) (det var faktisk ret skægt)

Jeg bruger næsten al min tid hos min kæreste for tiden, så det må begrænse sig til hvad hun har liggende. Men det gør ikke noget, hvis man går efter dine standarder, for hun har masser af Joy Division. Men også en masse af dit yndlingsbashebatcaveellerwhateverdekalder sig, a la Switchblade Symphony. Men det kan jeg også godt lide.
Og så har jeg har iøvrigt lige været i den lokale LP-kælder og erhverve mig nogle skiver med Depeche Mode, David Bowie, Pink Floyd og andet godt fra 70'erne og 80'erne. Og jeg leder stadig efter noget med The Clash, fordi jeg er så punk.

Er iøvrigt ret lang tid siden, jeg sidst har hørt Moby. Det savner jeg lidt, men nu kommer han jo også snart med et nyt album..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
71 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig