1451. |
|
Stemningsfuldt især på lydsiden, men handicappes af for meget genbrug fra andre Metroidvania spil. Er en mindre irritation, at der ikke er et energi opfyldningssystem og så er det også for kort. |
Bede-x |
02/11-17 |
5/10 |
1452. |
|
De fleste puzzles er ikke specielt godt udført og den lave sværhedsgrad hæves ofte, ved at gøre gåderne mere uoverskuelige, frem for mekanisk komplekse. Visuelt ensformigt og plottet for overfladisk. |
Bede-x |
30/10-17 |
5/10 |
1453. |
|
I bedste tilfælde er spillet en selvironisk kommentar til grundspillets repetitive gameplay og hovedløse forsøg på at kombinere en alvorlig historie med missioner hvor man mentalt kobler fra og holder trigger I bund. Bug |
quad |
21/10-17 |
5/10 |
1454. |
|
Velkendt gameplay, men ringe oversættelse og NDS er ikke den rigtige platform til ambitionsniveauet, som resulterer i både lav framerate og grotesk mange (små) loadtider. Som Okami-fan giv +1. |
quad |
02/10-17 |
5/10 |
1455. |
|
XCOM tager prisen som den mest upolerede serie jeg endnu har spillet. Har ikke rykket sig en meter siden etteren. Synd, for under det sløsede ydre gemmer der sig et glimrende strategispil. |
Konsolkongen |
10/09-17 |
5/10 |
1456. |
|
[PC] Ideen bag er fantastisk, men i praksis er det ensformigt og for nemt. Ualmindelig dyster storyline og fine charmerende cutscenes. Svag draw distance, ringe kamera og forvirrende styring. |
quad |
28/07-17 |
5/10 |
1457. |
|
Et uendeligt antal solsystemer kan besøges, men repetitionen er så ekstrem, at det virker omsonst. Der er alt for langt mellem de interessante opdagelser. |
Nuclear Deter... |
27/07-17 |
5/10 |
1458. |
|
Hvor New Order for mig vandt på old school FPS og fortællingen, så har Old Blood kun old school med sig. Historien er kedelig, og spillet har de samme begrænsninger som New Order. |
enfen |
21/07-17 |
5/10 |
1459. |
|
Mængder af genbrug, mekanikker tilpasset microtransactions og co-op så naturligt presset ind som en elefant i en elevator. Skole eksempel på hvad der sker, når et mindre hit forsøger at gå mainstream. |
Bede-x |
07/07-17 |
5/10 |
1460. |
|
Kører som man efterhånden forventer fra et Unity spil, er meget ensformet i baneopbygningen og har lidt præcisionsproblemer. Mobil rødderne mærkes tydeligt. |
Bede-x |
05/07-17 |
5/10 |
1461. |
|
Friskt at det er kampsystemet, frem for grindingen, som driver værket, omend det havde hjulpet, hvis det var bedre udført og mere poleret. |
Bede-x |
04/07-17 |
5/10 |
1462. |
|
Føles som anden halvdel af det første spil og ift. længde havde begge været bedst tjent med at være slået sammen. Stadig meget charmerende, hvis man kan leve med gentagelser af det førstes fejl. |
Bede-x |
04/07-17 |
5/10 |
1463. |
|
På det rent personlige plan holder jeg både af spillet, stemningen og selv den floaty kontrol, men objektivt mærkes det tydeligt, at det er fra en transitions periode og det er alt for kort. |
Bede-x |
04/07-17 |
5/10 |
1464. |
|
Svært at vurdere for den gamle version der stolt proklamerede ingen microtransactions var faktisk ganske god. Den nuværende derimod er den sædvanlige dosis reklame spamming og penge plageri. |
Bede-x |
04/07-17 |
5/10 |
1465. |
|
Velgjorte actionkampe og flot, stemningsfuld produktion. Lider desværre under mange gentagelser og forvirende labyrinter. |
Sumez |
04/06-17 |
5/10 |
1466. |
|
Bliver ekstremt trivielt og virker hen mod slutningen mere som et arbejde end fornøjelse. Tvivlsom styring og kamera. Uden nostalgiske briller falder oplevelsen til gulvet. |
quad |
29/05-17 |
5/10 |
1467. |
|
Katastrofalt i forhold til 1'eren, men bestemt spilbart. Ringe styring i overworld, en masse dårlige missioner og en hulens masse spildtid. Unødvendigt svært. |
quad |
29/05-17 |
5/10 |
1468. |
|
Humoren i dialogen og fortælleteknikken bringer minder om storhedstiden fra 90'erne, men det er også det absolutte højdepunkt i en ellers ligegyldig historie i en kedelig verden og uden meget spil. |
RJK |
19/05-17 |
5/10 |
1469. |
|
Starter godt, men har ingen holdbarhed. Bør udelukkende spilles COOP, medmindre man er fan af en dårligt skrevet historie, ringe dialog og utroværdige miljøer. Virker stift og kunstigt. |
quad |
21/04-17 |
5/10 |
1470. |
|
Mange små fradrag, men grundlæggende samme AW-skabelon som man kunne forvente. To CO er mere belastende end underholdende og gør nogle COs ubrugelige. |
quad |
21/04-17 |
5/10 |
1471. |
|
Magien fra 1'eren er væk. Pacing fungerer ikke. Sværhedsgraden for frustrerende. Gået fra at være nyskabende oplevelse i 1'eren til at henvende sig specifikt til fans. |
quad |
21/04-17 |
5/10 |
1472. |
|
Typisk for serien, men nu med save-game ødelæggende glitches. Kan fungere som introduktion til serien for nye spillere. |
quad |
21/04-17 |
5/10 |
1473. |
|
Stilistisk til 10/10, men derefter trækkes ned for ringe engine, repetitiv gameplay, fyld-indhold og enkelte direkte elendige boss-kampe. Ligner dags dato mere en prototype end en reel udgivelse. |
quad |
17/04-17 |
5/10 |
1474. |
|
Ikke alle velrenommerede spil klarer forældelsen lige godt. Det er svært at acceptere styring og kamera i dag. |
quad |
15/04-17 |
5/10 |
1475. |
|
Har mange problemer også udover det spastiske kamera, der gør det mindre anbefalelsesværdigt i almindelighed, men som genreveteraner sagtens kan overkomme. For dem er det Banjo-Threeie. |
Bede-x |
14/04-17 |
5/10 |
1476. |
|
Fantastisk ide, men udførsel med waggle og puzzles af ekstremt varierende sværhedsgrad, gør det svært at komme igennem. |
quad |
11/04-17 |
5/10 |
1477. |
|
Fortællingen bliver så indforstået og subtil at den fremstår overfladisk. Gameplaymæssigt er det en tynd omgang, a la tryk x og vent. |
Nuclear Deter... |
31/03-17 |
5/10 |
1478. |
|
Seriens dårligste udspil. Ikke uden mange gode elementer, men de overskygges af den groteske mængde spildtid. Ass. Creed-modellen skruet op på max. Historien er retarderet og tilmed dårligt fortalt. |
Konsolkongen |
25/01-17 |
5/10 |
1479. |
|
Initielt spændende tur gennem en smuk engelsk landsby, der hurtigt glemmes. Ikke på grund af genren, men fordi historien er for tynd og personerne for trivielle og ligegyldige. Der er for lidt kød på. |
RJK |
30/11-16 |
5/10 |
1480. |
|
Point for at de har fjernet hit points og item collection delen, og givet spillet en mere arcade-agtig struktur. Desværre er Kai-udgaven stadig baseret på unfair og kedeligt leveldesign. |
Sumez |
22/11-16 |
5/10 |
1481. |
|
Jævnt actionspil, der leverer en OK James Bond stemning, med de originale stemmer, og nogle rimelige globetrotter lokationer. Bedre udnyttelse af biljagter, og Bond-dimser, havde hjulpet gevaldigt. |
Per S |
20/11-16 |
5/10 |
1482. |
|
Metroidvania-klon med forfærdelig præsentation og dårlig kontrol. På alle måder overgået af forbillederne. Elendig "remaster". |
Konsolkongen |
15/10-16 |
5/10 |
1483. |
|
1'eren om igen, bare vildere og mere krævende. Desværre har banedesignet, for det meste, taget et dyk nedad, og en del af charmen er røget i svinget. |
KillerBean2 |
26/09-16 |
5/10 |
1484. |
|
Hvad der kunne have været et godt high score-spil er ligegyldiggjort af sædvanlig mobil-spils grind. Heldigvis ingen microtransactions i denne version. |
Konsolkongen |
28/06-16 |
5/10 |
1485. |
|
I bund og grund et kerneeksempel på at godt spildesign ikke er at fjerne kontrollen fra spilleren til fordel for iscenesættelse. |
Nuclear Deter... |
25/06-16 |
5/10 |
1486. |
|
Kammer lidt over med for mange minispil - nogle ikke specielt godt udført - og mere backtracking for backtrackingens skyld, men er af samme årsag det mest varierede og omfattende af den originale trilogi. |
Bede-x |
18/05-16 |
5/10 |
1487. |
|
Styringen er for tilvænningskrævende, der mangler præcision og kameraet er barn af sin tid. Ellers en udmærket base for en collectathon platformer, men kun genre fans vil få noget ud af det. |
Bede-x |
18/05-16 |
5/10 |
1488. |
|
Propfyldt med identitetsløse quests hvor man utallige gange sendes fra A til B hen over de samme områder, mens man grinder efter opgraderinger. I co-op ikke helt så dårligt som det lyder. |
Bede-x |
07/05-16 |
5/10 |
1489. |
|
Underlig puzzle-platformer i umanerligt langsomt tempo. Man holdes i hånden, men alligevel kan nogen puzzles være ugennemskuelige pga. dårligt design, og touch-styringen er dum og unødvendig |
Sumez |
03/05-16 |
5/10 |
1490. |
|
Længden er kort, historien sød og gameplayet eksperimenterende på grænsen til det frustrerende. Et kig værd hvis man har lyst til at prøve kræfter med noget anderledes. |
Nuclear Deter... |
24/04-16 |
5/10 |
1491. |
|
Udvidelsen er formularisk så det trækker tænder ud. Uden hovedspillets historie og mellemsekvenser er det svært at komme igennem, inden det bliver kedeligt. |
Nuclear Deter... |
22/04-16 |
5/10 |
1492. |
|
Første halvdel er hovedsageligt en eksemplarisk demonstration af elendigt spildesign, anden halvdel er okay. Super dungeon-design, men overordnet skidt oplevelse. |
Konsolkongen |
27/03-16 |
5/10 |
1493. |
|
Vildt flot og velkørende sci-fi FPS. Til tider underligt frustrerende og indviklet, med en halvkedelig og forudsigelig fortælling, fyldt med tossede fascister. |
Naiera |
19/01-16 |
5/10 |
1494. |
|
Hucast går i Cave vertikal shmup-mode, komplet med TATE og fed musik, men der er langt op til Caves standard, også selvom man kun er et lille indie-team. Lidt ekstra polering havde gjort underværker. |
Per S |
08/01-16 |
5/10 |
1495. |
|
Lider under frygtelig stil forvirring med de digitaliserede aktører, mens både fjende- og især banedesign ofte er uinspirerende. Inden under de utiltalende lag er det dog stadig Shinobi. |
Bede-x |
06/01-16 |
5/10 |
1496. |
|
En sammenblanding af tre og fire med den velkendte problematiske styring, samt alle de gentagelser serien er kendt for, præsenteret i en ringere og mere fragmenteret setting. |
Bede-x |
21/12-15 |
5/10 |
1497. |
|
I perioder engagerer det som seriens bedste. I andre er det ren spildtids grinding med utallige gentagelser, klodset styring og pivringe AI. Settingen er så veludført som historien er tynd. |
Bede-x |
25/11-15 |
5/10 |
1498. |
|
Vil man gerne slappe heeelt af, er dette et godt bud. Men de kunne godt fjerne latteren her i. |
KroeboCop |
01/11-15 |
5/10 |
1499. |
|
80'er kitsch, 90'er FMV og 00'ernes cinematiske fokus i et arkade-agtigt skær. Overfladisk og forhadt, men personligt holder jeg faktisk af det, fordi det svælger i Twisted Pixels unikke firma ånd. |
Bede-x |
30/09-15 |
5/10 |
1500. |
|
Ny årti, ny gennemspilning og tiden har ikke været god ved denne titel. Jeg bøjer mig og erkender at grafikken er det eneste positive. Ikke engang genreinteresserede vil føle sig underholdt. |
quad |
27/07-15 |
5/10 |