1851. |
|
Underligt RPG spil der har alternative slutninger. En go ide, og ret underholdende. Desværre kan de forskellige spil gennemføres på under 5 timer. |
Konsolkongen |
12/01-04 |
5/10 |
1852. |
|
Dark Sector forbliver middelmådigt langt hen ad vejen, blandt andet på grund af dårligt design, tekniske problemer og et gameplay der nogen gange simpelthen ikke fungerer. |
Nuclear Deter... |
03/02-09 |
5/10 |
1853. |
|
Virkelig god stemning, men mod slutningen går det lidt af sporet og de gameplaymæssige aspekter af gameplayet var også til at overse med en del ulogiske puzzles. |
RJK |
11/11-03 |
6/10 |
1854. |
|
Ser man tilbage på DS i dag står det klart at jeg faktisk har undervurderet det. Det er ikke bare hammergodt, det rykkede ved hele spilmediet og det er en velsignelse at det overhovedet eksisterer |
Sumez |
01/03-22 |
10/10 |
1855. |
|
Hamrende stemningsfyldt og høj kvalitet, men alligevel dårligere end de forrige. Meget nemmere, især i co-op. Ærgerligt de ikke rettede de mange collision-fejl der efterhånden kendetegner serien. |
Konsolkongen |
15/07-14 |
7/10 |
1856. |
|
Langt spil, med gode build muligheder, skarp styring og replay værdi. Spændende verden og lvl / boss design, dog et tilbageskridt ift DS1. Mere fokus på MP, hvilket er godt. Solid oplevelse! |
- |
07/05-14 |
8/10 |
1857. |
|
Spillet er proppet med indhold og dybde, men savner samtidig de kæbe-droppende og intense oplevelser som DS1 tilbød. Leveldesignet og større fokus på co-op trækker yderligere en smule ned. |
Papand |
19/04-15 |
8/10 |
1858. |
|
De mange ændringer i forhold til originalen er næsten alle til det bedre, men det er den langt bedre framerate der gør dette til et meget bedre og lettere spil. |
Konsolkongen |
02/09-20 |
8/10 |
1859. |
|
Føles på stort set alle områder som en efterligning af det første spil, snarere end en sand iteration. Især banedesignet er ikke nær så godt udført, og mangler den uhæmmede eventyrlighed. |
Nuclear Deter... |
29/05-15 |
7/10 |
1860. |
|
Objektivt et fantastisk spil. Mangler dog en unik identitet i forhold til forgængerne. Bliver for stilsikkert uden risko og det gør at de helt store mindeværdige oplevelser udebliver. |
Papand |
19/10-23 |
8/10 |
1861. |
|
Et rigtig godt comeback efter den lidt lunkne 2'er. Leveldesign og bosskampe i topklasse. En anelse lettere end førhen, og den ubehagelige tykke stemning når aldrig at lægge sig helt omkring dig |
Sumez |
03/05-16 |
8/10 |
1862. |
|
Spændende og afvekslende verden, bundet sammen i nær perfekt level design. Høj - men fair - sværhedsgrad, som kræver øvelse. Fængende HELE vejen igennem! Solid og anderledes MP. |
- |
09/04-14 |
9/10 |
1863. |
|
En anelse bedre en forgængeren og tæt på det perfekte. Nu med en åben, større og mere interssant verden af udforske. Har desværre en del tekniske fejl, der afholder mig fra at give 10. |
Papand |
24/04-12 |
9/10 |
1864. |
|
En episk rejse, gennem en fjendtlig verden, der føles unik og fantastisk spændende at udforske. Sværhedsgraden er høj, men spillet er med få undtagelser fair, og udstikker konsekvente retningslinjer. |
Nuclear Deter... |
12/11-11 |
9/10 |
1865. |
|
Stilren men også meget trist og generisk dungeon crawler, der er så irriterende fjendtligt og gammeldags hardcore, at det får Etrian Odyssey til at virke varmt og imødekommende. |
RJK |
22/08-10 |
3/10 |
1866. |
|
En rodet, uhåndgribelig og sjusket spiloplevelse. Dog nyskabende med sin kombination af sport og en historie. |
Papand |
02/11-03 |
3/10 |
1867. |
|
Middelmådigt beskriver Dark Void perfekt. Heldigvis er det en kort omgang da diverse bugs med lyden bliver lettere værre og irriterende hen af vejen. Fuldstændig ligegyldig historie. |
Prozel |
22/06-12 |
5/10 |
1868. |
|
Til trods for en en omgang hø af en historie/hovedeperson, er spillet ok. Control setup, styring i spillet er fin. Pace er rimmelig lige på og hårdt. Et par dårlige designvalg her og der. |
Darken |
28/03-10 |
5/10 |
1869. |
|
Har en masse gode idéer der aldrig rigtig bliver fulgt til dørs og bliver yderligere holdt tilbage på grund af dårligt teknisk præsentation og mærkelige bugs. |
Darkbeat |
17/02-10 |
5/10 |
1870. |
|
Bundsolid FPS med lækker cel shading, hvis man er til den slags. Historien er ligesom forgængeren rigtig fed, men kampagnen er for kort. |
Prozel |
22/11-12 |
7/10 |
1871. |
|
Yderst velskrevet historie, som holder en fast! Spændende grafisk præsentation. Til tider kedeligt / ensformigt leveldesign, og bugs på lydsiden. Super efterfølger til 1eren! |
- |
16/10-12 |
7/10 |
1872. |
|
Gameplay'et følger The Darkness' "regler" godt, så stemningen ikke bliver ødelagt af at det ikke passer til originalværket. Det hele er dog blevet set før i andre spil, så den overrasker ikke. |
Daihyoumaru |
12/03-12 |
7/10 |
1873. |
|
Intet mindre end den mest enestående brug af cell shading. Både gameplay og især historie er fremragende, spændende og udfordrende fra start til slut. |
Nuclear Deter... |
24/08-12 |
8/10 |
1874. |
|
Grimrian med noget der ligner genrens sløveste og mest uresponsive kontrol. Dét krydret med kedeligt og uklart gameplay gør det til en meget trist omgang. Historien virker nogenlunde. |
Konsolkongen |
14/06-11 |
3/10 |
1875. |
|
På overfladen en simpel shooter med nogle spændende elementer, men skrabes der lidt i overfladen, dukker et spændende og dybt univers frem. Glimrende fortalt og vellykket hele vejen igennem. |
Nuclear Deter... |
03/12-07 |
8/10 |
1876. |
|
Interessant koncept der holder det meste af vejen. Sublim stemning, overbevisende voice-acting og generel flot præsentation. Dog følte jeg aldrig jeg fik fuld tilfredsstillelse af Darkness-kræfterne. |
seeberg |
15/08-07 |
6/10 |
1877. |
|
Endelig en FPS, der kunne fange mig med sin suveræne stemning og uovertrufne sans for små detaljer - både visuelt og gameplay-mæssigt. Multiplayer-delen er dog rædselsfuld. |
Sephiroth |
20/07-07 |
8/10 |
1878. |
|
Dårlige scanlines og humor, men ok at spille. Ret lette puzzles hele vejen igennem indtil sidste mission, som jeg var ved at udslæt af, pga en lidt højere og træls sværhed. |
KroeboCop |
26/12-20 |
5/10 |
1879. |
|
Enormt finpudset og velproduceret action-eventyr, med et flow som andre spil burde tage ved lære af. Et par knaster og en kantet menu trækker ned. |
millennium |
29/09-12 |
8/10 |
1880. |
|
Spændende fortsættelse på historien og med et nyt loot-system som gør kampene langt mere interessante. Gode dungeons og flere store verdener at udforske. Kunne dog bruge en smule mere gennemslagskraft |
Goodtimes |
18/01-13 |
7/10 |
1881. |
|
Frameraten er selvfølgelig dårligere end PC udgaven på et nogenlunde system, men det er loadetiderne, der føles som den største og mest frustrerende forskel. Også enkelte ærgelige crashes. |
Bede-x |
22/12-19 |
7/10 |
1882. |
|
One-note kampsystem og kompas + tutorial hints burde udelades, men ellers en fortrinlig blanding af Dark Souls og Metroid, med fryd leveret fra udforskningen og den labyrintiske omgivelsessammenhæng. |
Bede-x |
08/12-19 |
8/10 |
1883. |
|
Meget lig LoK serien, med et strejf af Zelda. Story er ikke kompleks, men er hævet med god voice acting/dialog. Dog kunne der godt være gjort mere ud af de andre våben udover sværdet. |
Darken |
29/04-13 |
7/10 |
1884. |
|
Spændende blanding af mytologi, legender og 3d actionspil, som sagtens kan stå på egne ben i forhold til bl.a. God of War. Desuden er spillet større end GoW med en godt tilpasset sværhedsgrad. |
Per S |
29/09-12 |
7/10 |
1885. |
|
Bortset fra manglen på reel analog bevægelse er der ikke noget grundlæggende galt med Darksiders. Det føles bare voldsomt uinspirerende at spille noget der aldrig løfter sig over klon stadiet. |
Bede-x |
17/05-12 |
7/10 |
1886. |
|
Godt og spændende spil, som minder en del om God of War. Det er langt hen af vejen muligt at gå tilbage i spillet, hvilket til dels giver et "åbent univers". Kedelige mobs i længden. |
- |
06/05-12 |
6/10 |
1887. |
|
Kampsystemet er God of War, men bedre. Resten af spillet er Zelda og utroligt gennemført når man kommer over de første kedelige par timer. Godt designede dungeons og for det meste gode puzzles. |
Konsolkongen |
02/08-11 |
7/10 |
1888. |
|
En lettere kedelig omgang Hack'n Slash, tilsat tilpas meget Zelda, dog uden at være mere end en klon. Man savner som spiller noget mere konsistens, og tydligere mål. |
Nuclear Deter... |
19/07-11 |
5/10 |
1889. |
|
Gådeløsningen er vellavet og underholdende hele vejen igennem. Kampene bliver lidt uinteressante i længden, og det er ærgerligt, at War ikke er lidt sejere med et sværd, når nu han ser så hård ud. |
Goodtimes |
11/07-11 |
7/10 |
1890. |
|
Årets største positive overraskelse! Tager det bedste fra Zelda, God of War og Soul Reaver, og oser af høj produktionskvalitet. Resultatet er både sjovt og virkelig flot. |
Sumez |
17/09-10 |
7/10 |
1891. |
|
Et fantastisk eventyr som virker utroligt bekendt, hele vejen igennem. Det gør dog ikke noget at man stjæler med arme og ben, når det gøres så godt som i Darksiders. Mangler dog lidt finpudsning. |
Hulle |
16/02-10 |
8/10 |
1892. |
|
Et godt 2D fighter alternativ fra alle Street Fighter klonerne. Darkstalkers serien har udmærket gameplay og endnu bedre præsentation, men PSP'ens D-pad fungerer ikke til fighterspil... desværre. |
phoenixdk |
08/06-09 |
7/10 |
1893. |
|
Konsollens begrænsninger rent interfacemæssigt begrænser en eller fin konvertering, der grafisk er flydende og responsiv. Kampsystemet appellerer dog ikke specielt til mig. |
la0s |
02/09-06 |
6/10 |
1894. |
|
Trods interessant koncept med ét skib vs flere, er spillet for linært til det virker. Handelsdelen er ligegyldig, historien overfladisk, npc og missioner ensformige. Rum atmosfæren trækker dog op. |
Darken |
22/02-10 |
5/10 |
1895. |
|
Dejlig action hele vejen igennem spillet, der fungerer glimrende og kører flydende. Måske en anelse ensformigt, men spillet er så kort at det ikke når at genere. |
Konsolkongen |
18/10-06 |
5/10 |
1896. |
|
Sjovt men til tider frustrerende svært platformsspil. Flot grafik og irriterende lyd løfter spillet. |
Kamek |
25/07-09 |
6/10 |
1897. |
|
Styringen minder meget om MegaMan spillene, dog ikke helt på samme niveau. De kendte figurer fra Darkwing Duck universet, flotte lydkompositioner og lækker grafik gør det til et godt, men kort spil. |
Mads |
02/11-03 |
6/10 |
1898. |
|
Spilbart BMX-spil. Masser af fede stunts, men ikke særlig opfindsomt.
God variation i bane-design. |
quad |
05/11-03 |
5/10 |
1899. |
|
Fra start til slut byder Daxter på absolut intet nyt i forhold til genren og formår på de fem timer det varer at blive en yderst kedsommelig og triviel affære. Et svagt bindeled i Jak-serien. |
KristensenSoU... |
20/08-08 |
5/10 |
1900. |
|
Starter lovende, men ender som så mange andre moderne platformere, i kedsommelige gentagelser. En tom verden og ingen udfordring gør Daxter til et trivielt og ligegyldigt spil. |
Alf81 |
20/08-08 |
4/10 |