X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

For hulen da hvor er lyden!?


Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/04-04 17:05 
Ja, jeg har brugt hele dagen på at installere mit WinTv PCI-kort på min PC og billedet fra min PS2 står virkelig smukt på min monitor. Men der er absolut ingen lyd. Er der nogen af jer som har et godt forslag?
dRxLdRxLSkrevet 08/04-04 17:21 
Tjaeee... hvilken kort har du og hvilken slags kabel bruger du ud af PS2'en?

Personligt kører jeg ikke lyden igennem PC'en men direkte ind i forstærkeren fra enten phonostik->phonostik eller minijack->phonostick.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/04-04 17:31 
Det er et Hauppauge WinTv 878 PCI... et eller andet og jeg bruger s-video indgangen (det er sån multi-konsol stik fra MadCatz). Jeg har installeret de nyeste drivere og jeg har hentet dscaler som du anbefalede i en tidligere tråd.
RJKRJKSkrevet 08/04-04 17:41 
Der er ikke lyd i et S-stik, hvis det er dét, du tror...? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/04-04 17:58 
Ja... nej, mener jeg og derfor har jeg sån et adapter-stik siddende på den røde... og den hvide... som så, i den anden ende har et stik til audio-in på kortet ;)
NaieraNaieraSkrevet 08/04-04 18:16 
King Chaos>
Jeg har installeret de nyeste drivere og jeg har hentet dscaler som du anbefalede i en tidligere tråd.

dscaler havde jeg svært ved at få noget som helst ud af. Det virkede ikke konsistent, i det programmet en enkelt gang kunne få et billede, mens det andre gange simpelthen nægtede at virke. Da jeg skulle fange noget video fra min Neo Geo, brugte jeg noget crappy software, der fulgte med computeren.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 08/04-04 18:31, rettet 08/04-04 18:32 
Skal du ikke også have et stik gående fra tv-kortet til lydkortet?
Det skal jeg på mit.

Tjek også at line-in ikke bliver mutet. Det har Dscaler for vane at gøre hos mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 08/04-04 18:32 
Nu er mit setup måske lidt anderledes end dit da jeg har et kort med radiotuner også, men i hvert fald så er det eneste lyd jeg kører igennem PC'en fra Hauppauge kortet til line-in i min pc's lydkort, alt andet lyd kører jeg direkte ind i forstærkeren (og det burde du også gøre).

Der er faktisk et problem mht. dscaler og lyd, jeg citerer lige fra FAQ'en:

Troubleshooting
I have problems with sound?

Note that support for sound from cards internal tuners is not a priority for most of the developers of DScaler. Almost all the developers use some kind of external TV tuner and bypass the sound issue. Having said that we will be pleased to accept fixes for any card but are not in a position to add support for new cards ourselves.

Naiera: Har du et kort med den type chip som dscaler sigter efter? du kan læse en inkomplet kompatiblitets liste her: http://www.dscaler.org/card-support/index.htm

dscaler FAQ
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 08/04-04 18:35 
dRxL>
men i hvert fald så er det eneste lyd jeg kører igennem PC'en fra Hauppauge kortet til line-in i min pc's lydkort, alt andet lyd kører jeg direkte ind i forstærkeren (og det burde du også gøre).

Jeg er ikke så gode venner med den sætning. Hvad for noget alt andet lyd?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 08/04-04 18:38 
dRxL>
Naiera: Har du et kort med den type chip som dscaler sigter efter? du kan læse en inkomplet kompatiblitets liste her: http://www.dscaler.org/card-support/index.htm

Jeg tænkte ikke over, at softwaren kunne være inkompatibel med mit kort. På listen står der "support is planned".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig