X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Super mario RPG converter?


Svar
HellefiskHellefiskSkrevet 15/03-04 19:06 
Er der nogen der har haft held til at spille Super Mario RPG på en PAL maskine med en converter, og hvis ja, hvilken ?
Jeg har set i en tidligere tråd at en super game converter skulle virke men er der nogen der kan bekræfte at det virker (Og ikke sveder min SNES af :D)..
SumezSumezSkrevet 15/03-04 20:22 
Jeg kan sige så meget at det ikke virker med min. Men det siger ikke så meget, for den kan heller ikke bryde regionslåsen på Mega Man X, eller køre FF6 uden fejl.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
The DaneThe DaneSkrevet 15/03-04 20:33 
Bare for at sikre mig, at det er sådan en konverter dims jeg har - hvordan ser den ud?
Den jeg har som skulle være en PAL konverter er en lille firkantet "dims" som kan sættes i det lille horisontale stik (ala TV stikket på en GC).
Hvis det er sådan én mangler jeg sikkert noget (eller det virker ikke til JAP spil) for jeg kan ikke få noget billede frem med den.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 15/03-04 20:37 
Hellefisk snakker om en converter, man putter ned i maskinen (ligesom en game genie) for at kunne spille importspil på den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
The DaneThe DaneSkrevet 15/03-04 20:53 
Ok, (som sagt) hvad pokker har jeg så. Tror jeg tager den med d. 19 så kan den vurderes der :D.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
HellefiskHellefiskSkrevet 16/03-04 13:52 
Nogen der ved om Datel universal Adapter: expert version virker med Super mario rpg så ?
Ellers må man jo anskaffe sig en US SNES :/
NaieraNaieraSkrevet 16/03-04 14:12 
Eller modificere PAL-maskinen. Så kan man også tvinge en del af PAL spillene til at køre 60Hz.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HellefiskHellefiskSkrevet 16/03-04 15:57 
Er der nogen der modificerer en PAL SNES til en rimelig pris i danmark?
SumezSumezSkrevet 16/03-04 16:13 
Ellers er det såmænd MEGET billigt at anskaffe en US SNES af den gamle model. Det værste bliver at betale for forsendelsen. Der er nogen af os, der ikke bryder os om at save i vores barndomsminder. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CalleCalleSkrevet 16/03-04 17:56 
Jeg har hørt at en modificering heller ikke virker, for sm: rpg er et super fx spil.......
RJKRJKSkrevet 16/03-04 17:57 
Ahh, kan det nu passe...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 16/03-04 17:59 
Det passer på ingen måde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HellefiskHellefiskSkrevet 16/03-04 18:14 
Calle>
Jeg har hørt at en modificering heller ikke virker, for sm: rpg er et super fx spil.......

Super Mario RPG er ikke et super fx spil, det bruger chippen "SA 1" som blandt andet bliver brugt til at komprimere data, så der kan være mere indhold på cartridget.
CalleCalleSkrevet 16/03-04 21:11 
Nå ok, jaa i ved det sikkert bedre end mig, men jeg syns nu bare at have læst flere steder at den bruger fx chippen, for at den kan vise den suveræne grafik spillet nu har, og så syns jeg også at have læst at super mario: rpg ikke virker med en modificeret pal maskine.
SumezSumezSkrevet 17/03-04 00:00 
Naiera>
Det passer på ingen måde.

Er du 100% sikker på det? Det er ikke problemer med regionsbeskyttelse, der opstår når man kører spillet på en EU maskine via adapter (min, vel at mærke), spillet starter ganske simpelt ikke! Det har jeg ikke set ved nogen andre spil.
Men vi kan jo få det afgjort på fredag. Måske er det Calle har hørt kun gældende for regionsmod, uden 60/50hz switch.

Men som Hellefisk siger, er det ikke Super FX, spillet benytter sig af, men SA1. Der er ingen effekter i spillet, der kræver SFX.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 17/03-04 00:16 
Er der nogen der tager en modificeret SNES med?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 17/03-04 00:17 
At se på listen?

Moi :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 17/03-04 00:21, rettet 17/03-04 00:22 
Sumez>
Det er ikke problemer med regionsbeskyttelse, [...] spillet starter ganske simpelt ikke!

Hvordan udelukker det, at det er regionsbeskyttelse? ;)

Det er 100% op til spillet, hvad der skal ske, når man kører noget i en forkert region. Det er meget vekslende hvor gode fejlbeskrivelser, man får ud af det...

Mit "det passer vist ikke" gik nu på at Super Mario RPG skulle være et Super FX-spil - ikke at det ikke virkede på en moddet maskine. Det kan jeg jo ikke vide. Men jeg har ikke oplevet noget, den ikke kunne tage endnu. Dog er der så nogle gange problemer med converteren - jeg kører både med mod OG converter, fordi jeg ikke kunne nænne at "save i mit barndomsminde" - men så kan vi evt. prøve at skrue toppen af SNES'en, så cartridget kan gå i, uden converter. Hvis nogen husker at tage noget skrutrækkerværks med (så håber jeg, at jeg har sat nogle fornuftige skruer i maskinen ;)).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 17/03-04 00:39 
Det udelukker selvfølgelig ikke regionsbeskyttelse. Men som sagt, har jeg aldrig været ude for andre SNES spil, der gør det samme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 17/03-04 01:08 
RJK>
Hvis nogen husker at tage noget skrutrækkerværks med

Jeg har en GameBit til at ligge, den kan jeg godt tage med :)
元気ですか。
RJKRJKSkrevet 17/03-04 01:12 
Jeg har selvfølgelig sat normale skruer i. Men tag gerne din GameBIt med og sælg den til mig :))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 17/03-04 01:13 
Skal vi sige lige over for en DC? ;P
元気ですか。
SumezSumezSkrevet 17/03-04 01:22 
Kan den tackle de forbistrede skruer, der sidder i en multimega?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 17/03-04 01:29 
Er det ikke helt normale stjerneskruer? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Danny SallingDanny SallingSkrevet 17/03-04 01:38 
mener det er små tork skruer der sider i den
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RJKRJKSkrevet 17/03-04 01:38 
Der sidder stjerneskruer i min :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 17/03-04 02:52 
Der sidder også et sæt meget, meget små skruer, der åbenbart skal ud, før man kan få den fra hinanden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 12/04-04 19:13, rettet 12/04-04 19:13 
Her er forresten det vi kom frem til til konsoltræf. Super Mario RPG gad ikke køre på Runes SNES. Vi fik aldrig skruet toppen af, men jeg tvivler på at det var pga. converteren, da den ikke blev brugt til andet end at sætte spillet ned i maskinen. Super Mario RPG kan formentlig overhovedet ikke køre på en PAL SNES, uanset hvad.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 12/04-04 19:35 
Jeg tror nu stadig det er converteren. Den trasher som sagt også FFVI...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 12/04-04 20:02 
Det er godt nok sølle så. Selv min converter kan køre FFVI.
Vi sku ha' forsøgt det så. Men der er altid næste konsoltræf.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig