X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Edge Magazine


Svar
rapsacrapsacSkrevet 10/11-03 09:01 
Som trofast læser af Edge er det foruroligende at læse de sidste (rygter?) om bladets fremtid. Hvad sker der, hvorfor skal et så godt blad som dette laves om til mainstream, noget som der allerede er en del af på markedet i forvejen. Personligt giver jeg mit abonnement en chance over de næste par numre, kan jeg dog mærke en nedgang i forhold til hvad jeg er vant til fra bladets side vil jeg dog kraftigt overveje at trække mit abonnement tilbage.

Nedtur
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
OkottaOkottaSkrevet 10/11-03 10:24, rettet 10/11-03 10:28 
Kvaliteten af Edge's anmeldelser, det sidste stykke tid, har været særdeles svingende.

Bladet er slet ikke som i "gamle dage" længere.

De folk som anmelder spillene idag, kender slet ikke deres spilhistorie - check evt. Zelda: TWW anmeldelsen; Ifølge den, så er TWW det første Zelda spil med sne..

Deres artikler er dog stadig ret gode, og nogle af anmeldelserne rammer osse plet - men det er stadig ikke som i de gamle dage, hvor man virkelig fornemmede at de havde forståelse for de spil de snakkede om, og anmeldte.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/11-03 13:19 
og hvis man et øjeblik glemmer at der var sne i et tidligere Zelda spil, så er man jo helt ude i skoven og fatter intet af spil.

Jesus.


Bortset fra det så er det fandme en skam med Edge.

Man kan jo kun håbe at de fratrådte medarbejdere laver deres eget magazin.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
OkottaOkottaSkrevet 10/11-03 14:29 
SeventhSun >
og hvis man et øjeblik glemmer at der var sne i et tidligere Zelda spil, så er man jo helt ude i skoven og fatter intet af spil.

Min - og andres - pointe er, at det gamle Edge ville vide at TWW ikke er det eneste Zelda spil med sne, netop fordi det gamle Edge kendte deres spilhistorie!

Det nye Edge's uvidenhed på mange områder, får mange mennesker til at ryste på hovedet.

Derudover er deres anmeldere blevet temmelig dårlig til at spille spillene; Jeg anser mig bestemt ikke for at være en 100% hardcore gamer, og pga. Edge turde jeg simpelthen ikke købe Metroid Fusion i flere måneder, fordi de skrev at det var afsindigt svært og til tider frustrerende. Amatører tænkte jeg med det samme, da jeg endelig fik købt spillet, og selv gav mig til at spille det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/11-03 17:22 
Okotta >
Metroid Fusion ... de skrev at det var afsindigt svært og til tider frustrerende.

Ja der er de jo helt galt på den.
De tråde der har været her på forummet om det selvsamme, kommer så åbenbart også fra amatører - tag den Rites.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/11-03 22:08 
SeventhSun >
...kommer så åbenbart også fra amatører - tag den Rites.

...ironien, går nok lidt tabt på mig lige omkring dér... :P
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/11-03 03:01, rettet 12/11-03 03:02 
Et eller andet sted, er der ikke hold i at påstå, at Edge ikke kender sin spilhistorie. Slet ikke at det går ned ad bakke for bladets standard. Der kan opstå nogle faktuelle fejl (i ny og næ fatale), men det virker ikke ligefrem som hverdagskost for Edge. Selvfølgelig er det triste udsigter, hvis den faste redaktion helt forsvinder.

Deres decemberudgivelse er ellers et ret godt nummer med flere spilhistoriske referencer. 'Border Down'-anmeldelsen (Dreamcast) er et fint eksempel i den sammenhæng, hvor der refereres til ex-Taito-programmører, Hellfire, Gradius Gaiden, Thunderforce IV, Einhänder, Philosoma i en og samme anmeldelse.

Forlader denne type skribent Edge, ser fremtiden til gengæld sort ud for bladet.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
MrCaseMrCaseSkrevet 12/11-03 07:51 
jamen... jamen ... EEEEDDDGGGEE!!! (dødslyd)

Hvad skal vi så læse? Hvis stort set hele redaktionen er væk, hvad så?

Måske det der Games tm eller hvad det hedder. Det ligner da lidt samme stil... no?
Have you considered sucking less?
flottenheimerflottenheimerSkrevet 12/11-03 22:45 
Jeg "elsker" det blad. Det er det eneste jeg gider at købe.
- og så har jeg LIGE fornyet mit abonnement. Håber på det bedste. Frygter det værste. :-!
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 12/11-03 23:05 
Køber det også tit. Kan godt lide deres kritiske anmeldelser, og de tit meget gode artikler. Dog er prisen lidt pebret herhjemmme...
OkottaOkottaSkrevet 13/11-03 11:11 
SkyblazeR >
Et eller andet sted, er der ikke hold i at påstå, at Edge ikke kender sin spilhistorie. Slet ikke at det går ned ad bakke for bladets standard.

Jeg synes du skulle prøve at læse de sidste numre af bladet, inden du udtaler dig.

Personligt har jeg næsten altid forsvaret Edge, men her på det sidste, så er det altså lidt svært at gøre det - læs bladet.

Det er meget muligt at det er et par af anmelderne / skribenterne, som bare ikke hverken kan skrive, anmelde og samtidigt ikke kender deres spilhistorie; Så må Edge lade være med at bruge de anmeldere / skribenter, så bladet igen møder en høj standard, indenfor videospils-journalistik - længere er den faktisk ikke.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Zzap!Zzap!Skrevet 13/11-03 11:51, rettet 13/11-03 18:39 
Der går nogle velunderbyggede rygter om, at det er Redeyes rant mod ansvarlig markedsføring (specielt rettet mod sagen med de to drenge, der påstod at de var blevet inspireret til at skyde efter lastbiler af GTA 3, og derved var blevet skyld i mord) i E129, der skyld i det hele. Læs evt. tråden om det på http://www.rllmuk.com/.
Det skulle have noget at gøre med at Future (bladsyntikatet EDGE bliver udgivet af), har fået problemer med Take 2 over kritikken, og derfor forlangte Redeye fyret (Redeye er formentlig een fra Edge teamet). Det ville resten af teamet ikke finde sig i, og sagde derfor også op. :´/
Born to kill space
psychomantispsychomantisSkrevet 13/11-03 17:24 
I så fald er det en skandale af de større. Hvad blev der af pressefrihed? Den omtalte klumme af Redeye, var efter min mening ganske god og tankevækkende læsning. Den plæderer for at videospilindustrien begynder at tage dets eget medium seriøst og lader være med at køre reklamekampagner rettet mod mindreårige for spil der er beregnet for voksne. Hvis der har været et pres fra Take 2's side om at Future skal fyre Redeye, p.g.a af en kritisk artikel, forstår jeg sgu' godt at de andre også skrider.
MrCaseMrCaseSkrevet 13/11-03 17:46 
Zzap! >
Der går nogle velunderbyggede rygter om, at der er Redeyes rant mod ansvarlig markedsføring (specielt retter mod sagen med de to drenge, der påstod at de var blevet inspireret til at skyde efter lastbiler af GTA 3, og derved var blevet skyld i mord) i E129, der skyld i det hele. Læs evt. tråden om det på http://www.rllmuk.com/.
Det skulle have noget at gøre med at Future (bladsyntikatet EDGE bliver udgivet af), har fået problemer med Take 2 over kritikken, og derfor forlangte Redeye fyret (Redeye er formentlig een fra Edge teamet). Det ville resten af teamet ikke finde sig i, og sagde derfor også op. :´/


Hvor er det kikset! Der står jo højt og tydeligt at Redeye ikke representerer Edge's mening...
Have you considered sucking less?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/11-03 22:23, rettet 13/11-03 22:23 
Okotta >
Jeg synes du skulle prøve at læse de sidste numre af bladet, inden du udtaler dig.

Jeg har ikke læst bladet mellem juli-oktober. Men december-udgivelsen er da indbegrebet af stærk og varieret spiljournalistik. Kom ikke og påstå andet, ellers må man begynde at tage uddrag fra bladet som eksempler. Redeyes klumme heri har en helt genial vinkling...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
OkottaOkottaSkrevet 14/11-03 10:58 
Redeye's klumme har altid været god og underholdende.

Det er visse af bladets skribenter / anmeldere, som jeg mener ikke er gode nok til det de laver på bladet - noget tyder på, at anmelderne ikke er særligt gode til spil.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OmenOmenSkrevet 14/11-03 13:00 
Der kan ikke herske nogen tvivl om Edge's viden omkring mediet, og bare fordi at der kan ske små fejl som hurtigt bliver påpeget af fanboys osv. er der ingen der kan betvivle deres viden.
Desuden er synes jeg det er latterligt at påstå at Edge var MARKANT bedre i gamle dage. Det var først efter de 40 første blade, at Edge egentligt begyndte at finde den helt perfekte stil, og selvom den ikke har været helt så tydelig de sidste par numre, er bladet stadig af en langt højere kvalitet nu, end det har været tilfældet før.
Vote Ficus!
Zzap!Zzap!Skrevet 15/12-03 15:49 
Det ser ud til at tingene er ved at falde på plads: http://www.gamestyle.net/news.php?newsid=289
Tony Mott var chefredaktør fra midt halvfemserne til engang i 2001 (IMO bladets bedste periode), så hvis de nye folk ellers har lidt erfaring, skulle bladet være i gode hænder.
Born to kill space
OkottaOkottaSkrevet 15/12-03 16:27 
Det var gode nyheder - med Tony Mott ved roret igen, kan det kun blive godt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CanonCanonSkrevet 15/12-03 16:30 
Hvor meget koster sådan en lille sag? Har bladet en site?
Bah...
JAAJAASkrevet 15/12-03 16:41, rettet 15/12-03 16:41 
Det var sgu' godt at høre. Så håber vi bare, at han bliver siddende et godt stykke tid, og at han kan tiltrække de rette folk.
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 15/12-03 16:50 
Canon >
Hvor meget koster sådan en lille sag? Har bladet en site?

Der kan man også oprette abonnement.

Selvfølgelig...
元気ですか。
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig