X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Opsporing af reklame-musik


Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/10-04 21:37 
Er der nogen, der kan opspore, om musikken, der bruges i "BRF kredit"-reklamen (som kører på bl.a. TV2 for tiden, noget med "sæt dine penge i fast ejendom") er fra et nummer med en kunstner eller blot er lavet til reklamen som lidt baggrundsmusik?
GatmanGatmanSkrevet 27/10-04 22:07 
Heh. Jeg kan desværre ikke besvare dit spørgsmål, men jeg vil da lige komme med følgende kommentar:
Jeg har taget mig selv i at sidde, søvndrukken, foran TVet om morgenen og tænke "Wow! Det er en lækker reklame". Musikken og billederne af regnen synes jeg er en virkelig god sammensætning. Måske bare fordi min hjerne ikke kan klare noget mere avanceret på den tid af døgnet. ;)

- Så jeg ville da også være interesseret i at vide hvem, der har lavet musikken, hvis nogen skulle vide det.
dchangdchangSkrevet 27/10-04 22:24 
Lidt sjovt at du nævner lige netop den reklame. Jeg er også lidt vild med musikken i den reklame.

Jeg prøver lige at skrive til BRF Kredit.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
DarkenDarkenSkrevet 28/10-04 01:01 
og skriv endelig hvad de svare (hvis de svare) =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
dchangdchangSkrevet 28/10-04 08:23 
Jeg har lige fået mail tilbage fra BRF, og svaret var ikke lige som forventet. Sangen hedder Alma og er lavet af svenske Teddybears Stockholm (Sthlm).
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
DarkenDarkenSkrevet 28/10-04 08:35 
cool tak for info
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/10-04 10:00 
Ja, tusind tak, dchang!!! :-)
millenniummillenniumSkrevet 28/10-04 12:11 
Hm, lidt morsomt. Det er også Teddybears STHLM der har lavet nummeret (Tigerman) som bruges i Danske Bank's "gør-det-du-er-bedst-til" reklamer. Gad vide om de har fundet en god niche, med at levere lækker reklame-musik...
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 28/10-04 12:19 
Var det ikke Realkredit eller sådan noget der også havde en temmelig fed melodi i deres reklame på et tidspunkt, som jeg heller aldrig fandt ud af hvad hed...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/03-08 17:43 
Jeg genbruger lige tråden her...

Hvad er det for et stykke musik, der bliver brugt i Telias til-de-utålmodige-reklame?
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/03-08 17:58 
Og underlægningsmusikken er hentet hele 30 år tilbage i tiden hos det hedengangne Sugar Hill Gang funk-orkester, Scullsnaps.

google --> "telia reklame utålmodige" -->vupti :-)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/03-08 19:48 
Cool :)

Jeg forsøgte mig også med google, men søgte åbenbart på noget helt forkert. Sugar Hill Gang lyder rigtigt nok, men jeg ved ikke, hvad "Scullsnaps" skulle betyde(?). Jeg tror nærmere der er tale om nummeret "Freedom". Fan'me et fedt nummer, synes jeg..
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/03-08 21:44 
Jeg søgte lidt videre, og de har totalt fugged up i stavemåden i det link jeg gav før.

Det er "Skull Snaps"!! I har helt hundrede hørt "It's a New Day" før:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=92828941 (brug playeren til højre på siden)

Lidt mere info:
http://www.soundstagedirect.com/skull-snaps.shtml
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/03-08 08:17 
Nice, der var den! :)

Så var jeg, som sædvanelig, selv fuldstændig forkert på den og forbrød mig mod mit egtet mantra: Du skal ikke tro, du skal vide. Jeg kunne heller ikke helt få det til at passe med Sugar Hill Gang, da de lugter en del mere af hip hop end funk, men jeg formodede bare, at det var noget tidligt materiale. Formodninger er roden til alle f***ups!
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig