X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Japanske film


Svar
Star SoldierStar SoldierSkrevet 27/12-03 22:56 
Bare for at starte en ny tråd (ikke alt kan jo gå under gysere), Anime kan også gå under denne tråd syntes jeg.

Kan man ikke få nok at Samurai action med masser af blod, så er Azumi et godt bud, jeg tror aldrig jeg har set så meget slash slash før (der er en kamp med 200 folk som SKAL skæres i småstykker).

En af de større japanske DVD udgivelser næste år bliver nok Zatoichi, mere om det til den tid.

Azumi
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
kimmerkimmerSkrevet 28/12-03 10:10 
Jamen så vil jeg da gerne lige nævne "Ichi - The killer". Ganske underholdende film, som også tilfredsstiller ens sadistiske side. Den kan faktisk også fåes som PAL DVD med danske undertekster.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
KillgoreKillgoreSkrevet 29/12-03 10:43, rettet 29/12-03 10:44 
Azumi - lyder som om jeg bare MÅ eje den film - nogen der ved hvor den kan købes? www.cdjapan.co.jp har den, men gerne noget tættere på?
-------------
Killgore
AmbyAmbySkrevet 29/12-03 10:45, rettet 29/12-03 10:51 
Ja, jeg fik også straks lyst til at se den film. Star Soldier din djævel, du bliver en økonomisk ruin.

Senste har jeg haft stor glæde af 'So Close'. Standard Hong Kong film men dejligt udført. Specielt i disse Charlie's Angels tider, er dette sjælden set kvalitet.

Chik yeung tin sai
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Star SoldierStar SoldierSkrevet 19/01-04 16:36, rettet 20/01-04 00:45 
Hvis i er til Samurai drama/action så er der kommet en af de største japanske produktioner i mange år (Mibu gishi den/When the last Sword is drawn), læs mere om den hvis det er noget, jeg syntes selv den var god, men de sidste 20 min kunne godt være sparet.

Imdb har givet den en score på 8.7

WtLSiD
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 25/01-04 01:51 
Har man lyst til at se en extremt fucked up familie, så er Visitor Q af Takeshi Miike (Ichi the killer) et godt bud, en af hans bedste film, man får det hele ~ incest, nekrofili, vold og hvad ved jeg, en film som skal ses (hvis man vil se noget anderledes).

Visitor Q
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/01-04 21:00, rettet 26/01-04 21:03 
Killgore >
Azumi - lyder som om jeg bare MÅ eje den film - nogen der ved hvor den kan købes? www.cdjapan.co.jp har den, men gerne noget tættere på?

Jeg har set den hos sazuma.com (så vidt jeg ved et amerikansk internetfirma) men den er møgdyr... jeg var lige ved at bestille, men da jeg så at prisen med shipping osv. havde sneget sig op på 60-70 EURO droppede jeg det igen.

Lad os håbe den kommer endnu billigere, evt. et kode 1-release...

...og hvordan kan I lave en "japansk film"-tråd uden at nævne "Versus" og "Alive"? For slet ikke at tale om "Ringu"-serien. :-) Nå, nu er de i hvert fald nævnt, og de må absolut siges at høre til blandt det, man bør se.
Star SoldierStar SoldierSkrevet 26/01-04 21:55 
Jeg tror at alle dem der kan lide Japanske film her på forumet har set Versus og Ringu, måske derfor det ikke har været oppe før (eller har det?) Ringu har dog været oppe nogle gange.

Hvis det ikke var fordi jeg har en aftager på alle de film jeg køber, så var det måske en god ide at låne af hinanden en gang imellem (det har SkyblazeR og jeg gjort før).

Grunden til at jeg startede tråden var for at få alle de gode titler frem i lyser, så skriv endelig hvad du har set og hvad du syntes om dem.

Hyakotake, godt at have en til med i "klubben".
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/01-04 00:58 
Tak for velkomsten :-)

Jeg har følgende generelle holdning til østlandenes filmindustrier:

Hong Kong styrer totalt markedet hvad angår martial arts/action. For nyligt har jeg erhvervet mig 'In the Line of Duty 4' og 'Eastern Condors', som begge har utroligt velkoreograferet kampscener og faktisk en ikke helt ringe handling. Min samling bugner af lækker action af denne kaliber. :-)

Korea laver visuelt skønne film, som tit også har en skør eller anderledes handling (i forhold til hvad normalen ellers er). Jopok er fedt! Se f.eks. Attack the Gas Station, My Wife Is Gangster, A Tale of Two Sisters, Nabi (Butterfly)

Japan har totalt styr på gysere! Se bare Ringu (The Ring), Kakashi (Scarecrow), Uzumaki (Vortex/Spiral), St. John's Wort, Ju-On (The Grudge), Kairo (Pulse), Jisatsu Circle (Suicide Club)

Hvis der er spørgsmål til nogle af titlerne skal jeg gerne forsøge at uddybe...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/01-04 21:28, rettet 27/01-04 21:28 
Som Star Soldier lægger ud med bør debatten her udelukke japanske gysere. Der findes allerede et hav af flere informative emner på P:R, hvad angår denne genre. Bare så man ikke hele tiden behøver gentage tingene og snakke i cirkler.

Der er en søgefunktion til samme formål.

Men tilbage til subject...

Star Soldier - "When the Last Sword is Drawn" ser godt nok pokkers indbydende ud! Hvorfor nævner du den først nu? :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/01-04 01:08, rettet 28/01-04 01:08 
Jeg har for nylig set 'Shark Skin Man & Peach Hip Girl', men jeg vil undlade en direkte anbefaling. Ikke at den er dårlig, den mangler bare "noget". Den er markedsført som en slags 'True Romance' blandet med 'Natural Born Killers' på japansk, men den er meget mere nedtonet end nævnte.

Hvis man overvejer at anskaffe sig den, vil jeg på det kraftigste anbefale at prøve at få fat i trailer og læse nogle reviews for at få en fornemmelse af, om det er noget for en.

Snart kommer 'Samurai Fiction' og 'Lone Wolf & Cub Part 1' i posten til mig... yummy :-)
Star SoldierStar SoldierSkrevet 28/01-04 01:29 
Jeg kan kun give dig ret ang. Shark skin Man..., ham Yamada var dog en sjov fætter.

Samurai Fiction var jeg lidt skuffet over, nok mest pga. musikken, den passer slet ikke ind i filmen (en blanding af "hård" musik og Jazz ~ min mening), ellers er den visuelt flot (filmet i s/h,, med et par enkelte farve scener).
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/09-05 20:44 
Yes, så har jeg lige sat et stort fedt kryds i kalenderen under den 19. oktober :))

En god dag at smutte forbi Softxchange på
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/09-05 20:51 
Ork, sørme. Først nu? Den har jeg haft, hvad, et år eller mere på region... 3, så vidt jeg husker (og til menneskepenge).

Næ, nu er "Azumi 2" i bestilling :-)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/09-05 20:55, rettet 07/09-05 21:28 
Det varer nok heller ikke længe derefter, før den bliver til 25 kr´ers lokkemad i Stereo Studio li´som Ichi - The killer(kan man jo håbe).
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 08/09-05 08:47 
Er Stereo Studio det jyske navn for TP?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 08/09-05 10:12, rettet 08/09-05 10:12 
Nej. Vi har både Stereo Studio og TP i Jylland.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 08/09-05 10:27 
Nåmen det havde i ikke sidste gang vi snakkede om det. Du kan ikke kræve at jeg holder mig opdateret omkring små butikker i en landsdel jeg hverken har grund eller råd til at befinde mig i.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 08/09-05 13:06 
Yep, Zatoichi var/er en god film, lidt roligere tempo end mange andre samurai-film, men helt sikkert anbefalelsesværdig. Kan anbefales:

Zatoichi:
http://www.imdb.com/title/tt0363226/
Battle Royale:
http://www.imdb.com/title/tt0266308/
Kikujiro:
http://www.imdb.com/title/tt0199683/
Hana-bi:
http://www.imdb.com/title/tt0119250/
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
silverstarsilverstarSkrevet 19/09-05 23:11, rettet 19/09-05 23:12 
Ok, efter at have læst denne tråd har jeg nu set Visitor Q. Damn, jeg fattede hat og briller, men underholdende/wierd/chokerende var den da. Hvis der er en der lige kort kan skitsere hvad den gik ud på er jeg lutter øren... :o)
Citat: "It's not a mystery of life! It's shit".
Måske er det mig der er sær, men jeg var ved at flække af grin flere gange, det var simpelthen for langt ude, hehe.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/09-05 07:13 
Det er ikke uden grund at Takashi Miike kaldes "den asiatiske David Lynch". Eller måske er det David Lynch der burde kaldes "den vestlige Takashi Miike". Hønen eller ægget... :-)

Men weird, ja, dét er det!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig