X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Super Mario Odyssey

Svar
WehnerWehnerSkrevet 14/01-17 19:45 
Trailer fra præsentationen af Nintendo Switch:

https://www.youtube.com/watch?v=5kcdRBHM7kM

Eurogamer kigger nærmere på traileren:

Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
61 emne(r).
« < 1 2

Svar
RetrolasseRetrolasseSkrevet 14/01 20:13 
Jeps, det kan godt passe. Sådan er spillet bygget op.
3of193of19Skrevet 14/01 21:53 
De fleste verdener kræver en bestemt trigger for at komme videre, besejre en boss for det meste.
Og nogle gange, som i New Donk City kræver det at bestemte missioner eller måner samles.
Spiller nu: Wolfenstein: The New Or..., Super Street Fighter IV..., Shining Force III
spectrespectreSkrevet 23/06 10:57 
Er det kun mig der synes at det her Mario spil er det nemmeste Mario til dato?

Jeg ved godt at det nok er mere udfordrende at samle alle måner i spillet, men jeg sidder og spiller med min datter på 9år, som bruger 99% af sin gaming tid på en tablet, og hun flyver bare igennem verdenerne. Vi er pt. kommet til Ruined Kingdom og det har taget ingen tid. Hendes største problem indtil videre er at gennemskue boss'ernes mønstre.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 23/06 11:21, rettet 23/06 11:21 
Nej, jeg er helt enig - synes det var et spøjst valg fra Nintendo. Som om de bevidst gjorde det mere causal.

Man bliver overøset med succesoplevelser, og det er engagerende at finde secrets, men helt ærligt så var jeg aldrig rigtig udfordret.

Ikke ligesom de tidligere Mario spil, hvor man nogle gange sidder med en controller knuget i hånden, fordi man lige skal forbi det kritiske sted i en level.

Sønnen (12år) havde 100% indenfor 14 dage.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/06 10:25 
Ikke ligesom de tidligere Mario spil, hvor man nogle gange sidder med en controller knuget i hånden, fordi man lige skal forbi det kritiske sted i en level.

Det er vist næsten 30 år siden Mario sidst var sådan :\
Men hvis Odyssey er nemmere, selv i forhold til Galaxy-spillene, så er det helt sikkert en skuffelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Dragon Quest Heroes II, Progear No Arashi, Deadly Premonition
millenniummillenniumSkrevet 24/06 15:11 
Helt klart nemmere end Galaxy. Som indikeret: Det er som om Nintendo har satset på noget andet end sværhedsgrad i Odyssey. Det er hyggeligt og eksplorativt, men ikke svært.
SumezSumezSkrevet 24/06 15:57 
Præcis den beskrivelse ville jeg bruge om Galaxy :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Dragon Quest Heroes II, Progear No Arashi, Deadly Premonition
millenniummillenniumSkrevet 25/06 11:47 
Klarede du denne bane på første forsøg?

Luigi's Purple Coins
SumezSumezSkrevet 25/06 11:51, rettet 25/06 11:52 
Nej, tror det tog to eller tre? Har hørt flere brokke sig over den før, men det er vist bare fordi de lader sig stresse af gulvet der forsvinder. Man har ret meget tid før man behøver flytte sig, så der er en temmelig stor fejlmargin.

Men ja, der kommer et par baner til allersidst i spillet der kræver lidt mere, men det er meget få, og i det store hele er der intet der er særlig svært.
millenniummillenniumSkrevet 25/06 12:30 
Hvis det er holdningen, så kan du gennemføre Odyssey 100% udelukkende med fødderne på controlleren :D

IMO var Galaxy "svært" som et hvilket som helt andet AAA storspil. Om det er Batman Arkham City eller Mario Galaxy, same-o same-o.
SumezSumezSkrevet 25/06 12:41 
Det passer ikke, der var flere missioner i Arkham-spillene der kræver en del koncentration, indlæring og gentagende forsøg for at komme igennem. Sad nok aldrig decideret fast, men det er heller ikke "lal rundt" på samme måde som de nyere Mario-spil.

Det er rigtigt at der er langt mellem udfordringen i moderne AAA-spil, men jeg tænker at dette typisk i større grad er en konsekvens af lave konsekvenser ved fejl (f.eks. konstante checkpoints, respawns, regenererende hit points), ressourcer der kan trvialisere udfordringer, og "rpg elementer" der tillader grind fremfor praktisk øvelse.
Jeg synes stadig der er mange moment-to-moment øjeblikke der er udfordrende i sig selv, selvom spillene overordnet set ikke nødvendigvis er svære. Et godt eksempel er Shadow of Mordor - der er ret stor sandsynlighed for at du dør igen og igen, det er bare aldrig noget der forhindrer dig i at bevæge dig videre i spillet, modsat i et spil som f.eks. Dark Souls, hvor hver eneste checkpoint er en væg indtil du overkommer næste udfordring.

Mario er ultra-casual, og har været det længe, men skuffende at det er gået endnu længere i den retning. :!
61 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig