X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SAM i Troldspejlet


Svar
The DaneThe DaneSkrevet 20/09-04 18:02 
Hvis ikke I så det, så var der et indslag (1 af 6) om computerspillets historie i troldspejlet hvor man så billeder fra Sporup Arcade Museum.

Det skulle da være meldt ud på forhånd (selvom man husker at se troldspejlet alligevel).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 20/09-04 18:15 
Selvfølgelig lige den ene gang jeg glemmer at se det :-/

Vi havde fået at vide, at det ville komme i et at de allerførste programmer, men vi fik aldrig nogen bekræftelse.

Er der mon nogen der ved et tilfælde har optaget det eller kan man på anden måde finde det, uden at jeg skal til at hive fat i Stegelmann?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 20/09-04 18:22 
Det bliver genudsendt lørdag og jeg har optaget en avi :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nullernullerSkrevet 20/09-04 18:23 
Det bliver genudsendt på Søndag 10,30
Nu med Xbox 360
ChronoChronoSkrevet 20/09-04 18:26 
Nåja, ups :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 20/09-04 18:42, rettet 20/09-04 20:03 
Chrono>
...jeg har optaget en avi :)

En du kan/vil/må distribuere?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 20/09-04 19:01 
Så Troldspejlet for første gang i (meget) lang tid, så det var da en glædelig overraskelse :)
Home is where the hardware is..
3of193of19Skrevet 20/09-04 19:16 
Chrono>
Det bliver genudsendt lørdag og jeg har optaget en avi :)

Chrono, hvis du vil kan jeg sætte en bittorrent tracker til det fra min hjemme maskine.
Send mig en besked hvis du er interesseret.
ChronoChronoSkrevet 20/09-04 19:39 
Ja, jeg har ikke noget godt sted at hoste den. Sender dig en besked.

Hverken lyd eller billede er blevet vildt godt, men jeg har ikke lige tid til at bikse med komprimeringen. Så i må nøjes med den her, eller vente til søndag :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 20/09-04 20:03 
RJK>
Er der mon nogen der ved et tilfælde har optaget det eller kan man på anden måde finde det, uden at jeg skal til at hive fat i Stegelmann?

Jeg har selvfølgelig optaget det...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 21/09-04 08:27 
Jeg genkendte straks køerne. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 21/09-04 08:45 
Chrono, jeg kan godt lave en torrent til filen, men det ser ud til at lyden er ude af sync.
ChronoChronoSkrevet 21/09-04 11:31 
Bæ.. det er der jo ikke meget ved så :/
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
OkottaOkottaSkrevet 21/09-04 11:44 
Troldspejlet bliver genudsendt på søndag, på DR 1, kl. 10.30.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 21/09-04 11:47 
Jeg begynder at forstå hvorfor alle diskussioner med dig udvikler sig så fjollet.

Du læser jo overhovedet ikke hvad andre skriver...

;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nullernullerSkrevet 26/09-04 10:01 
Så er det om en ½ time, det begynder, hvis nogle vil kigge med.
Nu med Xbox 360
CrishakeCrishakeSkrevet 26/09-04 11:32 
Jeps... De var godt nok ikke særlig glade for Doom 3..!

Jeg syntes selv det er rigtig fedt :D
Men det er der jo åbenbart flere meninger om...

- Crishake
MarcusMarcusSkrevet 26/09-04 13:17 
Jeg så det tilfældigvis uden at ha' læst om det. Så var det vel også Rune man sad der så og spillede på dem?

Og jeg synes stadig at Troldspejlet er fedt iøvrigt.
MrCaseMrCaseSkrevet 26/09-04 16:41 
Er der ikke nogen der er god for en hurtig hosting af den udsendelse?

..ih jow.. det kunne være så rart!
Have you considered sucking less?
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 26/09-04 17:29 
Crishake>
Jeps... De var godt nok ikke særlig glade for Doom 3..!


Det er vi flere der mener, men det er sq et flot spil :)
I win, you loose
DizzyDizzySkrevet 26/09-04 17:51 
MrCase>
Er der ikke nogen der er god for en hurtig hosting af den udsendelse?

..ih jow.. det kunne være så rart!

Det er lovligt at "udgive" troldspejlet på denne måde. Rettighederne ejes af Jakob Stegelmann, så man bør vel spørge ham om lov først. Så jeg tror emnet er uddebateret, da piratkopiring ikke er tilladt :D
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
SumezSumezSkrevet 27/09-04 08:55 
Jeg tror ikke Stegelmann har meget at skulle have sagt. Han har nok en temmelig høj position hos DR efterhånden, men mon ikke de er lidt flere om at bestemme.
Om ikke andet, tror jeg ikke de ville tøve med at give retten, det er trodsalt ikke unormalt at den slags programmer faktisk frigives på nettet efter de er vist (f.eks. som Raketfart).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DizzyDizzySkrevet 27/09-04 09:35 
Jakob ejer rettighederne til Troldspejlet, DR kan ikke lave troldspejlet uden ham. I teorien kan han tage troldspejlet med over på en anden kanal uden at DR kan gøre en sk**.
Men ophavsrettigheder gælder også på tv-udsendelser, jeg tror nu ikke at Jakob har noget imod man bruger enkelt indslag på nettet, men det er stadig ulovligt. De programmer som bliver frigivet på nettet, må jo tit heller ikke kopieret blot ses på nettet, og mi bekendt har DR ikke trodlspejlet liggene ;)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
SumezSumezSkrevet 27/09-04 09:40, rettet 27/09-04 09:40 
Ligeså snart du "ser et program på nettet", har du jo kopieret det, ellers kan man ikke se det. De kan gøre det besværligt at downloade filmen, men ikke forhindre det. (i Raketfarts tilfælde var det vist bare et højreklik->gem destination). Jeg synes da det kunne være meget interessant at få ret til at lægge i hvert fald serien om computerspillenes historie på nettet. Ville være meget sjovt at have på P:R.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 25/10-04 18:29 
Efter dagens afsnit af Troldspejlet, så er jeg kommet frem til én vigtig konklusion om programmet.

Når det kommer til spil, så illustrerer Troldspejlet fint ambitionsniveauet herhjemme = Vi er dårligere end praktisk talt alle andre, når det kommer til "ting der har med spil at gøre".

Det er sgu lidt pinligt, egentligt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Per SPer SSkrevet 25/10-04 18:42, rettet 25/10-04 19:34 
Hvornår går det op for personer som dig at spil kun er en del af Troldspejlets koncept. Henvendt til en betydelig yngre målgruppe end din egen.

Faktuelle fejl eller ej.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
OkottaOkottaSkrevet 25/10-04 18:58 
Bl.a det som er min pointe: Deres ambitionsniveau hæver sig ikke over at fortælle om spil, til ca. 12 årige børn.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 25/10-04 19:02 
Er det ikke lidt som at kritisere Kinder Mælkesnitte for, at en voksen mand ikke kan blive mæt af at spise én...? ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 25/10-04 19:40 
Næh, det synes jeg ikke.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Zzap!Zzap!Skrevet 25/10-04 20:17, rettet 25/10-04 20:19 
RJK>
Er det ikke lidt som at kritisere Kinder Mælkesnitte for, at en voksen mand ikke kan blive mæt af at spise én...? ;p
Ingen kan blive mæt af en mælkesnitte det er jo stort set bare pap og skum.
Hvad angår Troldspejlet, så skal der ikke mere end et hurtigt dyk ned i min VHS samling, med "midlertidige" optagelser jeg ikke nænnede at slette, til at bevise at de har været voldsomt meget bedre end de er i dag.
Born to kill space
Per SPer SSkrevet 25/10-04 20:26 
Ja, programmet har sikkert været bedre på det tidspunkt hvor man selv var en del af målgruppen.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HulleHulleSkrevet 25/10-04 23:21, rettet 25/10-04 23:21 
Hørt Per.

Har vi ikke også snart diskuteret Troldspejlet/kvalitet/målgruppe nok?

Bl.a. her..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Per SPer SSkrevet 25/10-04 23:51, rettet 25/10-04 23:51 
Jo, det er vel som det plejer at være. Frustration over at man ikke laver noget for de større "børn" på dansk tv.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 26/10-04 09:17 
Jeg synes Troldspejlet er et ganske godt program, der opfylder sin "mission" ganske udmærket.
Men jeg savner selvfølgelig de dage, hvor de havde en halv time kun med computerspil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CrishakeCrishakeSkrevet 26/10-04 17:32, rettet 26/10-04 17:34 
Håber ikke at dette er blevet nævnt før.. Men er Ham Jacob Stegelman ikke MEGET i mod efterfølgere? Har lagt mærke til, at han næsten aldrig er vilde med efterfølgere.. Er det mig der har været uheldig? Uhh.. Hvad mon han siger om SA :D
SumezSumezSkrevet 27/10-04 11:49 
Det indtryk har jeg aldrig fået. Tværtimod.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig