X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

I, Robot = Animatrix?


Svar
UriurUriurSkrevet 22/08-04 21:21 
Jeg ved ikke hvor mange der har set "The Second Renaissance" fra Animatrix dvd'en, men tager jeg helt fejl hvis handlingen her minder om den der er i I, Robot?

Jeg har ikke set filmen, men regner med at se den i weekenden såfremt der er nogen der vil andbefale den, er der det?
KakarotKakarotSkrevet 22/08-04 21:27 
Ja, det er en kanon film...
Men nu når du siger det, så har du faktisk ret, den minder utrolig meget om "The Second Renaissance", selvom I,Robot ikke slutter helt på samme måde.. ;)
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
DizzyDizzySkrevet 22/08-04 22:34 
Det må vel være omvendt, da I Robot blev skrevet en gang i 50erne ;), så mon ikke Matrix folkene har "lånt" lidt fra Asimov
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
ValkyrieValkyrieSkrevet 22/08-04 23:48 
Jeg var ikke så vild med I robot... Den var ok, men jeg kunne bedre lide de nye Matrix film(:/) og Minority Report f.eks. Men den var da underholdende nok!

Men jeg tænkte på det samme. Det er som om at de begge tager det der koncept op, omkring robotter!

Men i Animatrix var det mere en tragisk udvikling og hvor imod i I Robot det bevæger sig hen imod en sammensværgelse!?

:D

-Val
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 23/08-04 13:23 
Den oprindelige I, Robot novellesamling har vel inspireret ret mange maskinernes-overtagelse-sci-fi-bøger og film, ikke mindst via de berømte tre robotlove.
Matrix-historien fra Animatrix er vel heller ikke videre original. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig