X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fælleskørsel fra KBH til P:R 3.2?


Svar
MajorPMajorPSkrevet 05/08-03 20:53 
Hey alle.
Normalt er det jo DrXl eller 3of19 der tager dette emne op?
Ville bare høre om der er fælleskørsel i tog som sidste gang til KT5? (Var godt nok ikke med, meeen...)
Jeg er i hvert fald frisk på noget togkørsel =)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
66 emne(r).
1 2 > »

Svar
MajorPMajorPSkrevet 05/08-03 20:53 
Hey alle.
Normalt er det jo DrXl eller 3of19 der tager dette emne op?
Ville bare høre om der er fælleskørsel i tog som sidste gang til KT5? (Var godt nok ikke med, meeen...)
Jeg er i hvert fald frisk på noget togkørsel =)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/08-03 21:03, rettet 05/08-03 21:04 
Nogen der skal afsted fra svendborg af?
Så vil jeg (måske også Knight Keen) da gerne med!
(tog kørsel er også fint)

Nej kan vi nok ikke alligevel da vi skal til Scotland med klassen lige omkring den dato :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 05/08-03 21:33 
Se det på den lyse side... Whisky :D
SumezSumezSkrevet 05/08-03 21:37 
Med DSB Wildcard, kommer prisen nok til at ligge mellem 300 og 400 kr (jeg har lige været et sted i nærheden for kort tid siden, og fik hele rejsen tur/retur for 300kr, da det var på billigdage), men hvis nogen har en minibus vi kan låne (eller et ekstremt billigt sted at leje den), kan vi nok spare lidt håndører.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 05/08-03 21:45 
Hvordan står det til med biler? Nu ved jeg ikke hvor gamle i allesammen er, men hvis det var kunne vi evt dele os op i et par biler og splejse om benzin udgifterne...

Og før der bliver spurgt om det, må jeg hellere lige sige at jeg ikke selv har en bil ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/08-03 21:46 
KidCaffeine >
Se det på den lyse side... Whisky :D

Ja! jeg vil nu også langt hellere til Scotland end til KT, især fordi jeg har betalt depositum på 500,-

Nå... men så ses vi måske til det næste KT...
Spiller nu: Phantasy Star IV
MajorPMajorPSkrevet 05/08-03 21:57 
Hvis vi bliver mange nok til en gruppe billet, så er der da penge at spare? Det koster jo ca. 250 kr. pr. vej over storebælt i bil, dertil kommer benzin udgifterne. Ville det ikke også være federe hvis vi kørte i tog, så man kan spille noget alltp i link eller noget ^_^
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 05/08-03 22:02 
Jeg har ingen håndholdte konsoller, så hvis jeg kan tage en tur i bilen vil jeg til hver en tid hellere det ;)
SumezSumezSkrevet 05/08-03 23:52 
Hvis vi får arrangeret noget fælleskørsel i bil, ville det jo ikke være helt så dyrt at komme over storebælt, da vi jo er flere i bilen. Det er også kun chaufføren, der ikke kan spille Zelda ;P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 06/08-03 00:06 
Er med på hvad det nu end bliver til. Bliver dog køresyg af, at foretage mig noget i en kørende bil, så det er kun i tog at jeg er klar på alttp.
» a winner is you «
BatemanBatemanSkrevet 08/08-03 14:09 
Jeg kører fra Odense, kan godt tage 2 med .. (TV´et har sidste plads :D
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
quadquadSkrevet 08/08-03 14:23 
Count me in!
BatemanBatemanSkrevet 08/08-03 14:24 
1 plads tilbage :)
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
MajorPMajorPSkrevet 08/08-03 15:00 
Øhm, tog eller bil/bus? Drxl, har du overhovedet ikke noget, at tilføje? ;)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RitesRitesSkrevet 08/08-03 15:40 
Den bil dRxL lejede sidste gang tror jeg sgu ikke kan klare turen ;)
-Desuden må han sikkert heller ikke forlade landet med den.
» a winner is you «
MajorPMajorPSkrevet 08/08-03 15:45 
Jamen, er det ikke ham eller 3of19 der styrer det? - Eller er det bare en indbildning :)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RJKRJKSkrevet 08/08-03 16:11 
Jeg tror ikke der er nogen regel om, at det er de to, der skal arrangere fællestransport ;)

Det er vel en opgave der er fri for dem, der har lysten...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 08/08-03 16:15 
Vi styrer intet. Sidst valgte vi bare at stå for organiseringen af fællestransport (faktisk læssede jeg ansvaret over på 3of19).

Der bliver jo kun fælles-nogetsomhelst hvis der er nogen der tager ansvaret for at få det organiseret.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 08/08-03 16:30 
Hvis ingen kommer frem med en god idé til fællestransport, f.eks. ved at kabre en minibus et sted, så bliver det nok noget togkørsel.
Personligt har jeg Wildcard, og er derfor ikke afhængig af at vi får grupperabat, men det KUNNE da være hyggeligt hvis vi i det mindste sad samlet.
Men hvis vi er mindst 8, og tager togløsningen, er der altså penge at spare for dem, der ikke får ungdomsrabat, eller kører på børnebillet.
Jeg er dog ikke selv nogen særlig haj til at holde styr på ~400kr pr person, så jeg håber der er en anden, der vil tage det ansvar, igen, hvis vi altså vælger togløsningen.

Tilmeldingsblanketten kommer op snart, og så får vi vel at se hvem vi skal have med fra djævleøen, for at sige det på jysk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 08/08-03 18:29 
Så slemt er det altså heller ikke at stå for at arrangere sådan en tur. Jeg gjorde det personligt sidst, og det var altså ikke verdens største opgave. Og det kommer fra én der glemte at tage sin pung med ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 08/08-03 18:48 
Jeg kan da lige afsløre, at min løsning var med bus fra Kbh. til Odden, hvorfra vi sejlede til Ebeltoft og kørte videre til Århus.
Det er faktisk nu også muligt at komme helt til Silkeborg på denne måde, og turen koster imellem 160 og 210 per vej, alt efter hvor tæt i kommer på at være dividerbare med 5 (10-turs klippekort koster 1600).

Det vil sige, at i best-case vil hele turen koste 320 tur-retur for transporten.

Turen foregår i en turistbus, så der er visse faciliteter, og så er det også rart at få strukket benene og noget frisk luft i ansigtet på færgen.
Alt ialt tager det små 4 timer på denne måde...

Se, nu har jeg næsten planlagt turen for jer ;) (hvis ikke i foretrækker toget)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 08/08-03 22:17, rettet 08/08-03 22:20 
Nå, så blev jydernes hemmelige turplan fra sidste år endelig afsløret!
DET lyder så MEGET besværligt at hitte ud af, men det lyder til gengæld ganske hyggeligt.
Nogen sjællændere der skal med, der kan finde ud af at arrangere sådan en tur?

Når jeg ikke selv har lyst til at arrangere evt. tog, bunder det i at grupperabatbilletterne skal købes samlet, hvilket vil sige at jeg skal holde styr på cirka 400kr fra hver deltager, og jeg har svært nok ved at holde styr på mine egne penge i forvejen, for tiden...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MajorPMajorPSkrevet 08/08-03 23:15 
Jeg er med på noget gruppetur :) Skal vi så lave mad på et stormkøkken under den lange rejse? ;p
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
KTCKTCSkrevet 08/08-03 23:34 
Sumez >
Nå, så blev jydernes hemmelige turplan fra sidste år endelig afsløret!
Hehe, det har nu været afsløret før i en tidligere tråd.

Sumez >
DET lyder så MEGET besværligt at hitte ud af, men det lyder til gengæld ganske hyggeligt.
Det er overhovedet ikke besværligt at hitte ud af. Man kører med samme bus hele vejen, og alt er planlagt af rejseselskabet. På færgen stiger man selvfølgelig ud, men det er vel ikke noget problem at stige ind i bussen igen når den er i havn?

Spørg endelig, hvis I ønsker flere detaljer.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 08/08-03 23:51 
Hvad hedder rejseselskabet så? kom endelig med flere detaljer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 09/08-03 03:59 
Rute 888 hos Abildskou. Se link for alle detajler og køreplaner...

Abildskou rejser
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 09/08-03 04:36 
Ifølge den side koster det tur/retur 400kr.
Jeg går ud fra at i så gjorde brug af den der 10-tursting?
Dvs. 5 personer frem og tilbage for 320 hver. Men kræver det så at man er et antal deleligt med fem, eller kan man lave noget grupperabat?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 09/08-03 09:23 
KTC >
...turen koster imellem 160 og 210 per vej, alt efter hvor tæt i kommer på at være dividerbare med 5 (10-turs klippekort koster 1600)....
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SumezSumezSkrevet 09/08-03 10:27 
Nå for satan.. Ja.. det giver jo mere mening når man HAR læst siden ;)
Så er det jo bare at håbe på at vi komme så tæt på 10 som muligt. (eller evt. 15. Der har vist været stor opbakning denne gang)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 09/08-03 11:11, rettet 09/08-03 11:12 
Det der blev gjort sidste gang var at købe 10 turs tingen på turen derover - resten skulle alligevel bruges hjem.

Den anden vej forsøgte man så (Tonser's the man) at afsætte de resterende biletter til en ny 10 turs ting til andre passagerer. Mange rejser jo alene og har da ikke noget imod at spare penge.

Det gik vist ret let, selvom der da lige skal holdes styr på folk, så...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 09/08-03 11:30, rettet 09/08-03 11:35 
10-turs tingen er altså ikke et kort der skal bruges sammen, men selvstændige billetter, der sagtens kan afsættes til individuelle?
Det lyder da som en udmærket idé. Så kan man dele overskuddet.

MajorP har gjort mig opmærksom på at bussen også stopper i Silkeborg (godt en time efter Århus mener jeg), er det bedst at tage helt dertil, eller kan man ligeså godt tage fra Århus?
Kom gerne med information om relevante busruter, osv. :)

EDIT: Om det er bedre at tage fra Århus, kunne evt. afhænge af bustiderne, jeg har meget negativ erfaring i at det jyske busser, selv fra Århus, kører ufatteligt bonderøvssjællent ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 09/08-03 11:35 
Du kan også betale for andre med dit bus klippekort ;)
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 09/08-03 11:35 
Sumez >
10-turs tingen er altså ikke et kort der skal bruges sammen, men selvstændige billetter, der sagtens kan afsættes til individuelle?

Det blev der i hvert fald gjort sidste gang - så meget opfattede jeg vist, selvom det var ret forvirrende.

Men KTC vil sikkert gerne lige uddybe, når han kommer forbi.

Umiddelbart ville jeg vurdere, at det var smartest at fortsætte med til Silkeborg, istedet for at betale de 50-agtige kroner, som en busbillet fra Århus til Silkeborg koster.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 09/08-03 11:54 
Rites >
Du kan også betale for andre med dit bus klippekort ;)

Så vidt jeg forstod på RJK, blev det solgt til folk der allerede var på bussen, så de kunne bruge det til retur? Hmm, nej det kan da godt være du har ret og de gjorde det før turens start, sådan tænkte jeg ikke på det. (eller man betaler måske først senere?)

RJK >
Umiddelbart ville jeg vurdere, at det var smartest at fortsætte med til Silkeborg, istedet for at betale de 50-agtige kroner, som en busbillet fra Århus til Silkeborg koster.

Okay. Jeg aner ikke lige hvor det ligger, gik ud fra det var i nærheden af Sporup :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 09/08-03 13:22, rettet 09/08-03 13:24 
Sumez >
MajorP har gjort mig opmærksom på at bussen også stopper i Silkeborg (godt en time efter Århus mener jeg), er det bedst at tage helt dertil, eller kan man ligeså godt tage fra Århus?
Ok Sumez, skriver jeg kringlet, eller læser du bare ikke indlæggene godt nok? Jeg skrev tidligere: "Det er faktisk nu også muligt at komme helt til Silkeborg på denne måde, og turen koster..."

Og klippekortet er ét kort, som ikke kan deles op i enkelte billetter. Vi solgte simpelthen de sidste klip til de andre passagerer, da vi stod og ventede på bussen.
Det eneste fornuftige er da at fortsætte med Rute 888 til Silkeborg, for ellers skal I til at slæbe alt jeres baggage over i en anden bus, hvor der ikke er noget baggagerum, og så endda betale mere for det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 09/08-03 19:53 
Standser 888 bussen ikke på Kvicklys parkeringsplads?

Hvis man rejser med DSB kan man time det så det lige passer med bussen, og man kan køre videre på sin billet (godt nok kun 15 kr. per næse men...)

Hvis jeg skal af sted (har endnu ikke helt besluttet det) så ville jeg foretrække toget (tur-retur ca. 400kr) og dets komfort.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 10/08-03 17:00 
Så vidt jeg kunne se stopper den på banegården, og du kan ikke køre videre på billetten, da det jo er et rejseselskab du kører med...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 10/08-03 17:53 
KTC >
Ok Sumez, skriver jeg kringlet, eller læser du bare ikke indlæggene godt nok? Jeg skrev tidligere: "Det er faktisk nu også muligt at komme helt til Silkeborg på denne måde, og turen koster..."

Jeg tror det hænger sammen med at du gav det meste af det information før jeg egentlig fandt ud af hvad det hele gik ud på, og det så ikke faldt mig ind at læse tilbage for at se om det var blevet dækket :/ Men det kan vel være ligemeget nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 10/08-03 17:57 
Dovne hund ;)
Hvordan kommer du herover så?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 15/08-03 02:10 
Vi må lige finde en deadline, så vi ved præcis hvor mange og hvem vi bliver!

De sjællændere der har tilmeldt sig so far er:

Sumez
Le Roof
JimPP
MajorP
Rites
Kristensen

- Jeg går ud fra at i alle er interesserede i denne ordning, ellers må i lige sige til.
Andre må meget gerne tilmelde sig så snart som muligt, så vi kan finde ud af noget (det er vist rimelig sikkert at det bliver busløsningen, nu, med mindre andre kommer med andet)

Andre tidligere træf-kendinge fra sjælland:
dRxL, StrideR, 3of19, Per S, PS2 Playkid, Koluda, Kimmer?
Der er stadig lidt tid endnu, men hvis der skal ordnes betaling fra os alle sammen er det nok en god idé at sætte deadline en til to uger i forvejen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PlaykidPlaykidSkrevet 15/08-03 06:37, rettet 15/08-03 06:38 
Det ville i hvertfald passe mig bedst hvis jeg kunne komme med i denne rejseordning:)
Jeg vil dog lige vente med at melde endeligt ud, før til her i weekenden.
Spiller nu: Halo 3
dRxLdRxLSkrevet 15/08-03 13:43, rettet 15/08-03 13:45 
Jeg beslutter mig for om jeg tager med efter den 25/8.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 15/08-03 14:54 
Det er jo rimelig centralt. Hvis du ikke kommer med skal vi andre jo lige pludselig til at finde VORES DC spil frem ;P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JimPPJimPPSkrevet 15/08-03 17:34 
Jeg skal lige konsulterer med Hr. Rites.

Syntes det med bussen lyder som en god ide, bliver dog selv let køresyg... men der er jo piller til den slags?

Ellers bliver det nok med tog - det gik jo fremragende med metroen sidste gang (ik Rites?)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
PlaykidPlaykidSkrevet 16/08-03 21:17, rettet 27/08-03 19:08 
Jeg er tilmeldt, og kunne godt bruge en hånd:)
Spiller nu: Halo 3
PlaykidPlaykidSkrevet 27/08-03 19:11 
Er det på tide at finde ud af noget mht. transport?
Spiller nu: Halo 3
SumezSumezSkrevet 27/08-03 22:58 
Jo, det vil jeg mene.
Så skal vi altså lige have 100% tjek på de sjællændere vi bliver, og have fat i dem alle.
Så vidt jeg kan se, bliver vi:

Sumez, Le Roof, JimPP, MajorP, Rites, Kristensen, PS2 Playkid og Koluda

Altså 8 stk, hvis det holder. Hvis en af jer af en eller anden grund ikke vil med i bussen, må i lige råbe op.
Det er 16 ture ialt, altså to titurs kort = 3200kr, det er 400kr til hver. Så håber vi på at kunne sælge de fire resterende klip for 160kr. stykket, hvilket bringer prisen ned på 320kr. hver. (vi kunne selvfølgelig også hustle lidt og sælge dem dyrere ;))

Hvad siger i til at folk hver især indbetaler 400kr til en ansvarlig (hvis ingen andre tør springe til, bliver det nok mig), og når vi så får solgt de fire resterende klip, får vi en 80-kroneseddel hver?


Jeg er ked af hverken at se faste sjællændere som StrideR, 3of19, dRxL eller Per S denne gang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 27/08-03 23:02 
Prøv lige at hive fat i Anders privat - han er lidt "væk" i tiden ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
quadquadSkrevet 27/08-03 23:06 
Hva' med Daniel, hvad forhindrer ham i at komme? - Havde ellers glædet mig til at se den betaudgave af Drxl til Xbox som jeg ved er på vej ;P
RitesRitesSkrevet 28/08-03 06:57 
400 kr hver for bus?

Og hvor meget koster det med tog?
» a winner is you «
66 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig