X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste Uoriginale controller og memory?


Svar
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 17/10-03 12:42 
Heysan!

Da jeg får en GC en af de kommende dage, ville jeg lige førhøre mig, hvilket memory card jeg skal købe. Jeg har hørt meget godt om Datels 64 mb... går det an? Har jo hørt så mange rygter om, at uorginale memory cards er noget junk.

Jeg skal også bruge 3 controllers hurtigt og billigt- hvilke er de bedste uoriginale?
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/10-03 12:48 
Og jeg vil gerne høre: Er 59'erne (de små originale cards) ikke mere end nok?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 17/10-03 12:49 
Er egentlig også nysgerrig efter at vide, hvor meget der kan gemmes på de originale '59 kort.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
DarklynoonDarklynoonSkrevet 17/10-03 12:53 
der skal ikke mange spil til at sådanne et kort er fyldt.

og der kan være 59 blokke på sådan et kort, fylder et spil 54 blokke så har du fem blokke tilbage
Mortal Kombat the mother of all fighting games
SumezSumezSkrevet 17/10-03 12:54, rettet 17/10-03 12:54 
Nej, overhovedet ikke. Der er nogen spil der VIRKELIG sløser med pladsen, f.eks. Pikmin og Zelda TWW (især hvis du vil spille Master Quest).

Mine 59 blokke var brugt op efter mine første 4-5 GC spil, mens jeg har 20 PS2 spil, men er endnu ikke løbet tør for plads der. (og det er med en milliard forskellige saves i både FFX og KH som nogen vist bemærkede til PR3.2 ;P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 17/10-03 12:55 
En 59'er er ikke nok, med mindre du (meget) jævnligt sletter saves. Der er mange grumme eksempler.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 17/10-03 12:56 
Hvilket kort anbefaler du, RJK?
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
HardballerHardballerSkrevet 17/10-03 12:59 
Af uoriginalen controllere kan jeg anbefale, Brooklyn pro pad.. Dem kan jeg godt lide :) hehe

MvH
Stefan
RJKRJKSkrevet 17/10-03 13:05 
cosmos_dk >
Hvilket kort anbefaler du, RJK?

Jeg har selv to 59'ere, men hvis jeg kunne vælge om, ville jeg klart tage den 251'er (jeg har alligevel ingen JAP-spil).

Og selvom Datels har fået ros, vil jeg stadig holde mig fra de uoriginale og jeg husker flere, der HAR haft problemer med dem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 17/10-03 13:24 
Jep, der er mange der har problemer med de Datel kort, husker jeg også.

Heldigvis spiller jeg næsten ingen GC spil, så jeg klarer mig med en 59'er, men jeg har så 38 PS2 spil, og det er først nu jeg konstant ligger under 1 MB plads tilbage på kortet. Ufatteligt så små de M59 kort er.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 17/10-03 13:25 
er 251'eren et originalt kort?

Nogen der ved, hvor det kan købes?
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
NaieraNaieraSkrevet 17/10-03 13:27 
251'eren er selvfølgelig originalt, og det skulle gerne kunne købes hvor de andre kan købes. 59'eren bliver forresten ikke produceret mere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/10-03 13:27 
Coolshop

Tilbehør
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 17/10-03 13:29 
Av for en pris :)
Well, jeg bestiller den-- men så har den også bare at være god ;)

Jeg skal som sagt bruge 3 stk controllers til når jeg har kammerater på besøg til en SMB2 aften her snart... de skal alle tre være ens. Hvilke anbefaler I, som er billige. De skal ikke være originale.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
WehnerWehnerSkrevet 17/10-03 13:39 
Aner ikke om de er gode, men Bog & Ide, Nytorv, Aalborg har uoriginale på tilbud til 100,- stykket.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 17/10-03 13:58, rettet 17/10-03 14:00 
Jeg har haft et Interac(t?) kort, der virkede yderst pålideligt. Andre uoriginale kort, jeg har prøvet, har været noget øv.

Ét enkelt originalt memory kort (59) holder nu på alle mine saves. Zelda, Metroid Prime, REbirth, PSO og et par andre, jeg ikke lige kan huske navnene på. Kortet er kun lige over halvt fyldt.

Som sagt kan du dog risikere at støde ind i et spil, der alene vil æde noget der ligner halvdelen af kortet.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/10-03 14:06 
Wehner >
Aner ikke om de er gode, men Bog & Ide, Nytorv, Aalborg har uoriginale på tilbud til 100,- stykket.

Jeg tror snart, jeg smutter forbi og snupper en Cube (Igen, igen). Viewtiful Joe...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MajorPMajorPSkrevet 17/10-03 14:25 
Jeg bestilte et Datel mega memory fra Gamebits.dk, men fik leveret et Sunflex 64 mb. kort istedet for. De sagde, at det var noget bedre kvalitet - jeg har da ikke oplevet knas med mit Sunflex kort endnu.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
SumezSumezSkrevet 17/10-03 16:13 
cosmos_dk >
Av for en pris :)

Lige siden PSX har det irriteret mig meget grusomt at firmaerne udgiver konsoller til én pris, og så skal man købe memory cards ved siden af, der koster en halv bondegård, bare for at kunne gemme sine spil! Jeg fatter ikke at folk går blindt med til det, men der er vel ikke andet at gøre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 17/10-03 16:29 
Jo, det er der faktisk. Man kan købe en Xbox...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 17/10-03 17:12 
smutter ned i EB i morgen hos min gamle kollega og bytter 5 skodspil for en sort Gamecube =)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/12-05 12:58 
Genopliver emnet, da det desværre ikke indeholdt info, som jeg ønsker: nemlig angående controllers.

- Kender nogen en god side med tests af GC-controllers?

- Kender nogen en shop, gerne online, hvor controllers kan købes (uden at de koster ligeså meget som en ny GC gør i dag)?

Jeg ved godt, at uoriginale controllers bør undgås som en generel betragtning, men jeg vil dog gerne læse lidt om dem alligevel. Og kan nogen fortælle om Nintendo laver trådløs GC-controllere?
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 29/12-05 13:22 
Hyakotake>
Og kan nogen fortælle om Nintendo laver trådløs GC-controllere?

De har lavet Wavebirden, som alligevel er en kende dyr. Deværre er der ikke rumble i den, men ellers er den langt bedre end standard-joypads. Tungere og bedre at holde ved IMO.
QQSkrevet 29/12-05 20:52, rettet 29/12-05 20:54 
WaveBirden er ultrafed! Har aldrig oplevet så god og stabil en trådløs forbindelse sammen med en rigtig rigtig fed controller! Købte selv min for under 250 incl transport på play-asia.com... Kan anbefales!

Få dig et princip: Hold dig fra uoriginalt hardware, især når vi taler Nintendo.
1. Det eneste hardware som Nintendo har lavet som slides var N64 controllerens styrepind (så vidt jeg ved...)
2. Controlleren ER bare bedre når den af lavet af Nintendo, bare MÆRK på den! Jeg elsker deres højkvalitets-hardware!

EDIT: Play-Asia.com har også meget andet originalt hardware til god pris! Almindelige controllers og memory cards bl.a...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JAAJAASkrevet 29/12-05 21:17 
Nykos controllere er det eneste alternativ, jeg seriøst ville overveje, men de er vist ikke billige.
la0sla0sSkrevet 29/12-05 21:30, rettet 29/12-05 21:31 
Jeg købte engang en Nyko controller. Start knappen var stjerneformet, og som man i forlængelse deraf nok kan gætte sig til, så var designet heller ikke super, controlleren føltes også lidt for let, lidt for plastikagtig, når det er sagt (komma) så vil jeg uden tvivl anbefale den (komma) hvis der ledes efter en uoriginal af slagsen. Den var heller ikke dyr, men husker ikke rigtig prisen længere.
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 29/12-05 21:33 
Ja ellers kan du tage et kig på denne. Personligt spiller jeg sjældent supermeget multiplayer, og så kan folk sagtens nøjes med en uoriginal, og denne ser rimelig ud:

http://www.gamebits.dk/shop/productlist.asp?Id=1113


eller: www.gamebits.dk (->gamecube->controllers)
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 29/12-05 21:35 
Hølmkjær>
WaveBirden er ultrafed! Har aldrig oplevet så god og stabil en trådløs forbindelse sammen med en rigtig rigtig fed controller! Købte selv min for under 250 incl transport på play-asia.com... Kan anbefales!

Det er fordi det er den første trådløse controller der benytter sig af radiobølger i stedet for noget infrafrødt halløj, ligesom på fjernbetjeninger. Du vil finde den samme gode forbindelse mellem en Xbox 360 og en af de trådløse controllere til dén konsol.

Generelt er originalt hardware altså bare bedre. Med PlayStation og Xbox-controllere er den forskel mellem original og uoriginal man kan mærke ofte præcis den samme.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
QQSkrevet 29/12-05 22:18 
Det tænkte jeg nok! ;)
Har ikke lige den store erfaring indenfor PS2 og Xbox, men har også kun dårlig erfaring med uorignalt hardware på de systemer. Træls at være kommet mega langt i et spil, hvorefter dit uoriginale memory card fucker op...
Var heller ikke et sekund i tvivl om at X360 sikkert brugte samme super teknologi som Wavebirden...
Originalt er bare kram!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 29/12-05 22:37 
Uoriginale Logitech-controllere til vist nok Xbox og PS2 gør dog også brug af denne teknologi. Det er ligesom blevet standard.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 30/12-05 00:09 
Det er selvfølgelig klart at det originale ekstraudstyr er værd at foretrække, og jeg ville aldrig nogensinde anbefale et uoriginalt memorycard. Joypad derimod, ja jeg har jo lige gjort det, har jeg intet problem med. Det ligger selvfølgelig i min anbefaling, at man ikke bør købe uoriginale til at være primært joypad, men til drengenes indtog er det en fin og billig måde, at ordne det på. Ja man kunne jo endda sige, at kommer de tit, burde de købe deres eget joypad :D

Men Logitechs produkter (i hvert fald joypad(s)) er jo i hvert fald for PS2en blevet certificeret til et originalt PS2 produkt, så det siger lidt om kvaliteten der, men også prisen.
Hvad sker der?
QQSkrevet 30/12-05 00:18 
Nu ligger Logitechs produkter jo heller ikke ligefrem i den billige ende af "kopi"hardware-skalaen. Fordi det er kram.
Desuden er Logitechs Speed Force (rat og pedal-sæt) også et Nintendo licenseret produkt. Det er ligefrem blevet tilegnet sine egne sider i F-Zero GX manualen...
Logitech er også superlækkert...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
jaesjaesSkrevet 30/12-05 00:22, rettet 30/12-05 00:23 
Ja, man får som regel hvad man betaler for i denne verden, og siden uoriginale joypads ofte er billige, er de *tada* ofte noget skrammel :)

Men så var det, at jeg fik lyst til at spørge om, der ikke findes producenter, som har grejet den modsat og satset på über-kvalitet?
la0sla0sSkrevet 30/12-05 00:37 
Hølmkjær>
Nu ligger Logitechs produkter jo heller ikke ligefrem i den billige ende af "kopi"hardware-skalaen. Fordi det er kram.

Det tror jeg vist også jeg fik skrevet ;)

Og det fører jo videre til jaes spørgsmål: Logitech. De har satset på det! Nyko lavede nogle acceptable airflow gamepads.

Dette er et hvis, men hvis Gravis laver konsolting, har de traditionelt også været "up-there", men aner ikke om de findes længere.
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 30/12-05 00:51 
la0s>
Og det fører jo videre til jaes spørgsmål: Logitech. De har satset på det!

Hmm, måske kunne mit spørgsmål tolkes på flere måder, men med über-kvalitet mente jeg bedre kvalitet end de originale PS2-pads. Er det tilfældet?

I såfald er deres pads svine billige, da de koster end pæn slat mindre end de originale PS2-pads, jvf. Gamebits.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig