X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Et godt Surround spil?


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 19/07-04 09:56 
Jeg søger jeres råd, oh orakler.

Nævn et spil der virkelig demonstrerer hvor lækkert surround der er på xbox'en. Og man må ikke sige Halo. Et spil hvor det virkelig lyder af noget. Hvor lyddesigneren har gjort et godt stykke arbejde.

Så er det bare at name-droppe! :)
Have you considered sucking less?
3of193of19Skrevet 19/07-04 10:06 
Phantasy Star Online, Project Gotham Racing 2.
enfenenfenSkrevet 19/07-04 10:10, rettet 19/07-04 12:10 
Rallisport Challenge 2 kunne være et bud. Der er god seperation, når biler, objekter m.m bevæger sig rundt i lydbilledet.

Ninja Gaiden er også et godt bud.

Project Gotham Racing 2 har (desværre)ikke den bedste Surround lyd jeg har hørt. Den er slet ikke dårlig, men ikke den bedste :)
What is the Matrix?
D.B.M.D.B.M.Skrevet 19/07-04 10:30, rettet 19/07-04 10:33 
Jeg har oplevet den bedste surround fornemmelse i Medal Of Honor: Rising Sun. Her oplevede jeg, at jeg ligefrem kiggede mig selv over skuldrene op til flere gange. Jeg sad f.eks. på et tidspunkt i spillet og gemte mig bag en stor sten mens der blev skudt efter mig, og når jeg med figuren sad med ryggen til der hvor der blev skudt fra var det utrolig tydeligt at høre hvor skudene kom fra. Flere af de nyere spil fra EA er også THX godkendte, så de opfylder jo visse krav for surround lyden. Det skal lige siges at min surround receiver også er THX godkendt ;o)
OkottaOkottaSkrevet 19/07-04 11:07 
007: Nightfire og 007: Everything or Nothing - fantastisk lyd i disse spil.

Red Dead Revolver og Full Spectrum Warrior - ligeledes forrygende lyd. Red Dead Revolver var en lækker overraskelse.

Og hvorfor må man ikke sige Halo? Jeg siger Halo.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DommergaardDommergaardSkrevet 19/07-04 11:09 
Det lyder rigtig fedt i _Full Spectrum Warrior_. Jeg har taget mig selv i at kigge bagud et par gange, hvor der har lydt skudlyde og diverse kampråb. Det er en rigtig fed fornemmelse og især hvis der bliver skruet op for subwooferen samtidig, for en tank der affyrer raketter og mænd i baggrunden der råber og skyder på samme tid lyder rigtig fedt!

Ellers er spil med musik i baggrunden normalt rigtig fede. Fordi det giver en god stemning når man spiller. F.eks. _Zelda: TWW_ som dog også kun bliver afhviklet i DPLII og det er jo også kun til GameCube.

Stealth-spil er også rigtig god i surround. _Splinter Cell: Pandora_ og _Manhunt_ er specielt rigtig gode efter min mening. Der er en rigtig god stemning og man kan høre hvor folks stemmer kommer fra og det er en rigtig fed fornemmelse. Især Manhunt, som er et meget uhyggeligt spil og bliver meget bedre i surround fordi der er utrolig meget stemning i spillet. Jeg har da fløjet op at sofaen et par gange fordi nogle forbrydere springer frem fra et hjørne med et skrig... fed fornemmelse!
RJKRJKSkrevet 19/07-04 12:44 
Medal Of Honor-serien.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 19/07-04 18:16 
Return of The King har også en ret god gengivelse af filmens lydbillede. I kampens hede er der rigtig mange fede lyd man kan høre omkring sig.

Så er der selvfølgelig også Gunvalkyrie. Intet slår lyden af en kæmpeedderkop, der kommer kravlende bagfra.
DommergaardDommergaardSkrevet 19/07-04 18:27 
Sidder i skrivende stund og spiller Spider-Man 2 med en kammerat! Det er faktisk overraskende god lyd der er i dette spil. Det lyder rigtig fedt når en helikopter flyver rundt omkring i byen. Fed surround fornemmelse ;)
MrCaseMrCaseSkrevet 19/07-04 19:44 
Okotta>

Og hvorfor må man ikke sige Halo? Jeg siger Halo.


...fordi Halo er selv-skrevet ;-)
Have you considered sucking less?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 19/07-04 22:20 
Sonic.dk>
Ellers er spil med musik i baggrunden normalt rigtig fede.

Huh? Spil med musik i? Årh hvad man, findes det? :-O - Det må jeg prøve!

;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
DommergaardDommergaardSkrevet 19/07-04 22:51 
Går ud fra at du ved hvad jeg mener. Det er ikke alle spil der har noget speciel musik i baggrunden. Full Spectrum Warrior har f.eks. ikke. Tror du ved hvad jeg mener...

:)
JmogJmogSkrevet 20/07-04 00:38 
Jeg gør i hvert fald ikke, så forklar endelig.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/07-04 13:06 
I spil som f.eks. Counter-Strike er der ikke underlægningsmusik. Men langt de fleste spil har underlægningsmusik, derfor den sarkastiske bemærkning ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
DommergaardDommergaardSkrevet 20/07-04 19:55 
Azalon>
I spil som f.eks. Counter-Strike er der ikke underlægningsmusik. Men langt de fleste spil har underlægningsmusik, derfor den sarkastiske bemærkning ;-)

Det var det jeg tænkte på, men nogle spil har et rigtig godt soundtrack, og andre er det bare noget rigtig kedelig underlægningsmusik. Jeg formulerede mig forkert... men du har luret hvor jeg vil hen af!
MrCaseMrCaseSkrevet 28/07-04 23:32 
Drengene... betingelserne er blevet skærpet.

Jeg har også brug for at spillet, ud over at have rigtig god 5.1 lyd, har wide-screen support, og er let at samle op og prøve så man selv kan føle surrounden...

Nogen bud?

(Jeg har købt MOH:Frontline, og det har ikke wide-screen support, men god lyd... hm..)
Have you considered sucking less?
Wombat HarnishWombat HarnishSkrevet 28/07-04 23:38, rettet 28/07-04 23:58 
Mine bedste lydoplevelser indtil videre (med widescreen og Sorround) må være Halo, Full Rectum Warrior, NFS Underground og Crimson Skies... Halo og de 2 sidste er da ret nemme at gå til...

hmm... jeg spiller dem da i widescreen, og syntes da ikke de ser "stretched" ud... men anyways der er kanon lyd i dem...
Good, Bad... I'am The Guy With The Gun
JmogJmogSkrevet 28/07-04 23:55, rettet 28/07-04 23:57 
Nu er hverken Halo, NFS eller Crimson Skies widescreen-spil.
jaesjaesSkrevet 29/07-04 00:19 
MrCase>
Jeg har også brug for at spillet, ud over at have rigtig god 5.1 lyd, har wide-screen support, og er let at samle op og prøve så man selv kan føle surrounden...

Der er en ret omfattende liste her:
http://144.92.43.200/hdg/
MrCaseMrCaseSkrevet 29/07-04 09:27 
thanks... meget brugbart :)
Have you considered sucking less?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/07-04 10:54 
Det er i øvrigt en skændsel at så få spil understøtter 16:9

Det snyder lidt med Xboxen, fordi den selv finder ud af det. Mit fjernsyn er dog ikke altid helt frisk på selv at skifte over.

Så et spil som Red Dead Revolver var jeg i tvivl om hvorvidt det er 16:9.
Det nemmeste er jo at se på runde genstande, og der er introscenerne så smarte at der er en sol i baggrunden.
Til gengæld syntes jeg solen bag ved Red stadig så klemt ud, når jeg kørte 16:9 - lidt forvirrende.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig