X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Kan man køre fast i Super Metroid?


Reply
SumezSumezSkrevet 29/02-04 09:41 
Ja, efter Zero Mission måtte jeg jo lige gå i gang med klassikeren til SNES.
Det er lang tid siden jeg har spillet det, men kunne da huske det grundlæggende... Bl.a. at man kunne komme til Maridia ved at bombe glaspassagen i Brinstar.
Jeg render lidt rundt og er meget irriteret over den begrænsede kontrol i Maridia's vandområder, indtil jeg kommer til den "elevator", der tager Samus fra bunden af området til helt oppe i toppen. Der forsætter jeg frem indtil jeg kommer til passagen til Crateria. Jeg mindes ikke, man skal udforske det forladte rumskib før hen mod slutningen af spillet, og kan da på det tidspunkt heller ikke komme videre.. Men så vidt jeg kan se, kan jeg heller ikke komme tilbage igen!? Jeg kan nemlig ikke hoppe op til den dør jeg kom fra (lige ved den store "elevator"), da jeg endnu ikke kan bevæge mig frit under vandet.

Nogen der kan huske om der virkelig findes sådan en "deadlock" i Super Metroid, hvor man hverken kan komme frem eller tilbage!?
Det er da ret sørgeligt, hvis denne klassiker har sådan en grundlæggende fejl... og meget irriterende hvis jeg skal til at spille forfra >:O
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 29/02-04 10:49 
Da jeg sad og læste guides for et par timer siden læste jeg om en enkelt sequencebreak der ville resultere i en blind vej, men det var ikke noget man bare lige kom til at rende ind i ved et uheld. Jeg tror bare du skal lede lidt mere :)

Da jeg genspillede Super Metroid for et år siden sad jeg også fast et sted (nej, ikke i glaspassagen igen). Jeg kan ikke lige huske hvor det var, men det lykkedes mig da at finde ud igen.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 29/02-04 11:18 
Jeg har formået at komme op til den nederste platform ved at vente til en fisk svømmer hen under den og fryse den. Men der er stadig ingen måde jeg kan komme videre til den næste. Den eneste mulighed jeg kan se, skulle være hvis jeg var i stand til at lave walljump på den modsatte væg, men det ser ikke ud til at være muligt det sted (det ligger lige på grænsen hvor man hopper ud af vandet..).
Så jeg tror ikke det er muligt at komme ud der. Jeg må lige have tjekket i den anden ende igen...

Hvordan fungerede det "sequencebreak" du læste om?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 29/02-04 12:43, rettet 29/02-04 12:47 
Det forladte rumskib udforskes før man for alvor går igang med Maridia, det er i rumskibet man får Gravity Suit for at bevæge sig under vand.

Har du savet efter du kom ud af den der elevator du omtalte? Jeg kiggede lige på et kort og det ser ikke ud til at der er et sted du kunne komme hen til og save uden gravity suit. Så jeg ville ikke sige at det er en dead-lock.
RitesRitesSkrevet 29/02-04 13:17 
[whine]
Jeg vil også have Super Metroid :(

Har aldrig spillet det, så hvis nogen kan gøre noget ved det til Konsoltræf...
[/whine]
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 29/02-04 14:22, rettet 29/02-04 14:24 
Eureka! Jeg FANDT en vej. Endnu en gang imponerer det spil mig med sine muligheder. Chrono kan nu rette sin lille oversigt over MZM og SM med at det altså er muligt at få gravity suit uden uden spring ball og grappling beam. ;)

3of19>
Jeg kiggede lige på et kort og det ser ikke ud til at der er et sted du kunne komme hen til og save uden gravity suit.

Det er der. Hvis det er den officielle strategy guide du kigger på, kan du se at det er i area C, man kommer ind fra brinstar (og der er vist en fejl i guiden der, man kan ikke se kortet?), går man langt til højre her, kommer man til et rør, der skyder en helt op til area A (når først man hopper ned i vandet her, kan man ikke gå tilbage hvor man kom fra. Jeg har prøvet alt), hvor der er et save lige før indgangen til Crateria, det lille område der ligger til højre fra Wrecked Spaceship. Det er her jeg fandt en lille passage hvor jeg lige akkurat kunne hoppe op, fortsætte til rumskibet, besejre Phantoon og gøre krav på gravity suit. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Username
Password
Remember me