Sad og læste i nedenstående tråd.
Indlægget jeg studsede over:
"It's not harder, it's just that things like the Sheegoths take more damage. For example, a fully-charged power beam shot at the right area could blow a Baby Sheegoth's shell of totally (watch the rolling demos on the title screen). You need 2-and-a-bit fully charged shots in the PAL version, which simply isn't as fun. They basically threw out a lot of the very careful statistical balancing which had gone into making Prime so great."
Har Retro Studios virkeligt pillet så meget ved PAL udgaven, at balancen i spillet er blevet ødelagt?
Det eksempel skribenten nævner, ang. Sheegoths, kan jeg nikke genkendende til; Jeg kan huske hvor godt det så ud, i filmene, at man ku' pille deres skjold af, med ÈT charged skud, men da jeg endelig selv skulle prøve det i spillet, så var det en ganske anderledes og noget mere knapt-så-interessant affære. Elegancen ved at gøre det med et velplaceret, og charged skud, var simpelthen pist væk - man kunne ikke.
Hvorfor var det lige at der egentligt skulle pilles så meget ved PAL udgaven af det spil? Lyder som om balancen i NTSC versionen var spot on, men det blev ødelagt i PAL versionen.
Men hvorfor? Jeg kan dårligt forestille mig at spillet var alt for nemt, i NTSC versionen, således det var nødvendigt at pumpe sværhedsgraden op, i PAL versionen - vel?
Metroid Prime tråd |