X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nobuo Uematsu forlader Square Enix!


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 03/11-04 16:02 
Er der andre end mig der har hørt om denne mildest ckokerende nyhed? Hvad sker der? Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har spillet nogen af deres spil siden Final Fantasy 6, men det her var sgu lidt af en mundfuld for mig at sluge...!

Hands down- One of the greats!!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
RJKRJKSkrevet 03/11-04 16:11 
Det er da en meget dårlig nyhed for Square Enix og Final Fantasy, hvis det holder stik :(
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 03/11-04 17:00 
Han kan jo nok stadig godt lave musik for dem.
Yasunori Mitsuda har jo også været lidt omkring (Xenosaga, Namco, Breath of Fire 5, Capcom), men det er der jo ikke noget galt i, tværtimod. Jeg ville ikke have noget imod Uematsu-soundtracks i flere gode RPG-serier. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 03/11-04 17:08 
Jeg læste det som underforstået, at han ikke længere havde overskud til FF-serien.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 03/11-04 17:10, rettet 03/11-04 17:11 
FF-serien har IMO ikke haft et ordenligt soundtrack siden FF7. Altså sammenlignet med dens tidligere kvalitet.
FFX var det sidste FF-soundtrack han arbejdede på (altså ingen FFXI, FFXII eller FFX-2), og der lavede han endda også kun få af sangene.
Nu om dage er jeg mere interesseret i det vi får fra Mitsuda, Shimomura og Yamane.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 03/11-04 17:17 
Han leverer stadig mindst ét track til FFXII - så helt ude er han ikke. Han freelancer bare lidt. Og Mitsuda er alligevel ligeså god, så tabet er til at leve med.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 03/11-04 17:23 
Det er da bare ærgerligt, at se de gamle kæmper "forsvinde". Selvom fx Sakaguchi vist heller ikke har haft meget med FF-spillene at gøre de sidste år, så ville det da også være mærkeligt at miste ham. Selvfølgelig er det meget godt at der sker noget nyt, men... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 03/11-04 17:26 
Jeg tror ikke, der er meget tilbage af FF-serien som vi kender den. FFXII bliver jo baseret på Ivalice.
Vagrant Story og Final Fantasy Tactics har fantastiske verdener, men det er lidt trist, at det kommer til at "erstatte" FF (det ser i hvert fald ud som om det er der, de er på vej hen).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 03/11-04 19:19 
Jeg hørte om det for noget tid siden, og bestemte mig for, at det ikke var så vigtigt. Jeg har ikke hørt noget, der lød som den Uematsu, jeg kender, siden forrige generation af hardware alligevel, så det her sparer mig bare for at skulle slæbe rundt på håbet om at få lov at opleve FF, som det tog sig ud i de gode gamle dage.

Det er ikke ensbetydende med, at jeg er ligeglad. Jeg synes, det er ekstremt trist. For mig er FF ganske enkelt ikke det samme uden Uematsu, men når Square alligevel ikke lader ham stå for al musikken/han ikke vil stå for det hele, kan det jo være fløjtende, om han er i firmaet eller ej.
SumezSumezSkrevet 04/11-04 08:51 
Præcis sådan jeg ser på det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 04/11-04 11:53 
Hvis han får tid til at holde en koncert i Europa, ville jeg endda glæde mig over nyheden :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig