X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Amerikansk PS2


Svar
IqonIqonSkrevet 18/05-04 13:21 
Jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig en amerikansk PS2 så jeg kan spille FFXI. I øjeblikket har jeg en chippet PAL-version, men den virker næsten ikke mere (det sidste 1½ år er jeg blevet nødt til at genstarte jeg-ved-ikke-hvor-mange-gange for at starte hvert eneste spil). Grunden til at jeg ikke bare køber en ny PAL-version og får den chippet er, at jeg er bange for at jeg som sagt ikke vil kunne spille FFXI online på den fordi det simpelthen vil nægte at fungere på en chippet maskine - det gør SSX3, og (så vidt jeg har læst mig til) en hel del andre onlinespil. Derfor vil jeg købe en amerikansk PS2 hvor chippen kan slukkes og tændes efter behag alt efter om jeg skal spille amerikanske spil (online/offline) eller PAL-spil (offline må det jo så kun blive til).

Hvor kan jeg købe sådan en PS2? Foreløbig har jeg tænkt mig at købe den på www.dvdboxoffice.com, men er der nogen steder, hvor den er billigere? Eller et sted hvor man kan få den til nogenlunde samme pris (inkl. forsendelse), men i Silver?

Vil de chips www.pcv.dk sætter i fungere til en amerikansk PS2? Og er der nogen stor forskel på DMS3 og Ripper 2 Gold Edition?

Hvor kan jeg købe en step-down converter (som jeg vel får brug for?)?

Hvor kan jeg købe et officielt Sony RGB-kabel (billigst)? Det eneste sted jeg lige umiddelbart kan finde er www.gamebits.dk og der er prisen temmeligt høj.

Er der andet jeg mangler eller skal tage højde for?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
SumezSumezSkrevet 18/05-04 13:32 
FFXI er på vej til europa.
Hvis du køber en helt ny maskine pga. det spil, vil du helt sikkert ærgre dig, for vildt godt er det altså ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
IqonIqonSkrevet 18/05-04 13:35 
Det er kun på vej til Europa til pc så vidt jeg ved. Jeg køber ikke en ny maskine pga. det spil, men da jeg alligevel skal have mig en ny maskine kan jeg lige så godt købe mig en amerikansk, da det vist ikke vil blive så forfærdeligt meget dyrerere af det.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
NaieraNaieraSkrevet 18/05-04 13:50, rettet 18/05-04 13:50 
GameBits' pris på Sonys kabel finder du nok ikke bedre uden at være heldig.

Iqon>
Hvor kan jeg købe en step-down converter (som jeg vel får brug for?)?


Step-down her
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PoulPoulSkrevet 18/05-04 13:54 
Ved ikke lige hvad priserne hos DVDBoxoffice er og om det er en amerikansk butik, for så skal du jo også påberegne en del i told. Jeg købte min US XBox hos GoblinDirect i England. Fornuftig pris og service!

Goblin Direct
SumezSumezSkrevet 18/05-04 14:13 
DVDboxoffice sender fra et europæisk land, og man skal derfor ikke betale for indførsel til EU.
Der har været nogle problemer hvor de sendte fra Canada i stedet, men det er vist overstået?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 18/05-04 16:37 
Iqon>
Hvor kan jeg købe sådan en PS2? Foreløbig har jeg tænkt mig at købe den på www.dvdboxoffice.com, men er der nogen steder, hvor den er billigere?

Ebay.
IqonIqonSkrevet 18/05-04 17:12 
Det er et krav at PS2'en er ny og at der følger en kvittering af en art med, da det i sidste ende vil gøre den billigere for mig (for ikke at sige nogenlunde gratis). Derfor går Ebay nok ikke.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
NaieraNaieraSkrevet 18/05-04 17:13 
Sumez>
DVDboxoffice sender fra et europæisk land, og man skal derfor ikke betale for indførsel til EU.
Der har været nogle problemer hvor de sendte fra Canada i stedet, men det er vist overstået?

Jeg måtte betale told/skat selvom de sendte igennem et eller andet europæisk land.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
IqonIqonSkrevet 18/05-04 17:48 
Det vil jeg - så vidt det er muligt - også gerne helst undgå at skulle betale selvfølgelig.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
IqonIqonSkrevet 23/05-04 12:32 
Naiera: Hvor skal jeg præcis klikke for at finde den step-down converter jeg skal købe?

Mht. GoblinDirect har jeg ikke hørt de bedste ting om dem. Hvor kan jeg finde konsoller på deres side? Jeg synes kun lige umiddelbart jeg kan finde spil derinde.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
NaieraNaieraSkrevet 23/05-04 12:51 
Brug deres søgefunktion.........
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
IqonIqonSkrevet 05/06-04 18:15 
Hvis jeg søger på "step-down converter" kommer der jo en masse forskellige :)

Vil en europæisk ethernet adaptor forresten fungere i en amerikansk maskine?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
APHAPHSkrevet 05/06-04 19:27 
Iqon>
Hvor skal jeg præcis klikke for at finde den step-down converter jeg skal købe?

Strømforsyninger-->Convertere
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
TweelTweelSkrevet 05/06-04 19:47 
Jeg er ret sikker på at jeg har læst at FFXI kommer til europa på ps2en på en square-enix side, men det bedste jeg lige kunne finde var det her: http://eyesonff.com/
Søg efter "europe", så kommer det længere nede, sammen med links til kilderne. GameOnline Japan er vel en offiel square-enix side.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig