X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Retroartikel: Castlevania: En krønike


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 19/06-04 00:21, rettet 23/06-04 11:58 
Castlevania. Fra det første spil, Vampire Killer, over milepælen Symphony Of The Night til det moderne Lament Of Innocence er spilleren gennem næsten tyve år blevet kastet ud i det helliges kamp imod Dracula og det onde.

Læs artiklen...
MarcusMarcusSkrevet 22/06-04 22:38 
Jeg får følgende besked:

Play:Right > Fejl
- - - - - - - - - -
Der opstod en fejl. 400: Ulovligt request.
- - - - - - - - - -

Er det bare den her computer, der er noget i vejen med?
MIKA-LMIKA-LSkrevet 22/06-04 22:47 
Så skulle den være der ;)
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
MarcusMarcusSkrevet 26/06-04 20:38, rettet 26/06-04 21:34 
Jep.

Det er Vlad d. III, hvis det hjælper. Desuden er Tepes mere en titel da det betyder spidderen/gennemboreren.....The Impaler på engelsk.

Og jeg mener at hans far, som var i drageordenen hed Dracul.

Det er ikke sikkert om Mathias er Dracula endnu.

Vampire killer, Castlevania I, II og IV er samme historie.

Man styrer ikke Christopher Belmont i Belmonts Revenge, men derimod Soleiyu (sådan staves det vidst)

Der hvor i har skrevet sidstnævnte om Castlevania 64 skal der nok nærmere stå førstnævnte, da det jo er Reinhardt der skulle være beslægtet med belmont familien.

Symphony of the Night var ikke det første spil med følgesvende eller magi da Castlevania III har begge dele.

Desuden, vil i ikke netop ha' objektivitet I anmeldelser osv.? Hvorfor skriver i ting som seriens bedste spil om SOTN og at Harmony of Dissonance ikke havde god musik. Eventuelt kunne man skrive "atypisk musik" og "efter vores/manges mening det bedste spil"

Og det kan også godt være at de 3 GBA spil var henvendt til seriens fans men en kæmpe del af denne fanskare hader IGA fordi hans ændrer i historien og i det hele taget har involveret historie i spillene. Så jeg tror ikke han ved hvad fans vil ha' selvom han "henvender det til dem"
SumezSumezSkrevet 26/06-04 23:07 
CV 1 og 2 er to forskellige historier. CV2 omhandler tiden kort efter CV1, hvor Simon skal vække Dracula til live for at brude en forbandelse, der blev puttet på ham i etteren.

CV3 har ikke familiars, men alternative spilbare figurer, hvilket også ses i Rondo. SotN er det første med familiars. Ikke at det har nogen revolutionerende betydning. Syphas magi må også nærmest tolkes som subweapons.

Hvis man skriver et spil er det bedste i serien, er det så ikke ret indforstået at det er skribentens egen mening?

GBA-spillene har gang på gang opfyldt den kritik fansne gav igen på det forrige spil. HoD var mindre lineært. AoS havde bedre musik, osv. Det er muligt at der er nogen der skal råbe op og være besværlige, men det er et ubetydeligt mindretal.

Deruover er jeg enig i din kritik. (jeg bryder mig heller ikke om at stemple Mathias som Dracula, og vil helst ikke tro på den forklaring)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 27/06-04 00:05 
Mysterious>
Man styrer ikke Christopher Belmont i Belmonts Revenge, men derimod Soleiyu (sådan staves det vidst)

Der hvor i har skrevet sidstnævnte om Castlevania 64 skal der nok nærmere stå førstnævnte

Små redigeringsbøffer rettet. Tak.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcusMarcusSkrevet 27/06-04 14:22, rettet 27/06-04 21:01 
Ok, ordet følgesvende dækker bare også over Sypha, Grant og Alucard.

Ok, så er det kun Vampire killer, Castlevania & Castlevania IV der er tre versioner af samme historie.

Der er desuden flere lag i musikken fra Harmony of Dissonance end musikken fra AoS.

Hvorfra vidste du at de fans der var ønskede at spillet efter COTM skulle være mindre lineært, og at spillet efter Aos skulle ha' "bedre" musik?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/06-04 17:59 
Mysterious>
Ok, så er det kun Vampire killer, Castlevania & Castlevania IV der er tre versioner af samme historie.

...glem endelig ikke Akumajo Dracula X68000.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
MarcusMarcusSkrevet 27/06-04 21:12 
Nå ja, selvfølgelig også det spil.

Endnu en rettelse iøvrigt, Døden er ikke med i samtlige Castlevania spil. Han er ikke med i Castlevania Adventure, Castlevania Belmonts Revenge og Haunted Castle.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig