X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spilkøb i Tyskland


Svar
tastasSkrevet 18/05-04 21:07 
Lige en hurtig forespørgelse.

Jeg står og skal på en Tysklands tur weekenden over, og får sikkert lejlighed til at komme på indkøbstur.

Mit spørgsmål er derfor: Er spil i Tyskland oversat til tysk?

Nu er det fordi jeg ikke har lyst til at komme hjem med Skies og Arcadia Legends eller Prince of Persia på tysk ;)

Jeg ved at GBA spil ofte er, men der er der også en valgmulighed for engelsk - er det det samme med GC spil?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KeenKeenSkrevet 18/05-04 21:11, rettet 18/05-04 21:11 
Du kan jo evt. læse det bag på coveret
SumezSumezSkrevet 18/05-04 21:24 
Du kan være RET sikker på at Skies of Arcadia er på tysk dernede. De udgiver ikke et RPG på engelsk i Tyskland, desværre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tastasSkrevet 18/05-04 22:17, rettet 18/05-04 22:18 
Knight Keen>
Du kan jo evt. læse det bag på coveret

Eller i mit tilfælde - forsøge ;)
Men sagen er, at jeg har set flere som sælger spil, hvor cover manual har været på tysk, men selve spillet er på Engelsk. Men det har ofte været lidt "suspekte" titler - og jeg havde en formodning om, at de store titler sikkert blev oversat i spillet også :/

Sumez --> Tænkte det sku' nok :(
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 18/05-04 23:14 
Jeg har været så langt som at købe en kopi af FFIX i Spanien efter at have forhørt mig i butikken om at det VAR på engelsk, og så været på vej ud af centeret og kigget i manualen for at se på et screenshot i den, at teksten alligevel var på spansk, for derefter at gå tilbage og bytte det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/05-04 23:57 
Så vidt jeg husker så står det på forsiden af mange GC spil hvis de er på tysk.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 19/05-04 00:17 
Men lad være med at gå ud fra det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
seebergseebergSkrevet 19/05-04 00:22, rettet 19/05-04 00:22 
Jeg har købt masser af spil i Tyskland gennem tiden. Kun et af dem har været på tysk og det var THPS 3 og der stod det på forsiden af kassen.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
tastasSkrevet 19/05-04 10:07 
Hmm - virker til det vist er lidt en 'chance' at tage, hvis jeg køber et par billige spil i Deutschland ;]
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 19/05-04 10:16 
Hvis du skal have RPGs, er de på tysk. Ikke så meget der.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FourDFourDSkrevet 19/05-04 16:18, rettet 19/05-04 16:20 
Hmm, kender nogen der købte Super mario sunshine i frankrig (som jo heller ikke er kendte for at være skide godt engelsk-talende) og uden på pakken står der "only on french" eller sådan noget..
Underligt nok er det på engelsk :S

Selv har jeg købt SCII i frankrig, og det er også engelsk..

Btw - det er jo også svært at læse om det kun er på tysk, hvis man ikke kan sproget ;P - og tas.. På GC bliver spillet automatisk omstillet til det sprog, som din GC er blevet sat til, selvfølgelig medmindre spillet kun er på tysk..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
msxtrdmsxtrdSkrevet 19/05-04 16:28 
Jeg købte ny FF X-2 i Polen, til 170,- med DANSK manual og ÆSKE ;) LOL
SumezSumezSkrevet 19/05-04 16:52 
WilliDaRappa>
og uden på pakken står der "only on french" eller sådan noget..
Underligt nok er det på engelsk :S

Også teksten i spillet?
Den japanske version har sjovt nok også engelske stemmer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 19/05-04 16:57 
Hvis der er meget dialog skal du nok regne med at de er på tysk.
BobbeBobbeSkrevet 19/05-04 17:09 
WilliDaRappa>
Hmm, kender nogen der købte Super mario sunshine i frankrig (som jo heller ikke er kendte for at være skide godt engelsk-talende) og uden på pakken står der "only on french" eller sådan noget..
Underligt nok er det på engelsk :S

Jeg har købt SSBM i Frankrig.
På forsiden står der "TEXTE ECRAN EN FRANCAIS", men spillet er på englesk.
Jeg har også købt nogle N64 spil i Tyskland. De har teksten "DEUTSCHER BILDSCHIRMTEXT" de har også alle været på engelsk.
Håber det er til hjælp :)
Spiller nu: Wii
FourDFourDSkrevet 23/05-04 20:20, rettet 23/05-04 20:21 
Sumez>
WilliDaRappa>
og uden på pakken står der "only on french" eller sådan noget..
Underligt nok er det på engelsk :S

Også teksten i spillet?

Det var ligesom det jeg mente ;)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig