X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resi-Crrrraazzzyy!!


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:07 
Her nogle nye (omend i dårlig opløsning) screenshots fra Resident Evil 4!!!!

Prøv at spørg mig, om jeg synes det ser fedt ud- kom nu, spørg mig. I dare ya bucko ;-)

Skal jeg ha' det- spørger du?! Hmmmm- en hjernevrider af karat.....

Super Mr. Cooper
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
64 emne(r).
1 2 > »

Svar
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:07 
Her nogle nye (omend i dårlig opløsning) screenshots fra Resident Evil 4!!!!

Prøv at spørg mig, om jeg synes det ser fedt ud- kom nu, spørg mig. I dare ya bucko ;-)

Skal jeg ha' det- spørger du?! Hmmmm- en hjernevrider af karat.....

Super Mr. Cooper
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 30/09-03 07:00 
Ser det fedt ud? ... Fo shizzle my nizzle :D
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 12:32 
Jeg fatter ikke at de kan få texturerne til at se SÅ godt ud som de gør?!
Læg især mærke til "teglstenene" på det billede, hvor han lyser på en zombie gennem en rude på badeværelset!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
RebelheartRebelheartSkrevet 01/10-03 03:00 
Resident Evil serien er generelt alt for overrated. Dårlig kontrol, manglen på DPLII (ihvertfald i REmake) og udeblivelsen af en quicksavefunktion var bl.a. grunden til, at jeg hurtigt mistede interessen.
SumezSumezSkrevet 01/10-03 04:42 
Rebelheart >
udeblivelsen af en quicksavefunktion

Øøhh.. Det er et survival horror spil?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/10-03 06:38 
Jeg synes nu de er meget fede... Ja, de er ikke teknisk perfekte osv, men de vil du altid have en særlig plads i mit hjerte :)

Det kan også godt være at kvaliteten af dem er blivet lidt dårligere med tiden, men i de gode gamle Resident Evil 2 dage var det virkelig klasse
enfenenfenSkrevet 01/10-03 07:42 
Rebelheart >
Resident Evil serien er generelt alt for overrated. Dårlig kontrol, manglen på DPLII (ihvertfald i REmake) og udeblivelsen af en quicksavefunktion var bl.a. grunden til, at jeg hurtigt mistede interessen.

Efter min mening, skal der ikke være en Quicksave feature i sådan et spil. Det ville ødelægge for meget af spændingen.
What is the Matrix?
JimPPJimPPSkrevet 01/10-03 09:11 
For mig er resident serien noget af det ypperligste, så jeg glæder mig som en sindssyg (hvilket er en skrammende passende beskrivelse) til Resident Evil 4.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
enfenenfenSkrevet 01/10-03 09:27 
Resident Evil er en af grundende til, at jeg nu har anskaffet mig en GC
What is the Matrix?
RonaldoRonaldoSkrevet 01/10-03 10:17 
Rebelheart >
Resident Evil serien er generelt alt for overrated. Dårlig kontrol, manglen på DPLII (ihvertfald i REmake) og udeblivelsen af en quicksavefunktion var bl.a. grunden til, at jeg hurtigt mistede interessen.

Ud af alle spil i hele serien har du kun spillet REmake, og kun i en kort periode. På baggrund af din korte spiltid finder du kontrollen, lyden og gemme-featuren dårlig og dermed konkludere at hele serien er overrated?

Jeg synts personligt at Biohazard er en af de bedste serier derude, bl.a. for dens originalitet og grafikken. RE har altid været porno for øjnene, også selv om det kun er "pre-rendered" baggrunde. Kontrollen har aldrig været et problem, man skal bare vænne sig til den. Quicksave ville ødelægge spillets struktur, balancen i mellem sværhedsgrad og antallet af Ink Ribbons er godt ramt i de fleste spil. Der er selvfølgelig nogle som generelt bare ikke er velegnet til spillet, og nemt for opbrugt en 10+ stykker i løbet af fire zombies, en hund og to nøgler.
RJKRJKSkrevet 01/10-03 11:33 
Kontrollen i RE er ikke god og save-systemet er ikke smart. Quicksave ville selvfølgelig være direkte åndssvagt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AsseAsseSkrevet 01/10-03 11:53 
Jeg forstår ikke hvad alle har imod kontrollen i RE. Jeg synes at styringen passer perfekt til spillet, og det at man ikke bare kan vende den vej man vil på et ½ sekund, gør at det er mere spændene synes jeg. RJK, hvad ville du foreslå som save-system i steder for typewriters?
RJKRJKSkrevet 01/10-03 12:08 
Kontrol:

Man kommer gående og der står et monster foran én. Normal reaktion ville være at bakke tilbage. I RE drejer man sig lige så langsomt rundt og bliver taget af monsteret, før man når at gå i den anden retning (jeg ved godt der er en quick-turn-funktion i de senere spil, men den er IMO ofte besværlig).

Save:

Bare afskaf ink ribbons og jeg er glad (det er de viste også i nogle af de nye? - har ikke spillet GameCube-titlerne så meget).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 01/10-03 12:34, rettet 01/10-03 12:35 
Jeg synts stadig at den passer bedst til RE. Strukturen er slow-pace og kontrollen giver dig ikke frihed til at stikke af. Quick-turn funktionen burde de dog have været implenteret for lang tid siden. Styringen kan dog mestres, jeg har set videoer af folk som dræber alt med kniven uden at modtage skade. De bruger hit-and-evade/run tricks som er svært at udføre.

De fleste ville nok gerne have MGS styring, hvor din character bare løber i den retning du trykker. Det ville dog være alt for nemt at undgå zombierne.

Jeg har som sagt heller ikke noget problem med save-systemet. Jeg synts bestemt at det en del af RE's charme.
SumezSumezSkrevet 01/10-03 12:44 
RE serien har aldrig tiltalt mig, og så længe der stadig er et SH spil jeg ikke har spillet, behøver jeg ikke bekymre mig om den. Denne tråd formår alligevel at udpege nogle meget stærke svagheder ved spillet, der dog, efter min mening, overskygges af den svaghed at spillene i grunden ikke er særlig uhyggelige. Det skal så dog siges at jeg kun har spillet PSX titlerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 01/10-03 14:05 
Jeg synes nu at RE var mere uhyggelig at spille end nogle af de værste gysere jeg har set.. Jeg har kun Gamecube versionen, men jeg har set grafikken i RE til playstation, og der kan jeg godt forstå at det ikke virker særlig uhyggeligt.
JAAJAASkrevet 01/10-03 14:26, rettet 01/10-03 14:28 
Styringen i RE kan sagtens mestres, og personligt er jeg meget glad for den. I RE2 kunne jeg til sidst gennemføre hele spillet stort set uden at slås eller blive ramt. En meget tilfredsstillende oplevelse, der ikke havde været den samme, hvis jeg bare havde kunnet styre som i Mario 64 eller lignende.

Jeg tænker altid på det på den måde, at det, trods grafikken, ikke handler om realisme, men om gameplay, og jeg synes, at gameplayet holder.
BalleBalleSkrevet 01/10-03 15:47 
Jeg kan personligt godt lide Resident Evil, men jeg vil nu også at kameraet ikke er optilmalt. Man kan nogle gange stå i positioner hvor kameraet skifter når man skyder.Men det hører med til spillet.
Så kan jeg bedre lide kameraet i et spil som Eternal Darkness.
/Balle
AsseAsseSkrevet 01/10-03 17:13 
Nu er kameraet jo lavet stationært, pga at det ikke ville være halvt så uhyggeligt hvis man præcis vidste hvad der gemte sig om næste hjørne..
RJKRJKSkrevet 01/10-03 17:25, rettet 01/10-03 17:25 
Eller også er det fordi det er den eneste måde man kan bruge prerenderede baggrunde, hvormed man har meget mere kraft til figurer og effekter, så det kan se lidt mere liret ud, så folk flipper helt ud over grafikken...?

;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SideshowSideshowSkrevet 01/10-03 17:35, rettet 01/10-03 17:36 
Rebelheart >
Resident Evil serien er generelt alt for overrated. Dårlig kontrol, manglen på DPLII (ihvertfald i REmake) og udeblivelsen af en quicksavefunktion var bl.a. grunden til, at jeg hurtigt mistede interessen.

Jeg er absolut IKKE enig. Resident Evil har sin helt egen genré blandt survival horror spillene. For det første SKAL styringen være på den måde den er. Den må IKKE ændres, for så vil spillet ikke være det samme. Der må IKKE være quicksave. Det med inkribbons er med til, at gøre spillet svært og sådan skal det blive ved med at være. Jeg mener bestemt ikke serien er overrated.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
SideshowSideshowSkrevet 01/10-03 17:38, rettet 01/10-03 17:38 
KidCaffeine >
Jeg synes nu de er meget fede... Ja, de er ikke teknisk perfekte osv, men de vil du altid have en særlig plads i mit hjerte :)

Det kan også godt være at kvaliteten af dem er blivet lidt dårligere med tiden, men i de gode gamle Resident Evil 2 dage var det virkelig klasse

Hmmm...heller ikke enig. Jeg synes da klart, at de er blevet bedre med tiden. Bortset lige fra 3'eren. Men Code Veronica var da fantastisk. Hisrotien bliver viderfortalt i den vilde grad.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
SideshowSideshowSkrevet 01/10-03 17:41 
Enfen >
Efter min mening, skal der ikke være en Quicksave feature i sådan et spil. Det ville ødelægge for meget af spændingen.

Præcis. Mindst 50% af uhyggen ligger i, om man når det næste savepoint, før man bliver dræbt og så skal starte fucking langt tilbage igen. Det er sgu da pisse uhyggeligt. =)
>>There's only Juan Pablo Angel<<
SideshowSideshowSkrevet 01/10-03 17:44 
RJK >
Kontrollen i RE er ikke god og save-systemet er ikke smart. Quicksave ville selvfølgelig være direkte åndssvagt.

Du konkluderer at DU ikke synes det er godt og smart. Du kan ikke stå og sige, at sådan er det bare. Vi er mange der er uenige. Disse bemærkninger kommer altid fra folk der egentlig ikke bryder sig om serien. Samtlige af jordens befolkning kan jo ikke alle være glade. Smag og behag.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
SideshowSideshowSkrevet 01/10-03 17:46 
Mr.Good >
Nu er kameraet jo lavet stationært, pga at det ikke ville være halvt så uhyggeligt hvis man præcis vidste hvad der gemte sig om næste hjørne..

Korrekt. Men sådan nogen ting fatter folk altså ikke.

Som man kan se udtrykker mine mange posts i streg, min suveræne begejstring for serien. Topklasse i mine øjne.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
RJKRJKSkrevet 01/10-03 17:47 
Er der mange der mener, at kontroller i RE er god...? Ooookay... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SideshowSideshowSkrevet 01/10-03 17:48, rettet 01/10-03 17:50 
Folk som kan lide spillet og er vant til styringen, ja.

Sagen er jo, at det igen er med til at øge sværhedsgraden.

Edit: Men så igen. Folk der ønsker quicksave er jo ikke intereseret i sværhedsgrad. Dermed har disse folk også anskaffet sig det forkerte spil. Det er vel bedre for dem, om de kunne bruge nogen snydekoder.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
RJKRJKSkrevet 01/10-03 17:50 
Sideshow >
Mindst 50% af uhyggen ligger i, om man når det næste savepoint, før man bliver dræbt og så skal starte fucking langt tilbage igen.

Du er sikker på, at du ikke blander uhygge og ren irritation sammen...? ;)

Ej, noget er der selvfølgelig om snakken. Men det forsvarer stadigvæk ikke, at man kun kan gemme et bestemt antal gange og man kan komme til at overforbruge sine ink ribbons, så man skal spille i flere timer uden at kunne save.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SideshowSideshowSkrevet 01/10-03 17:55 
He he...irritation og uhygge bliver skam blandet sammen. Men det er jo netop med til, at gøre spændingen større.

Uhygge = spænding
Før irritationen = spænding
Uhygge + før irritationen = dobbel spænding

Jeg vil nu mene, at dem som kan løbe tør for inkribbons er dem, som vidst nok har valgt at spille på normal/hard, selvom de ikke var egnet til det. Disse folk kan jo frit vælge easy og så løber man altså ikke tør. Der er vel ingen grund til, at save efter hver enkelt zombie på easy?
>>There's only Juan Pablo Angel<<
RJKRJKSkrevet 01/10-03 17:56 
Sideshow >
Sagen er jo, at det igen er med til at øge sværhedsgraden.

Ja, ligesom man øger længden af spillet ved at lave ekstreme mængder af backtracking.

Det ændrer bare ikke på, at det er en nem og dum måde at gøre det på.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PlaykidPlaykidSkrevet 01/10-03 17:57 
Jeg er altid så skræmt når jeg spillere Resi, at jeg gemmer hvergang jeg har udforsket et nyt rum;)
Seriøst, jeg tør ikke spillet det/de spil alene.

Jeg kan huske controlleren første gang jeg prøvede, der gik vist 10 min. før jeg fandt ud af hvordan f'aen man styrede ens spiller;P
Jeg har intet i mod styringen nu, jeg synes den fungere godt, dog kunne jeg godt tænke mig muligheden for at gå baglæns mens man affyre et par skud mod en zoombie.
Men jeg kunne godt forestille mig det ville gøre spillet for let...
Spiller nu: Halo 3
RJKRJKSkrevet 01/10-03 17:59 
Sideshow >
Jeg vil nu mene, at dem som kan løbe tør for inkribbons er dem, som vidst nok har valgt at spille på normal/hard, selvom de ikke var egnet til det.

Men hvad er så pointen i at have begrænsninger der at all, udover at irritere nogle få.

Det skal siges at jeg selv kun havde problemet da den originale 1'er udkom, hvor jeg jo af gode grunde ikke var så rutineret i genren - derfor er det stadig et ringe designvalg efter min mening.

Silent Hill er fint uhyggeligt uden samme cheape metoder.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 01/10-03 18:00 
PS2 playkid >
Men jeg kunne godt forestille mig det ville gøre spillet for let...

Det er et ringe argument. Der er masser af andre steder man kun justere sværhedsgraden end ved at have en hæmmende kontrol.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SideshowSideshowSkrevet 01/10-03 18:03 
RJK >
Ja, ligesom man øger længden af spillet ved at lave ekstreme mængder af backtracking.

Det ændrer bare ikke på, at det er en nem og dum måde at gøre det på.

Det er delvist korrekt. Men for at forsvare det (hvilket jeg er nødsaget til) vil jeg mene, at det holder spillet på hylen i længere tid. Det er da lidt nedtur at købe et spil, som er gennemført på 0.5 . På dette område er survival horror ens med adventure genrén. Man behøver kun spille det én gang, så er historien fortalt og man kan vente på det næste eller noget helt andet. Jeg har ikke så meget mod backtracking da jeg elsker at blive udfordret. Det skal helst være svært. Jeg vil sgu have noget ud af disse spil.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
RJKRJKSkrevet 01/10-03 18:06 
Også derfor jeg altid holder på, at der bør være seriøse sværhedsgradsforskelle, så man kan tilfredsstille alle.

Hvis man ikke lige synes at Resident Evil er en kæmpeoplevelse, så er det synd, at man ikke kan spares for tidsspilden (same goes for Final Fantasy).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SideshowSideshowSkrevet 01/10-03 18:07 
RJK >
Det er et ringe argument. Der er masser af andre steder man kun justere sværhedsgraden end ved at have en hæmmende kontrol.

Korrekt. Men så lad os holde ved, at det kun irreterer nogen. For jeg ville tværtimod føle et tab, hvis styringen ville blive ændret. Også selvom den skulle blive ændret til noget I mener er det bedre. Den nuværende styring er identisk med Resident Evil. Spørgsmålet er om Capcom ikke ganske enkelt har tænkt, at det måske ville gøre serien mere skade end gavn, at ændre styringen. For der er vel ingen tvivl om, at de har hørt negative ting om den et eller andet sted.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
SideshowSideshowSkrevet 01/10-03 18:09 
RJK >
Også derfor jeg altid holder på, at der bør være seriøse sværhedsgradsforskelle, så man kan tilfredsstille alle.

Hvis man ikke lige synes at Resident Evil er en kæmpeoplevelse, så er det synd, at man ikke kan spares for tidsspilden (same goes for Final Fantasy).

Men er det efterhånden ikke et stort krav? Der er vel nok spil derude til, at man kan vælge noget andet.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
SideshowSideshowSkrevet 01/10-03 18:15 
Jeg skal da gerne indrømmme, at jeg også kan blive lige lovlig skræmt af serien en gang imellem. Jeg er endda iskold over for film og mørke gåture gennem Transylvaniens skove. Men der er situationen i Resi spillene, hvor jeg lige pauser engang og tager en dyb indåndning. Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvor I andre har haft nerver på?

Jeg havde det værst med ham den store metalgut, som er efter Claire over hele cd2 i RE2. Han var langsom, men når han kom, så gjorde han det sgu med stil. Bedst som man troede der ikke var nogen fare, så smadrede han væggen lige foran én.

Jeg har heller ikke haft det så godt med de såkaldte Hunters. Værst var det dog i RE1.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
RJKRJKSkrevet 01/10-03 18:28, rettet 01/10-03 18:29 
Sideshow >
Men er det efterhånden ikke et stort krav?

Jeg synes bestemt ikke det er store krav at stille til en af verdens formentligt fem største serier, at dem der ikke gider backtracking og uresponsiv kontrol, også kan få en god oplevelse.

I det mindste at Capcom PRØVER at fikse de her ting - det er vel spilhistoriens udviklingsmæssigt mest stillestående serie efter Street Fighter?

(Fik jeg sagt at jeg meget godt kan lide Resident Evil og alt der minder om survival horror? Du tager det her ret meget som personangreb, virker det som om ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
seebergseebergSkrevet 01/10-03 18:55 
Slimmanden i RE 0 var jeg personlig hundered for...
Den klamme musik der altid kommer når han er der, og så de der lange arme... Uurgh !!!
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 01/10-03 18:58 
Sideshow >
Hmmm...heller ikke enig. Jeg synes da klart, at de er blevet bedre med tiden. Bortset lige fra 3'eren. Men Code Veronica var da fantastisk.

Som sagt, "det kan da godt være".. Jeg har ikke selv spillet nogen af de nye, men det jeg mente var blot, at når man kigger Ratings igennem på forskellige sites, ligger de nye oftest lidt lavt i forhold til de gamle.
RonaldoRonaldoSkrevet 01/10-03 20:24 
RJK >
...

Jeg tror lidt at du har et love/hate forhold til serien. Der er simpelthen for mange ting i opbygning der ikke appelere til dig.

Graffikken er stadig det flotteste på marked til dato, og det er måske ikke teknisk set, men det er i bund og grund også ligegyldigt. Backtracking er på ingen måde dårligt, så længe det bare er designet af folk, som har forstand på det. Metroid og Resident Evil er nogle af de bedste eksempler på ginial backtracking. Det er selvfølgelig ikke alles kop te, men de to nævnte serier ville ikke være det samme uden.
RJKRJKSkrevet 01/10-03 20:51 
Resident Evil = genial backtracking? Vi bliver nok aldrig mere uenige...

Resident Evil-serien har nogle gode elementer og var, da det kom frem, på flere måder nyskabende. Siden er konceptet overgået med utallige længder af Silent Hill-serien og så vidt jeg forstår også af Fatal Frame. RE-serien står i stampe og får kun lov at forblive sådan, fordi folk køber det alligevel.

At Resident Evil-spil skulle være de flotteste på markedet, bliver vi heller aldrig enige om.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RebelheartRebelheartSkrevet 01/10-03 21:26 
Sideshow >
Præcis. Mindst 50% af uhyggen ligger i, om man når det næste savepoint, før man bliver dræbt og så skal starte fucking langt tilbage igen. Det er sgu da pisse uhyggeligt. =)

Det er ikke uhyggeligt, men nærmere pisse irriterende. Mit liv er sgu for kort til sådan noget idioti!
Der er ingen spil, som skal bestemme, hvornår jeg skal gemme min position, det er jeg gammel nok til selv, at kunne bestemme!
RebelheartRebelheartSkrevet 01/10-03 21:30 
FreddiE >
Ud af alle spil i hele serien har du kun spillet REmake, og kun i en kort periode. På baggrund af din korte spiltid finder du kontrollen, lyden og gemme-featuren dårlig og dermed konkludere at hele serien er overrated?

Jeg har gennemført spillet, men med snyd!
RebelheartRebelheartSkrevet 01/10-03 21:38 
Sideshow >
Edit: Men så igen. Folk der ønsker quicksave er jo ikke intereseret i sværhedsgrad.

Vrøvl!
Jeg spiller aldrig mine spil på letteste sværhedsgrad men for det meste på normal!

Med hensyn til REmake, så har jeg andet at bruge min sparsomme tid på end at genspille de 3 sidste timer af et spil pga manglende mulighed for at gemme!
RonaldoRonaldoSkrevet 01/10-03 21:52 
RJK >
Resident Evil = genial backtracking? Vi bliver nok aldrig mere uenige...

Ginialt er måske en smule overdrevet, men det er vellykket og godt sat sammen.

RJK >
Resident Evil-serien har nogle gode elementer og var, da det kom frem, på flere måder nyskabende. Siden er konceptet overgået med utallige længder af Silent Hill-serien og så vidt jeg forstår også af Fatal Frame. RE-serien står i stampe og får kun lov at forblive sådan, fordi folk køber det alligevel.

Det er så din personlige mening hvilken serie er bedre osv. RE0 er et forsøg på at behage kritikerne, men den mindre backtracking, alt alt for mange Ink Ribbons og det nye item-system var dårligere end forventet.

At Resident Evil-spil skulle være de flotteste på markedet, bliver vi heller aldrig enige om.

Det er stadig smag og behag, men du kan ikke komme uden om at RE altid har været i toppen hvad ang. grafik.
RJKRJKSkrevet 01/10-03 22:03, rettet 01/10-03 22:05 
Selvfølgelig er RE-spillene pæne. Det er jo dyre spil med høj produktionsværdi. Sådan nogle er generelt pæne... Men hvis vi fx skal kigge på det kunstneriske element, så er RE slapt kørende.

Jeg tror seriøst ikke på, at dem der har sat sig ned og gennemspillet både RE- og SH-spillene generelt ikke kan se, at den ene serie er overlegen. Det er så nemt altid at sige "det er din personlige mening, så det tæller ikke", når man bare dækker over, at man ikke selv har lagt indsatsen for at undersøge tingene. Jeg har spillet alle titler i begge serier. Har du?

Lige om lidt påstår du vel at gåderne i RE er geniale? ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 01/10-03 23:52 
Jeg synts at du undervurdere den grafiske side, selvom omgivelserne til tider er kedlige, så er det nok det der kommer tættest på foto-lign. kvalitet. Du anerkender måske ikke grafikken som helhed pågrund af de pre-rendered baggrunde?

Jeg har aldrig brudt mig om Silent Hill, så jeg har ikke været igennem nogle af de spil fra serien. RE har jeg næsten være hele serien rundt.

Gåderne er alt for simple mange gange, og man får det jo næsten givet når svaret nærmest står highlighted med neon-grøn i teksten. Der er dog nogle sjove i mellem.

RE4 ser ud som om at der skal ske nogle ændringer i serien, og jeg håber ikke at det er for kritikernes skyld, men mere på deres egne præmisser. De skulle nødigt give Leon Dante's akrobatiske kræfter.
RaGeRaGeSkrevet 01/10-03 23:57, rettet 02/10-03 00:06 
Sideshow >
Jeg skal da gerne indrømmme, at jeg også kan blive lige lovlig skræmt af serien en gang imellem. Jeg er endda iskold over for film og mørke gåture gennem Transylvaniens skove. Men der er situationen i Resi spillene, hvor jeg lige pauser engang og tager en dyb indåndning. Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvor I andre har haft nerver på?

Jeg fik sindssygt hjertebanken i RE Remake hvor hajen springer op fra vandet af, og hvor man render rundt på det stilas - jeg hader hajer! RE og SH er suverænt de fedeste horror spil nogensinde... selvom jeg må indrømme, at RE er en tand foran SH hvad angår uhygge. Sjovt nok, så synes jeg de fleste "mystiske" skabninger i SH er indirekte latterlige, så vil jeg hellere have en zombie efter mig, der kan finde ud af, at sparke døre op og løbe samtidig ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
64 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig