X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Monster Boy


Svar Sortering
SumezSumezSkrevet 10/05-17 11:52, rettet 10/05-17 12:08 
Jeg syntes det havde været nævnt herinde, men kan ikke finde andet end et enkelt indlæg fra jaes for et en del tid siden.

Anyway, med den opmærksomhed der har været omkring Dragon's Trap remaster'en, så tænker jeg at en "spiritual sequel" (det er faktisk en officiel efterfølger med licens svjv.) fra en af spillets oprindelige skabere burde være rimelig interessant.
Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
58 emne(r).
« < 1 2

Svar Sortering
SumezSumezSkrevet 06/01 11:33, rettet 06/01 11:36 
Shantae er et sjovt modstykke til Monster Boy, for de gør alt det Monster Boy fejler, men fejler til gengæld på de områder Monster Boy gør rigtig godt.

Shantae-spillene er mindre "Metroidvania", hvilket er ok. De erkender det mere lineære design (hvilket Monster Boy også har), og er reelt bare en række enkeltstående baner man kan vende tilbage til senere for at finde flere hemmeligheder når man har lukket op for nye evner.
I modsætning til Wonderboy, hvor de fleste hemmeligheder er gemt bag mere obskure puzzles der i langt de største tilfælde kan løses første gang man er i et område men også nemt overses, er det i Shantae oftere et spørgsmål om at bruge en evne til at komme forbi en åbenlys forhindring, og det kan variere fra virkelig overfladisk til af og til relativt gennemtænkt. I alle tilfælde betyder det dog utrolig meget backtracking, hvilket nok er det den har fået "metroidvania-stemplet" fra. Monster Boy har også meget backtracking, men jeg synes ikke det føles ligeså forceret.

Banedesignet i Monster Boy er generelt også mere kreativt og opfindsomt, med mange sjove idéer. Det er der også i Shantae, men ikke rigtig på samme niveau. Meget henad vejen er det rimelig ligefrem platformbaner, som har det med at køre lidt på autopilot. Til gengæld er kvaliteten også meget mere konsekvent i Shantae. WayForwards spil virker bare langt mere velpolerede og professionelt producerede, med velfungerende fjendedesign, og præcis og tilfredsstillende styring. Det er klassisk platforming der spiller fuldstændig efter bogen. Noget af det polish kunne jeg virkelig godt savne i Monster Boy, og jeg ville med glæde ofre den fuldstændig overflødige fysik-motor til fordel for det.

Jeg er, sikkert som følge af min oplevelse med Monster Boy, netop gået i gang med det nyeste Shantae-spil, som jeg har udskudt lidt for længe efter ellers at have backet Kickstarteren. Det er helt klart det bedste spil i serien. Det er indtil videre mindre "Zelda-agtigt" i opbygningen af dungeons, men banerne fungerer til gengæld overordnet ret godt. Som med de andre spil i serien, er det latterligt nemt, men jeg glæder mig til at komme i gang med "hardcore mode" efter første gennemspilning, hvilket, hvis den er fornuftigt udført, nok kan hæves spillets status betragteligt for mig.

Wehner>
Jeg læste også hele vores Wonder Boy-tråd. Det var sjovt at se nogle af kommentarerne i retrospekt :)

http://www.playright.dk/forum/emne/20898-wonder-boy?start=0

Helt bestemt. Jeg fik også lyst til at gå tilbage til alle de Monster World-spil jeg ikke tidligere har gennemført efter Monster Boy, og hvis jeg får tid kan det være jeg deler nogle af mine tanker derinde.
Tråden minder mig også om at jeg virkelig burde få spillet Kaeru no Tame ni Kane wa Naru færdigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
WehnerWehnerSkrevet 06/01 17:27 
Shantae mere velpolerede :o Så skal virkeligheden godt nok adskille sig en del fra det, jeg har set på youtube indtil nu. Men det må jeg så have til gode :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 06/01 18:32 
Hvad har du set på YouTube da?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
WehnerWehnerSkrevet 06/01 18:51 
Jeg sad og kiggede lidt gameplay fra de spil, der er udgivet til PS4. De ser søde ud, og de skal helt klart prøves. Meget af det lignede noget direkte til en 10-årig piges børneværelse. Ikke nødvendigvis på en dårlig måde.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 07/01 00:46 
Er man til metroidvania så kan Ori i høj grad anbefales. Ekstremt velpoleret og sjovt.

Og så er musikken helt fantastisk.
KTCKTCSkrevet 07/01 00:55 
Enig, og alle Shantae spillene er også ret gode. Jeg er næsten nødt til at kigge lidt på Monster Boy, hvis det er i samme liga som disse.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 07/01 00:57 
Jeg tror lige, det er noget for dig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 16/01 23:05 
Så er jeg igennem med 100 % og platinum trophy. Jeg endte med at bruge et stykke over 50 timer :o

Det skulle egentlig have været et lille mellemspil inden Odyssey, men dels var det langt mere fængende end forventet - hvem havde for alvor regnet med, at de kunne levere - og dels er det et meget omfangsrigt spil, hvis man går i dybden med det. Og det er det altså svært at lade være med. To gange løb jeg hele mappet igennem for at se efter secrets, mine nyerhvervede evner kunne afdække, og utallige gange tog jeg små hit'n'run-ture efter specifikke ting, jeg kunne huske. For at blive stærkere, men også fordi jeg nød at bevæge mig igennem spillets verden.

Stor, stor anbefaling herfra. Jeg studsede lidt over prisen på 299,- men købte det alligevel, fordi jeg blev lokket af Digital Foundrys store ros. 299,- er et kup. Det kunne for min skyld sagtens have haft samme pris som en AAA-titel. Det ville stadig have været alle pengene værd.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
58 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig