X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Verdens. Største. Patch.


Svar
OkottaOkottaSkrevet 26/12-04 12:13 
Om man skal juble eller ryste opgivende på hovedet - det er spørgsmålet.

Faktum er - og I kan græde al det I ønsker og vil - at Halo 2 (hvis dette her altså er sandt), ikke var færdigt da det blev udgivet.

Har den her maskine kun Halo at tiltrække potentielle kunder med? Det er da noget skummelt noget.

Den har da osse platform-spil og alt muligt; Blinx og sådan noget.. :-P

Dermed ikke sagt, at jeg ikke synes det kunne være fedt at se sådan en remixed and complete udgave af Halo 2, men helt ærligt altså - lav da jeres spil færdig Bungie, istedetfor at malke løs her.

Oh. My. God.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/12-04 12:28 
Ja, og "John Madden Football '92" fra Genesis er også bare totalt ripoff, når den udgives på Xbox som "Madden NFL 2005". Det er jo blevet patched til ukendelighed.

Er der andre, der kun læser Okotta-tråde for at grine?
WehnerWehnerSkrevet 26/12-04 12:36 
Mest. Men også for at græde.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 26/12-04 12:36, rettet 26/12-04 12:37 
Helt ærligt, hvis du ville MODbevise Okottas udlæg, burde du nok bruge et bedre eksempel end Madden. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
crying outcrying outSkrevet 26/12-04 12:36 
Okotta,
Hvori den tekst du linker til er det, at du konkluderer at Halo2 ikke var færdigt ved udgivelsen. Er det fordi man laver en optimeret udgave til xbox2 ?

... Vi kunne vel så også begynde at være efter spil som FIFA, Tiger Woods, Madden +++
Jusqu'a ici tout va bien....
SumezSumezSkrevet 26/12-04 12:37 
crying out>
... Vi kunne vel så også begynde at være efter spil som FIFA, Tiger Woods, Madden +++

Begynde?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/12-04 12:45 
Sumez>
Helt ærligt, hvis du ville MODbevise Okottas udlæg, burde du nok bruge et bedre eksempel end Madden. :)

Hvorfor? Det er da lige så absurd! :-)

Men jeg kan forklare, hvorfor spil arbejder med deadlines, som skal overholdes. Se på den nyligt oprettede 'Duke Nukem Forever'-tråd. 'DNF' er netop ikke udkommet fordi udviklerne er nogle fjolser til at overholde deadlines og desuden er så forbandet store fanboys, at de hele tiden patcher op til nyeste engine osv. så spillet bliver udsat i det uendelige. De stræber efter det perfekte spil, men kan ikke se, at en udgivelse med nutidens standard ville være helt fin. Ikke perfekt, men fin.
crying outcrying outSkrevet 26/12-04 12:46 
Sumez,
Alene for at illustrere, at Okotta burde starte med at bashe disse spil, da nogle af disse "årlige" opdateringer reelt byder på væsentlig mindre end _jeg_ kunne forestille mig (udfra linket) at Halo2.5 vil.

Men det er vist ikke på 'mode' for tiden...
Jusqu'a ici tout va bien....
SumezSumezSkrevet 26/12-04 12:49 
Hvis du holder øjnene åbne herinde, vil du nok bemærke at EA's årlige opdateringer af intetsigende sportsspil lige netop heller ikke er videre populære blandt de fleste brugere. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 26/12-04 12:49 
Min holdning til EA's årlige patches, er jeg vist tidligere kommet med.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
crying outcrying outSkrevet 26/12-04 12:53 
jo,
men man kunne vist også være fræk, og så tilføje et par GT udgivelser, TIF, og måske en enkelt GTA - så tør jeg heller ikke gå længere, af frygt for en omgang prygl ;)

Men nok om det - det var jo Halo2, som jo var alt for hurtigt ude, at vi skulle diskutere.
Jusqu'a ici tout va bien....
OkottaOkottaSkrevet 26/12-04 12:56 
Hyakotake>
Ja, og "John Madden Football '92" fra Genesis er også bare totalt ripoff, når den udgives på Xbox som "Madden NFL 2005".

Ja - for den sammenligning du lige lavede der, den er *helt* sikkert valid og seriøs.

Prøv igen.

Er der andre, der kun læser Okotta-tråde for at grine?

Jeg grinte desværre lidt af dette indlæg fra dig - det beklager jeg.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RitesRitesSkrevet 26/12-04 13:04 
Jamen, hallo smarte?

Dvs. at det spil som har fået topkarakterer verden rundt, rent faktisk er blevet.. bedre?

Ved du hvad? Jeg syntes også vi alle sammen skal brokke os mere højlydt over det!
» a winner is you «
OkottaOkottaSkrevet 26/12-04 13:05 
crying out>
Okotta,
Hvori den tekst du linker til er det, at du konkluderer at Halo2 ikke var færdigt ved udgivelsen. Er det fordi man laver en optimeret udgave til xbox2 ?

Jeg ved ikke om du har lagt mærke til de fejl-rettelser som er kommet til spillet, indenfor det sidste stykke tid?

Det faktum, koblet sammen med at man i det hele taget *udgiver* en Halo 2.5 - med de ting som ikke kunne puttes i det oprindelige Halo 2.

Man bør tage sine Xbox briller af, og forholde sig kritisk til det her (ikke henvendt til dig, men én (måske to) anden erklæret Xbox fanboy i tråden); Det er ikke den rigtige vej det her, og ikke noget jeg i min vildeste fantasi troede, at Bungie kunne finde på at nedværdige sig til at gøre.

De har haft mere end tre år til det spil - åbenbart ikke nok.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
BeanoBeanoSkrevet 26/12-04 13:06 
Syntes den Halo 2.5 historie lugter rimeligt meget af en (jule)and!

Ihvertfald ville det være en stor fejl af MS at udsende en Halo 2.5 til Xbox 2 launch - vil sende nogle temmeligt forkerte signaler til forbrugerne.
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 26/12-04 13:10 
Man skal være kritisk, men også rimelig okatta. Den standard Halo 2 har lagt for dagen lever da fuldt op til hvad man kan forvente af en stor udgivelse i dag. De fejl, der har været er da vand ved siden af, hvad vi kender til fra andre spil. Du får det til at lyde som spillet var et bug helvede der bare skulle overstås.
I win, you loose
OkottaOkottaSkrevet 26/12-04 13:12 
RQvsnapz>
Du får det til at lyde som spillet var et bug helvede der bare skulle overstås.

Nej - for det var det ikke.

Og navnet er Okotta - med to o'er ;-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
crying outcrying outSkrevet 26/12-04 13:23 
Okotta,
Det med at patche konsolspil har jo været diskuterret herinde før - og imø er det både fordele og ulemper ved dette. Og her bliver vi nok aldrig helt enige ;)

Du kan være helt rolig - jeg bærer meget sjældent briller, så jeg kan sagtens se kritisk på dette. Jeg er bare uenig med dig i, at en evt. ny udgivelse alene er fordi man har haft for travlt med den oprindelige udgave... Skal vi ikke se tiden an - måske at der kommer en officiel udmeldelse om dette. Hvis det da ikke, som nævnt andetsteds i tråden, er en 'and'.
Jusqu'a ici tout va bien....
JmogJmogSkrevet 26/12-04 13:36, rettet 26/12-04 13:59 
Tid til at gennemhulle argumenter, jubiiii.

Faktum er - og I kan græde al det I ønsker og vil - at Halo 2 (hvis dette her altså er sandt), ikke var færdigt da det blev udgivet.

Fordi de (måske) udgiver en udgave der har forbedret grafik? Xbox 1 ville ikke kunne køre den udgave, så de bundler en opgraderet udgave med Xbox 2.

Og hvad er problemet med det?

Et populært spil kommer til at se endnu bedre ud, og folk der køber hardwaren ved launch vil til en forandring have et medfølgende spil.

Hvad er det dårlige ved det?

Hvis vi skal kneppe nogle fluer, så snakker du om en patch, hvilket jo dækker over "rettelser af fejl". Er der overhovedet tale om det her? Nej. Det er grafiske forbedringer. Kan der være tale om andet? Jada, men det er der ingen af os der aner en brik om, så hvorfor dog sidde og kritisere Bungie/MS for det?

Det er et umanerligt godt træk fra Bungie/MS's side. Det vil resultere i at langt flere vil købe modellen med HD fra starten af. Jo flere jo bedre, for det vil øge sandsynligheden for, at der vil blive lavet spil, der udnytter HD'en.

En anden teori kunne være denne: X2 er ikke bagudkompatibel og Halo 3 (hvis det bliver til noget) kan de ikke nå at lave til X2 launch. Folk skal dog stadig bruge en fed multiplayertitel/grafikimponator til launch. Løsning? Halo 2,5.
RuneSPRuneSPSkrevet 26/12-04 14:55 
Hvis man ikke bryder sig om at de udsender et simpelt lille "remake" så kan man jo bare være ligeglad. Men kan da godt se man er skuffet hvis man havde forventet et Halo 3 :/

Så på den måde kan det da utvivlsomt godt sende nogle forkerte signaler til forbrugerne...
BeanoBeanoSkrevet 26/12-04 15:22 
Jmog>
Det er et umanerligt godt træk fra Bungie/MS's side. Det vil resultere i at langt flere vil købe modellen med HD fra starten af. Jo flere jo bedre, for det vil øge sandsynligheden for, at der vil blive lavet spil, der udnytter HD'en.

Nej, det vil kun skabe forvirring og give det indtryk hos forbrugerne at Xbox 2 kun er en opdatering af Xbox når man gen-lancerer det samme spil kun eet år efter originalen.
En Halo 2.5 vil ikke vinde nye forbrugere over på Xbox 2 med HDD i modsætning til den uden (hvis det altså overhovedet er MS's plan at komme med to modeller eller HDD addon), specielt ikke forbrugere der allerede har Xbox.
Der skal istedet nye og spændende launchtitler til hvilket jeg dog er sikker på at MS har i støbeskeen.
WehnerWehnerSkrevet 26/12-04 15:48 
RuneSP>
Hvis man ikke bryder sig om at de udsender et simpelt lille "remake" så kan man jo bare være ligeglad. Men kan da godt se man er skuffet hvis man havde forventet et Halo 3 :/

Så på den måde kan det da utvivlsomt godt sende nogle forkerte signaler til forbrugerne...

Der er naturligvis ingen, der forventer et Halo 3 allerede til launchen af næste Xbox. Det kan ikke laves på så kort tid. Omvendt er Microsoft nødt til at udnytte deres største franchise, så det her lyder da som en meget god plan.

Men det er selvfølgelig tragisk med alle disse patches af ufærdige spil ligesom også Super Mario Allstars, Zelda: Link's Awakening DX osv. Uha, uha.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 26/12-04 16:00 
Jmog>
Det er et umanerligt godt træk fra Bungie/MS's side. Det vil resultere i at langt flere vil købe modellen med HD fra starten af. Jo flere jo bedre, for det vil øge sandsynligheden for, at der vil blive lavet spil, der udnytter HD'en.

Ja - det er altid en super idé at bare udgive det samme spil, men på en ny konsol.

Man kan sige at MS og Bungie faktisk innoverer, med det de har gang i her; Jeg har aldrig oplevet at Nintendo og Sony, har udgivet en 1.5 eller 2.5 af deres spil, på en ny maskine. Mig bekendt, så udgiver de nye spil, men i den samme serie, på deres nye maskiner. Ja?

Jo mere jeg sidder og tænker over det, jo mere weird lyder det : Man udgiver det samme spil, om føje år, på en ny maskine. Jeg er glad for at jeg skulle opleve, at MS viser vejen frem.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 26/12-04 16:04 
Wehner>
Der er naturligvis ingen, der forventer et Halo 3 allerede til launchen af næste Xbox. Det kan ikke laves på så kort tid.

Hvorfor skulle der ikke kunne laves et Halo 3, til den næste Xbox?

Det er jo ikke næste år Xbox 2 udkommer.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RuneSPRuneSPSkrevet 26/12-04 16:24, rettet 26/12-04 16:52 
Wehner>
Der er naturligvis ingen, der forventer et Halo 3 allerede til launchen af næste Xbox. Det kan ikke laves på så kort tid. Omvendt er Microsoft nødt til at udnytte deres største franchise, så det her lyder da som en meget god plan.

Måske ikke som direkte launch titel, men tror nu nok der er mange som forventer et Halo spil indenfor kort tid. Bungie kan så selvfølgelig ikke nå at lave et Halo 3 til den tid da MS jo så gerne vil så hurtigt frem med den nye konsolgeneration, at de bliver nødt til at lave en mindre opdatering af Halo 2 for at tilfredsstille de forventningsfulde forbrugere. Men lad os nu se. Hvis de sælger det som et ganske almindeligt spil giver jeg ikke en skid for det. Men hvis de derimod sender det ud som en slags bonus disk (som så også kan købes til 100 kr eller sådan noget), eller som et gratis downloadable spil så synes jeg det er helt fair.

[edit] Oh, har lige læst at spillet skulle følge med harddisken ifølge rygterne. Nå nå, det er da fair nok så[/edit]
crying outcrying outSkrevet 26/12-04 17:02, rettet 26/12-04 18:24 
Okotta>
Jeg har aldrig oplevet at Nintendo og Sony, har udgivet en 1.5 eller 2.5 af deres spil, på en ny maskine. Mig bekendt, så udgiver de nye spil, men i den samme serie, på deres nye maskiner. Ja?

Gran Turismo 3 A-spec? - eller det er måske bare mig... - mener at den må ryge +/- i samme skuffe som en evt. Halo2.5

edit / my bad - se rettelse længere nede i tråden.
Jusqu'a ici tout va bien....
BeanoBeanoSkrevet 26/12-04 17:37, rettet 26/12-04 18:24 
crying out>
Gran Turismo 3 A-spec ??? - eller det er måske bare mig... - mener at den må ryge +/- i samme skuffe som en evt. Halo2.5

Hvordan kan GT3 lige kvalificeres som en GT2.5?
Vel ikke mere and alle andre efterfølgere i andre genrer - det er jo ikke det som Halo 2.5-historien får det til at lyde som om...
crying outcrying outSkrevet 26/12-04 17:44, rettet 26/12-04 17:45 
Beano,

sorry - Mente nu GT4 Prologue - altså som en GT3.5 ... lidt som "mens vi venter på GT4"

.. pyh - har vist været nogle hårde juledage!
Jusqu'a ici tout va bien....
BeanoBeanoSkrevet 26/12-04 17:51, rettet 26/12-04 17:53 
Nårh ja... giver mere mening ;)

Hele GT4 Prologue-historien er pinlig IMO, men en lidt anden historie - mere end GT4 demo+ som de tog penge for end en GT 3½.
APHAPHSkrevet 26/12-04 18:41, rettet 26/12-04 18:42 
Okotta>
Jeg har aldrig oplevet at **Nintendo** og Sony, har udgivet en 1.5 eller 2.5 af deres spil, på en ny maskine. Mig bekendt, så udgiver de nye spil, men i den samme serie, på deres nye maskiner. Ja?

Det ved jeg nu ikke helt. Synes nu at Nintendo udgiver mange remakes af deres klassiske titler til deres håndholdte konsoler.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/12-04 19:41 
Andre firmaer gør det også. Sony/Nintendo/whatever.

'Zelda: A Link to the Past'
Originalt til SNES. Genudgivet på GBA med en ekstra dungeon (en bonus-patch? :-) )

'Zelda: Link's Awakening'
Originalt på GB. Genudgivet på GBC i farver (color-patch).

'Super ario All-Stars'
Titler fra NES genudgivet med bedre grafik på SNES (graphics+bundle-patch)

'Silent Hill 2'
Originalt til PS2. Genudgivet til PC i "Director's Cut" med ekstra storyline og bedre grafik (double whammo-extra goodies/better resolution patch). Genudgivet til Xbox med materiale jeg ikke umiddelbart kender til (mystery patch).

...and the list goes on.
ValkyrieValkyrieSkrevet 26/12-04 20:47 
Jeg ved ikke hvor vild jeg er med den ide.

Det var lidt ønske tænkning at vi kunne få Halo 3 ud som Xbox 2 launch istedet og få afsluttet sagaen og Master Chief og venner.

Med dette ser det dog ikke ud til at ske:(

No offence til Bungie, men ventetiden ligenu er så ulidelig lang.

Vi vil jo vide hvad der sker. Hvad slutningen bliver! Så mange tråde der skal lukkes og en ventetid på 3 år mere er meget smertefuld.

Med det sagt;

Halo 2 - Hvad kunne man forbedre? i en Halo 2,5?

For mig ville fedeste ændringer kunne være;

-Enhanced Xbox Live spil - Jeg forventer meget af MS og deres næste generation af Live. Nu har de ikke kun fordelen ved at kunne lave Online out of the box, men kan også skabe meget bedre og flere features end før hen baseret på den højere standard og erfaring de har fået IMO:) Og når jeg mener enhanced så mener jeg; Normal browser list, flere emblems/farver, baner, gamemodes, options, rankings etc. Bare så meget som der kan opgraderes/tweakes/forbedres!

-De grafik bugs der var lidt rundt omkring med pop-up ville jeg gerne se fjernet så cut scenes var lidt lækre at se på.

-Måske lidt finjusteringer. Hands down, så synes jeg ikke at Halo 2 AIen er lige så polished som Halo 1 var. Men for at være fair, så kunne de så meget mere i Halo 2 at det var lidt syndt.

-Sneak Peak/forbedret slutning. Gerne et lidt mere mildt stop. Hvis det så er for at kompensere for ingen Halo 3 i lang tid, så synes jeg de skulle prøve at lige forbedre og informere lidt om hvad der så skete og sker:)
---

Hvis de lavet et bundle og opgraderede Halo 1 ville det også være smadder cool, efter min mening:)
Well crucify the insincere tonight...
PoulPoulSkrevet 26/12-04 21:14 
Okotta>
Wehner>
Der er naturligvis ingen, der forventer et Halo 3 allerede til launchen af næste Xbox. Det kan ikke laves på så kort tid.

Hvorfor skulle der ikke kunne laves et Halo 3, til den næste Xbox?

Det er jo ikke næste år Xbox 2 udkommer.


På dette område har vi jo kun rygter at forholde os til, men siger mange af disse rygter ikke at XBox 2 skulle komme i slutningen af 2005?? Synes at have læste det flere steder...
WehnerWehnerSkrevet 26/12-04 21:58 
Valkyrie>
Det var lidt ønske tænkning at vi kunne få Halo 3 ud som Xbox 2 launch istedet og få afsluttet sagaen og Master Chief og venner.

Det er ikke ønsketænkning for mig at få et spil så hurtigt som muligt, men derimod så gennemarbejdet som muligt. Bungie skal selvfølgelig have tre år igen, så de kan levere endnu et mesterværk.

Men derudover er jeg ligeså nysgerrig som dig, hvad angår fortsættelsen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SephirothSephirothSkrevet 26/12-04 22:13 
Halo 3?! Det lyder som noget, der kunne blive udgivet omkring PS3-lanceringen.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
HeroldHeroldSkrevet 27/12-04 02:16 
Det er i orden at gøre den slags pga. nostalgi (firmaerne gør det selvf. mest for pengenes skyld), men det lugter lidt af at MS vil have en killer-app klar til Xbox 2 - problemet er bare at det der var killer ved den, blev brugt på den gamle Xbox.

Det er selvfølgelig bare et rygte, og sandsynligvis ikke engang sandt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 27/12-04 09:31 
Okotta>
Ja - det er altid en super idé at bare udgive det samme spil, men på en ny konsol.

Nu er der jo ikke snak om en udgivelse, men snarere en bonus der ligger på HD'en. Hvis der fulgte en demo med maskinen ville _ingen_ brokke sig. En forbedret udgave af et eksisterende spil er tilsyneladende "slemt". De kunne jo også bare lade være med overhovedet at lægge noget på HD'en.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/12-04 12:12 
RuneSP>
Hvis man ikke bryder sig om at de udsender et simpelt lille "remake" så kan man jo bare være ligeglad. Men kan da godt se man er skuffet hvis man havde forventet et Halo 3 :/

Perfect Dark Zero baby! :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KalicolaKalicolaSkrevet 03/01-05 11:02 
Perfect dark Zero... *savler allerede*, halo mød din overmand.

Fint med mig hvis de udgiver et forbedre halo 2. bare de også husker er udvide det, f.eks nogle nye baner hist og her, våben, fjender. Flere køretøjer og baner til multiplayer. Med andre ord, det som man plejer at forvente af en expansion.

Og hvis de har tænkt sig at lave alle modeller, textures osv. helt om, og putte et par nye baner i, så er det vel ligeså godt som en halo 3 right... Hvis de altså bare gør det ordentligt
For The Love Of The Game
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig