X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Core Grafx vs. Super Grafx


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 12/03-04 16:14 
Hvis penge ikke var spørgsmålet, hvilken af ovenstående konsoller ville I investere i? Så vidt jeg er orienteret er Super Grafx kun lavet med henblik på at spille de få "større" spil der blev produceret til den. Men begge afvikler vel hu-cards (jap)?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
51 emne(r).
1 2 > »

Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 12/03-04 16:14 
Hvis penge ikke var spørgsmålet, hvilken af ovenstående konsoller ville I investere i? Så vidt jeg er orienteret er Super Grafx kun lavet med henblik på at spille de få "større" spil der blev produceret til den. Men begge afvikler vel hu-cards (jap)?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 12/03-04 16:24, rettet 12/03-04 16:24 
Jeg ville gå med Core GrafX eller den gammeldags PC Engine/TurboGrafX, da de kan forbindes til cd-rom-drevet. Det kan Super GrafX så vidt jeg husker ikke. Eller er det kun Shuttle?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 12/03-04 16:26 
Jeg er ligeglad med cd. Skal kun spille hu-cards :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 12/03-04 17:03 
Det er kun Shuttle der ikke kan sluttes til CD-drevet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AssassinAssassinSkrevet 14/03-04 13:34 
Det afhænger selvfølgelig af hvor vidt du gider bruge mange tusind kroner på de 5 SuperGrafx spil der er lavet. Hvis det primære er at spille de mange fede Hu-card spil, så vil jeg også anbefale en almindelig PC Engine.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
SumezSumezSkrevet 14/03-04 18:26 
..Desuden findes der federe udgaver af Ghouls 'n Ghosts :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 14/03-04 22:21 
Huh?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 14/03-04 22:34, rettet 14/03-04 22:37 
For at sige det på en anden måde:

Der findes fem spil, der kræver SuperGrafX:
1941, Alaynes, Battle Ace, Grand Zort og Ghouls 'n Ghosts.
Darius Plus kan køre uden, men understøtter SuperGrafX.
De kan godt gå hen at blive en pænt dyr fornøjelse at anskaffe, og så fede er de altå heller ikke.

EDIT: Sagde jeg pænt dyr? Jeg mente selvfølgelig sidssygt dyr. Maskinen alene er ikke så nem at erhverve.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 14/03-04 22:42 
Den her er vist i et ok prisleje :)

Ebay
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 14/03-04 23:27 
Ja, indtil videre ligger den da på en ret god pris. Den er vist værd at gå efter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 14/03-04 23:29, rettet 14/03-04 23:48 
Ja det tror jeg bestemt også. Jeg håber virkelig at jeg når at få afsat mine snes ting :)

Det eneste minus der er, er at jeg stadigvæk ikke kan finde ud af om jeg skal smide de ekstra penge i puljen og købe en duo istedet....Der bliver tænkt og tænkt og tænkt....

EDIT: Hu-cards er det primære, men hvis der er nogle lækre titler på cd skal de måske også erhverves. Så det er ikke KUN hu-cards som skrevet tidligere, men de er prioriteten.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 14/03-04 23:49 
Personligt synes jeg at det fedeste ved PC Engine er cd-rom-spillene. Dejlig at se 8 bit spil blive presset på den måde. :)
Men der er jo også mange, der synes HuCardsne er det fede, det er et spørgsmål om smag. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 15/03-04 00:08 
Er der steder man kan lure lidt videoklip af div spil til PCE?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 15/03-04 01:04 
Egentlig ikke, så vidt jeg husker. Jeg mindes et meget dårligt klip fra et RPG...

Hvis du spørger pænt, kunne jeg nok godt overtales til at optage lidt ;) Selvfølgelig begrænset til hvad jeg har, men du kigger bare, og siger til...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 15/03-04 01:11 
Hvis jeg kunne få nogen af disse optagerprogrammer til at virke, kunne jeg også optage noget, men det virker ikke som om der er noget der gider virke. -_-
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 15/03-04 01:57 
Naiera>
Hvis du spørger pænt, kunne jeg nok godt overtales til at optage lidt ;) Selvfølgelig begrænset til hvad jeg har, men du kigger bare, og siger til...

Jeg spørger meget pænt(!) om eder har mulighed for at nuppe en lille sekvens af Super Star Solder? :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 15/03-04 19:55 
Jeg kommer til at tænke på om der overhovedet er forskel i grafik/lyd på cd og hu-cards?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 15/03-04 20:16, rettet 15/03-04 20:18 
Der er mere RAM til Super CD-spillene (der kom ikke så mange "normale" CD-spil), så jo, de kan i teorien være pænere. Arcade-spillene har hele 2 MB RAM mere, og f.eks. det vanvittigt dyre Ginga Fukei Densetsu Sapphire ligner næste noget der kører på en Saturn, siger "man". Lyden kan jo fylde en bondegård, så den skulle naturligvis også være temmelig god ;)

Forresten bliver det med video-capture-halløjet ikke lige til noget i dag. Muligvis i morgen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 15/03-04 20:16 
Meget!
Først og fremmest bruger de fleste cd-spil CD audio, hvilket giver perfekt, samplet musik.
Derudover fylder cd-spillene gerne op til over 20 mb, og har plads til masser af flot grafik og mellemsekvenser i fuld skærm.
Med et specielt systemkort kan man spiller Super CD-Rom² eller endda Arcade kort spillene, der giver maskinen mere hukommelse og større ydeevne. Sapphire og Dracula X er gode eksempler på spil der kan langt mere end du nogensinde havde troet fra et 8 bit spil.
Mange af de senere HuCard spil, er dog også ret flotte, men har selvfølgelig begrænset størrelse i forhold til cd-rom-spillene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 15/03-04 20:18 
Naiera>
der kom ikke så mange "normale" CD-spil

Der kom nu en hel del. Vil umiddelbart skyde på næsten ligeså mange som Super, men jeg kender ikke tallene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 15/03-04 20:18, rettet 15/03-04 20:22 
Du tager fejl... Der nåede IKKE at komme (vanvittigt) mange CD-spil. Der kom langt flere Super CD-spil. Ca. dobbelt så mange.

Kilde: PCECP.com
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 15/03-04 20:25 
Der er stadig et godt stykke over 100. Det er en del i min bog. Især til sådan et overset system. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 15/03-04 21:35 
Dvs at man ligeså godt kan købe en duo fra starten hvis man vil have de federe spil?? Aaarhj bliver vanvittig...Jeg kan simpelthen ikke beslutte mig til om det skal være hu-cards eller duo!

Naiera: Det er ok mht videoklippet.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 15/03-04 22:05 
Du skal helt klart vælge en Duo. Du kommer jo bare til at betale for det, når du engang vil spille CD-spil, hvis du nøjes med en Core Grafx til at starte med...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 15/03-04 22:16 
Så skal man vel regne med dette prisleje? Dog mangler der et kabel, men det kan vel fås herhjemme?

Ebay
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 15/03-04 22:23, rettet 15/03-04 22:26 
Her er et videoklip, jeg lige har optaget af Dracula X, der er et Super cd-rom spil.
Se screenshots her

Se video
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 15/03-04 22:25 
$150 er en udmærket pris for en boxed udgave. I hvert fald i forhold til at det er en buy it now pris.
Hvis du finder en auktion kan du nok få den billigere (men næppe under $100)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 15/03-04 22:26, rettet 15/03-04 22:28 
Hvad for et kabel mangler? Og ja, prisen er udmærket.

hit-japan er i øvrigt en rigtig god butik.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 15/03-04 22:28 
Det gør av-kablet
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 15/03-04 22:30 
Naiera>
hit-japan er i øvrigt en rigtig god butik.

EMS er vel også MÅDEN at sende på? Der er jo både forsikring og track/trace så vide jeg er orienteret.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 15/03-04 22:32 
Juggernaut>
Det gør av-kablet

Det gør det da ikke?

EMS er den eneste anbefalelsesværdige måde, at få sådan noget sendt på.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 15/03-04 22:34 
Måske er der noget jeg har misset, men der står No ud fra av-kablet...?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 15/03-04 22:37 
Sjovt, det er med på billedet... Jeg ved ikke hvor nemt sådan et er, at få fat i?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 15/03-04 22:38 
Heller ikke mig. Jeg prøver lige at skrive til ham.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 15/03-04 22:48 
Hvis AV-out er ligesom på CoreGraphX, er det magen til det fra bl.a. MegaDrive 1 og Neo Geo AES (dog uden pins til RGB..)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 15/03-04 22:49 
Sumez>
Her er et videoklip, jeg lige har optaget af Dracula X, der er et Super cd-rom spil.

Tak for klippet. Jeg må indrømme at jeg troede det var værere med lyden og grafikken end tilfældet er. Lige pånær den tyske tale. Den fik smilet frem.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 15/03-04 22:51 
Dødens stemme og lydeffekterne er samplet. Musikken og den tyske stemme er cd audio, og der er derfor ikke rigtig nogen begrænsning på hvor godt de kan laves. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 16/03-04 17:12 
Nå!...Der må tages en beslutning.

Denne Super Grafx:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3084004658&category=4315&sspagename=STRK%3AMEBWA%3AIT&rd=1

Og denne Duo:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3084441569&category=4315
Hvor adaptoren mangler. Men kan den skaffes herhjemme? Man skal vel bruge strøm.

Der er lidt prisforskel på omkring 600,- men jeg ved ikke rigtigt...Hjælp mig lige :-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Star SoldierStar SoldierSkrevet 16/03-04 17:20 
Du får ikke den Super Grafx for $51...
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
JuggernautJuggernautSkrevet 16/03-04 17:34 
Hvor meget skal man maks give synes du?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 16/03-04 17:52 
Jeg ser ingen grund til at købe en Super Grafx nu. Hvis du køber en Duo mangler du kun muligheden for at spille SG HuCARDS og ACD'er. Så kan du jo udvide så du kan det senere, hvis du bliver bidt af formatet.

Jeg er forresten igang med at gøre klar til noget optagelse...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 16/03-04 18:10 
Den auktion jeg linkede til (duo´en) mangler den adaptor. Ved du om den kan købes herhjemme?

Jeg glæder mig RIGTIGT meget til at se hvad du får klippet sammen.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Star SoldierStar SoldierSkrevet 16/03-04 18:22 
Juggernaut>
Hvor meget skal man maks give synes du?

Aner ikke hvad den kommer op på, men $51 er alt for lavt, lad os se...

Strøm adaptoren kan blive et problem at finde (Volt, Amps - polaritet + stikket er rimelig stort).
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
JuggernautJuggernautSkrevet 16/03-04 18:32 
hmmm...Så er det måske ikke lige den man skal købe. Vil ellers gerne have emballage med og hvad der nu hører til.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 16/03-04 18:37 
Hrmph. D-scaler er noget forvirrende og inkonsekvent noget, og det program jeg brugte til at optage fra Neo'en vil ikke optage fra PCE'en... Nå, men du fik da set Chi No Rondo.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 16/03-04 19:00 
Æv...Hvis du skulle finde et andet alternativ, vil jeg stadig gerne se lidt :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 16/03-04 19:52 
Der er også denne duo... Lidt højere pris og en vanvittig fragt på $77.

GameChoiceClub
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 16/03-04 22:56 
Min Duo er derfra. Den vanvittge fragtpris kan du så nok regne med, inkluderer lørdags-ekspress. Det gjorde det da jeg skulle have MOTW...

Men lige en ting om GameChoice: De overvurderer standen af deres varer!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 16/03-04 22:59 
Det er lidt trist med udvalget af maskiner pt. Der kommer nok til at gå lidt tid før jeg finder en ordentlig.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 16/03-04 23:01 
Vent nogle dage. Da jeg i sin tid kiggede efter min Duo, var der i de par uger mange forskellige til salg. Alle lå mellem $150 og $200.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
51 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig