X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Let's go rescue Sandy


Svar
OkottaOkottaSkrevet 25/05-04 20:06 
Uha det her er godt.

Sidder og spiller det nu.

Meget lækkert og meget professionelt lavet.

Maniac Mansion Deluxe
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Zzap!Zzap!Skrevet 25/05-04 23:34, rettet 25/05-04 23:39 
Jeg ved ikke rigtigt... Maniac Mansion er helt klart på min top ti over bedste spil nogensinde, men jeg synes ikke denne remake er rigtig vellykket, eller i hvert fald ikke lige så god som den kunne have været.
Det er da meget rart at spritesene bevæger sig hurtigere, men det er så stort set også den eneste væsentlige "forbedring" over de gamle versioner.
Musikken kan man godt høre ikke kommer fra Mr. Lands hånd, og der er blevet taget lidt for store friheder med grafikken, men paradoksalt alligevel ikke nok. Dvs. grafikken er ikke blevet ændret nok til at retfærdigøre en ændring, den er bare blevet "messed a bit up".

Men det er jo meget fedt for dem, der ikke kan få Scumm VM til at køre spillet.

Er jeg den eneste der ikke kan få "paint remover" til at virke?

Edit: En mere direkte link til download: http://people.freenet.de/lucasfangames/maniac/games_eng.htm
Born to kill space
OkottaOkottaSkrevet 26/05-04 01:00 
Selve interfacet har osse fået en overhaul.

Det er meget bedre at styre rundt i SCUMM nu - det er mere i nærheden af DOTT interfacet nu; Det er ikke så langsommeligt som det gamle SCUMM var, i det "gamle" Maniac Mansion.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 26/05-04 01:21, rettet 26/05-04 01:22 
Underligt. Det [nederste] screenshot er fra "VGA"-udgaven af Zak McCracken til FM Towns.
Så vidt jeg ved, har det fan-producerede Zak 2 helt original grafik (og pænere end det).
Det er selvfølgelig lang tid (over fem år) jeg har hørt noget til det, så det er ikke sikkert det er det samme, og det er da muligt at det her ripper grafikken fra Zak 1, hvilket er temmelig ulovligt.. Men downloaden er på FileFront, hvilket som sædvanligt ikke virker, så min spekulation ender åbent. :)
EDIT: Nå, nu virker den, omend langsomt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 26/05-04 01:30 
Hvordan er det meget mere ulovligt at "hugge" grafikken, end at "hugge" alt andet i spillet...? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 26/05-04 01:35, rettet 26/05-04 01:36 
Nu er der jo ikke tale om et remake, men en uofficiel efterfølger. Dvs. den stjæler ikke spillet, kun figurerne.

Anyway, jeg har nu fået downloadet det, og jeps, det har ganske rigtigt stjålet grafikken direkte fra VGA-versionen af Zak.
Men i realiteten er det brud på LucasArts' copyright alene det at bruge navnet og figurerne. LucasArts har før vist sig at være ret emsige på det punkt, også når det gælder fan-spil (men jeg har nu ikke meget ondt af ham det gik ud over).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 26/05-04 01:43 
Der er nu nok stjålet meget mere end bare figurerne, hvis man har lånt al grafikken ;) (design, objekter, stil etc.)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 26/05-04 03:37 
Ja, det var jo så det jeg kunne konkludere EFTER at have downloadet spillet. :)

Der var et andet fanprojekt igang, der skulle være en efterfølger til Zak McCracken, med hel original grafik. Det så ret lovende ud, men jeg ved ikke om det nogensinde blev lavet færdigt (det tror jeg faktisk det gjorde, men jeg har ikke hørt særlig meget til det).
Dette er så tydeligtvis et andet spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GoodtimesGoodtimesSkrevet 26/05-04 11:04 
Zzap!>
Er jeg den eneste der ikke kan få "paint remover" til at virke?

Nope, jeg kan heller ikke få paint remover til at virke. Hvordan hulen skal man så klare spillet? :-)
Zzap!Zzap!Skrevet 26/05-04 11:44, rettet 26/05-04 11:47 
Okotta>
Selve interfacet har osse fået en overhaul.

Det er meget bedre at styre rundt i SCUMM nu - det er mere i nærheden af DOTT interfacet nu; Det er ikke så langsommeligt som det gamle SCUMM var, i det "gamle" Maniac Mansion.

Jeg synes bare slet ikke at den der "zany" font, passer til stilen i resten af spillet overhovedet. Den er jo bare rippet direkte fra DotT.
Og fungere bedre, synes jeg heller ikke at det gør. "Use" for at tænde og slukke ting?! Det føles bare ulogisk.
Det originale spil, er beregnet på det originale interface, så det er uundgåeligt at der opstår nogle uoverenstemmelser. Specielt når remaken ikke er mere gennemgribende end den her er.

Ang. "paint remover", så skal man "open" den først, og så bruge penslen i den. Totalt idiotisk!
Born to kill space
GoodtimesGoodtimesSkrevet 26/05-04 13:08 
Zzap!>
Ang. "paint remover", så skal man "open" den først, og så bruge penslen i den. Totalt idiotisk!

Der reddede du mit bacon!

Hvilken frækhed at lave om på gåderne - det er da ikke Maniac Mansion-logik at åbne bøtten først :-)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig