X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Beneath a Steel Sky som freeware


Svar
dRxLdRxLSkrevet 09/08-03 04:35, rettet 09/08-03 04:36 
Det sker altså at gamle spil bliver frigivet som freeware. Ikke nok med at udvikleren Revolution har frigivet denne klassiker, de har også givet scummvm holdet adgang til kildeteksten så man nu har mulighed for at køre spillet på en lang række maskiner igennem scummvm 0.5 fortolkeren.


(i øvrigt kan jeg ikke fordrage adventure spil ;-))

ps. det bliver selvfølgelig alt sammen retro-relevant da Dreamcast er en af maskinerne der har en scummvm port.

Det passer altså =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 09/08-03 04:46 
pps. jeg har så lige opdaget at dreamcast versionen endnu ikke understøtter B.A.S.S. men er overbevist om at det bare er et spørgsmål om tid =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 09/08-03 10:38 
Jeg har aldrig hørt om spillet før (har heller aldrig hørt Ender snakke om det), men som klassisk adventurefan burde jeg vel nok give det et forsøg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 09/08-03 11:14, rettet 09/08-03 11:16 
What!? Du skuffer mig, Sumez.

BASS er da en af de helt store klassikere.

Efter at Revolution havde famlet sig lidt frem med Cruise For A Corpse, Future Wars og Operation Stealth (som jeg forresten nød stort, når man ikke lige skulle finde 1 pixel store objekter...) under navnet Delphine, så fik de virkeligt styr på tingene med BASS. Cyberpunk historie og alt muligt. Det var dog lidt et helvede med 11 disketter i Amiga-udgaven...

Bagefter lavede de Lure Of The Temptress der aldrig fangede mig og i nyere tid stod de bag In Cold Blood, som der desværre gik lidt for meget MGS i til min smag...

Jeg har aldrig spillet dem - der skuffer jeg nok andre - men så vidt jeg husker er Revolution også holdet bag Broken Sword-serien.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 09/08-03 11:55 
Future Wars var et stort hit i min bog, og Beneath a Steel Sky er et af de få adventure spil, jeg stadig har stående i original på hylden. Hvis man har bare lidt interesse for genren, bør man klart prøve det.
SumezSumezSkrevet 09/08-03 12:03, rettet 09/08-03 12:03 
RJK >
What!? Du skuffer mig, Sumez.

Jeg har uden tvivl hørt navnet før (har været med i en Monkey Island community i over seks år nu..), men så har det ikke sagt mig noget.
Jeg kender ikke engang udviklerne. Sorry, jeg er dårlige til amerikanske spiludviklere, når det ikke lige gælder LucasArts, Blizzard eller Crystal Dynamics ;) Hvilket firma udgav spillet oprindeligt? (af en eller anden grund virker det ikke som om Revolution er nogen der selv udgiver deres spil.. men jeg kunne selvfølgelig være gal på den, virker som om flere små udviklerhold selv udgav deres spil til Amiga)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 09/08-03 12:20, rettet 09/08-03 12:36 
Sumez >
Jeg har aldrig hørt om spillet før

Godt klaret, det har jeg, og jeg interesserer mig ikke en disse for den slags spil ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 09/08-03 12:24, rettet 09/08-03 12:27 
Delphine er Franske, Sumez.

Det eneste land, hvis udviklere af og til formår at ramme noget af det, de laver i Japan, mens det stadig er åbenlyst europæisk. Måske på grund af den enorme franske tegneseriekultur?

Nogen der overhovedet aner, hvad jeg snakker om? :P
dRxLdRxLSkrevet 09/08-03 12:41 
Another World, Heart of The Alien og Flashback. Alle har så vidt jeg husker noget med Delphine at gøre.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 09/08-03 12:43 
Delphine?
Undskyld at jeg slet ikke kan følge med her, men var det ikke Revolution, der har lavet spillet? (-som jeg ikke har hørt om. Delphine kender jeg udmærket fra de spil dRxL nævner)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 09/08-03 13:08, rettet 09/08-03 13:48 
Se Runes indlæg. Om Revolution så også er fransk, bliver jeg pludseligt i tvivl om, men de er i hvert fald ikke amerikanske.

Update: De er baseret i London.

Jeg begynder at være lidt forvirret m.h.t Delphine/Revolution sammenhængen. Nogen der ved noget mere?
KTCKTCSkrevet 09/08-03 13:30 
Jeg har det også stående originalt på hylden, og det er klart anbefalelsesværdigt. Havde vist brug for en walkthrough på et tidspunkt, da jeg gennemførte det...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 09/08-03 13:45 
Jeg kan ikke huske detaljerne, men mener bestemt der er et meget nært samarbejde mellem spillene fra Delphine og Revolution. Jeg mener som sagt at det er mange af de samme folk. Stilen er i hvert fald meget ens.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 09/08-03 13:49 
Ok. Jeg kan intet finde om sammenhængen, hvilket irriterer mig grænseløst.
RJKRJKSkrevet 09/08-03 14:03, rettet 09/08-03 14:07 
Jeg kan da ikke udelukke, at det er mig der bare husker forkert ;)

Men i hvert fald kører Future Wars og Operation Stealth (udgivet af Delphine) på samme engine. Ligeledes kører Beneath A Steel Sky og Lure Of The Temptress (udviklet af Revolution) på samme engine.

Sidstnævnte virker som en videreudvikling af førstnævnte. Desuden er både den visuelle stil, spilmekanikken og atmosfæren meget den samme efter min mening. Så mange var der altså ikke, der lavede ensartede adventurespil til Amigaen ;)

Det skal siges at jeg også troede at Revolution var franske, så måske ER jeg helt gal på den ;)

EDIT: Ja, der står jo ikke et klap om det på Revolutions site, så muligheden for at der ikke er den sammenhæng som jeg påstår/påstod, er vist overhængende ;) Men tag og kig nærmere på alle de nævnte spil alligevel. De er alle rimeligt interessante.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 09/08-03 14:10 
Jeg stiller mig enig. Hvis der ikke ER en sammenhæng i mellem Delphine og Revolution, så BURDE der være det :P
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig