X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MegaDrive Overclocking


Svar
Star SoldierStar SoldierSkrevet 12/03-04 21:15 
Er der ikke en som har lyst til at lave en super megadrive?, RJK, du må have en masse du kan prøve dig frem med :)

MD Overclocking
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
CalleCalleSkrevet 12/03-04 21:19 
Blæret! Det er da monster fedt, at der er en der har og overclocket sin megadrive, men jeg holder mig nu til det gamle! ;)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/03-04 22:02 
Haha, sjovt

Det kunne nu være meget sjovt at prøve... En MegaDrive koster jo heller ikke alverden, så man kunne godt overskue at ødelægge en i processen ;)
KTCKTCSkrevet 13/03-04 11:56 
Din holdning til vores elskede konsoller skræmmer mig. Vi går og plejer og passer dem, så de er bevaret til fremtiden, mens du uden at blinke ville foretage en farlig operation med holdning "tja, hvis den dør, så koster en ny ikke alverden". Jeg er chokeret over denne hjerteløse holdning...


Ovenstående er ment i sjov, men lidt sandhed er der i det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 13/03-04 11:58 
Jaaa, men det er jo rigtigt, uanset hvad :)
Danny SallingDanny SallingSkrevet 13/03-04 13:30 
Det kunne hjælpe en hel del på Gunstar heroes, så er det jo lidt skægt at spille MD igen(har det jo hele tidenværet men uden slowdown er det jo bedre)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
--Skrevet 11/02-13 10:42 
Nogle af jer som har OC´et en MD2?

Fandt lige denne tråd, og fik da helt lyst til at prøve :)

TRÅD
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/02-13 11:43, rettet 11/02-13 11:43 
Jeg har et 10MHz overclock i min MD1. Jeg bruger det aldrig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 11/02-13 11:45 
Herligt.
Det er nu heller ikke fordi jeg regner med at skulle til at nørde en masse MD, men mere for at få gang i loddekolben igen :P

Er det det samme diagram du er gået efter, eller findes der flere varianter?
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/02-13 12:43 
Det er helt anderledes og meget simplere på MD1.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/02-13 12:45 
Køre spillene så flotter? Mindre lag?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 11/02-13 12:57 
Det skulle angiveligt få det til at køre mere flydende i nogle spil, men tror nu mere det blot er fordi "man kan". Om det blot sætter den generelle hastighed på spillet op, aner jeg heller ikke.
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 11/02-13 13:23 
Så vidt jeg forstår, er det udelukkende mindre "lag", spillene kører stadig med samme timing, men clockfrekvensen sættes op, så der kan nås mere i løbet af en frame.

Et godt eksempel er folk der overclocker deres SNES, så spil som Starfox og især Stunt Race FX bliver noget mere spilbare. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 11/02-13 13:47 
Ved en SNES, er det da ikke hvert spil man OC´er individuelt?
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 11/02-13 13:55 
Jo det kan der vist egentlig være noget om (der sidder vist en clock på SFX-chippen)

Men effekten er vist nogenlunde den samme. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/02-13 15:17 
Det er primært kun Thunder Force VI der får sådan rigtig gavn af overclocket, men det kører også ret skidt uden. Men selv med overclock er Saturn versionen bedre :) MD'en kan i øvrigt snildt overclockes til langt over 20MHz, men så er der bare næsten intet der virker :D
Jeg havde en overclocket til 12MHz engang, det gav også rigtig mange problemer. 10MHz virker dog med langt det meste af det jeg har testet, men kan give nogle sjove bivirkninger i nogle spil. F.eks. er lyden ekstremt "lys" i Mega Turrican når man spiller det overclocket.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig