X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ys VI: The Ark of Napishtim


Svar
SumezSumezSkrevet 25/05-04 21:42, rettet 25/05-04 21:43 
Der har ikke været meget snak om Ys-serien her på P:R. Faktisk er det eneste relaterede jeg kan huske da jeg sammenlignede PC Engine-versionen af Ys 1 med Le Roofs originalversion til Master System.

Det er ikke ligefrem fresh news, men jeg har fulgt udviklingen i Ys VI siden det blev annonceret til PC, og for nyligt (før nytår) fik Konami så opkøbt rettighederne til serien, hvilket betyder at PS2-versionen af Ys VI bliver udgivet herhjemme. Det er over ti år siden et Ys spil (3'eren) sidst blev udgivet på engelsk, så jeg er meget spændt.
Selvom 6'eren gør brug af 3D-grafik, er da masser af bløde sprites og det simple gameplay, der gjorde forgængerne så fede er bevaret, sammen med det fede firserguitarprægede soundtrack.
For en tilhænger af klassiske 16 bit action-RPGs som mig, er Ys VI derfor nok et af de spil, jeg ser allermest frem til i år, selvom det sikkert kommer til at blive temmelig overset herhjemme.
Men hvis i holder af stilen, vil det nok være en god idé at holde udkig efter det her.

Uendeligt lækker trailer:
http://movies.rpgamer.com/ys/ys6/ys6002.wmv

Endnu flere klip fra spillet til dem, der ikke kan få nok, samt klip fra de gamle 8-bit-spil og anime'en, og et japansk firserband, der hopper rundt på en scene og wailer til To Make the End of Battle fra Ys Book I & II:
http://movies.rpgamer.com/ys/ys6/ys6001.wmv
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 25/05-04 23:59 
ohh det ser ud som et must!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Le RoofLe RoofSkrevet 26/05-04 00:10 
Har også holdt godt øje med Y's VI, efter at det blev udgivet til PC og PS2 konverteringen sidenhen er blevet offentliggjort. Helt klart også et af de spil jeg er mest frem til i år :)

Falcom forever!
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
jaesjaesSkrevet 26/05-04 00:14, rettet 26/05-04 00:16 
Det virker lovende.

Hvilket er det sidste som blev udgivet på engelsk, Ys III? Og er det en side-scroller gennem hele spillet, som billederne antyder?

http://www.allgame.com/cg/agg.dll?p=agg&SQL=GIH!!!!16785

Er selv mest til top-down eller isometrisk perspektiv i den genre, og IV og V ser fede ud :)

http://www.allgame.com/cg/agg.dll?p=agg&SQL=GIH!!!!16786
http://www.allgame.com/cg/agg.dll?p=agg&SQL=GIH!!!!30735

EDIT: At læse Sumez´s indlæg ordenligt :/
Le RoofLe RoofSkrevet 26/05-04 00:29 
jaes>
Hvilket er det sidste som blev udgivet på engelsk, Ys III?

Ja, Y's I (til PCE-CD og SMS), II (PCE-CD) og III (PCE-CD, MD og SNES) er de eneste som er blevet oversat.

Og er det en side-scroller gennem hele spillet, som billederne antyder?

Ja, det er en sidescroller hele spillet igennem. MD versionen er forresten den bedste IMO.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 26/05-04 00:41 
Ys II er også til NES, men jeg ved ikke om det er blevet oversat?
Jeg har kun prøvet SNES og PCE-CD versionerne af Ys 3, og bortset fra den absolut suveræne cd-musik i PCE-versionen, er SNES-versionen i hvert fald overlegen. Især parallax-scrollingen på PCE er mere komisk end den er overbevisende. Men derudover er det kun et par grafiske begrænsninger, jeg har bemærket.
Det gør forresten en overraskende lille forskel at spillet er en platform/sidescroller, det er stadig fuldstændig samme stil som forgængerne og efterfølgerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Le RoofLe RoofSkrevet 26/05-04 01:18, rettet 26/05-04 21:39 
Sumez>
Ys II er også til NES, men jeg ved ikke om det er blevet oversat?

NES versionen af Ys II er aldrig blevet oversat, hvilket er grunden til at jeg undlod at skrive det i parantesen.

Ja, Ys III PCE-CD har givetvis bedre musik, men som du også kommer ind på er parallax-scrollingen nærmest latterlig. Jeg får jo nærmest kvalme hver gang jeg ser det...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 26/05-04 01:25 
Det er heldigvis meget få steder i spillet, det bruges. Og ja, det er lige til at få køresyge af. :P
Jeg kunne godt tænke mig at få fat i de to andre versioner og sammenligne. For jeg har hørt flere steder fra at MegaDrive-versionen er bedst, men jeg kan ikke forstå hvad den har på SNES-versionen. Jeg kan personligt ikke fordrage MD'ens lydchip.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 31/01-05 11:38, rettet 31/01-05 11:38 
Efter en masse udskydninger, står den amerikanske udgivelse nu til sent i februar. Jeg krydser fingre får at jeg snart har fingrene i spillet, og nyder igen den fantastiske (og nu over et år gamle) trailer..
http://movies.rpgamer.com/ys/ys6/ys6002.wmv (samme link som i øverste indlæg)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Le RoofLe RoofSkrevet 31/01-05 12:58 
Den US dato har stået fast i nogle måneder, så mon ikke den bliver fastholdt. Jeg har ihvertfald smidt en pre-order for længst ;)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
OmenOmenSkrevet 01/02-05 22:27 
Jeg havde det på samme måde efter at have set trailerne, men spillet lever simpelthen, indtil videre, slet ikke op til forventningerne.
Vote Ficus!
SumezSumezSkrevet 02/02-05 00:54 
Har du fået fingre i den japanske version?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OmenOmenSkrevet 03/02-05 08:24 
Nej, jeg sidder med et engelsk/japansk preview version af spillet.
Vote Ficus!
SumezSumezSkrevet 03/02-05 08:35, rettet 03/02-05 11:53 
Heldige asen.
Kan du sige noget mere om det? Evt. sammenligning med forgængerne, hvis du har spillet dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/05-09 13:31 
Genopliver lige denne tråd. Jeg fik aldrig spillet Ys VI, da det ikke fik særlig heldige anmeldelser med på vejen, og generelt blev dømt rimelig middelmådigt.

Men nu hvor 7'eren er på vej, tænkte jeg at jeg alligevel vil give 6'eren et forsøg, da det kan erhverves rimelig billigt på Coolshop. Er der nogen der ved hvor stor forskellen er mellem PSP- og PS2-versionerne?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-09 14:56 
Jeg mener at have spillet dem begge meget kort. Umildbart lignede de hinanden ret meget.

Men altså "meget kort" som i 10-15min :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig