X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Danish Game Awards 2014


Svar
Per SPer SSkrevet 06/01-14 15:01, rettet 06/01-14 15:03 
Danish Game Awards 2014

Stem på årets bedste computerspil:
For 5. år i træk afholder Multimedieforeningen Danmarks officielle prisuddeling for computerspil – Danish Game Awards. Her kåres de bedste danske og internationale pc- og konsolspil ved et storstilet galla-show torsdag den 30. januar i The Ballroom i København.

Spilbranchen er samlet:
Her samles distr... Se hele indlægget


Danish Game Awards 2014 website
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
64 emne(r).
« < 1 2

Svar
Per SPer SSkrevet 05/02-14 11:54 
Der bliver også rumlet en del i buskene og baglandskabet for at lave et alternativ. Har jeg hørt 'nogen' sige..
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 05/02-14 12:00 
Var der ikke allerede nogen der gjorde det et år? Det der spiludvalgs-ting, som jeg ikke har hørt noget til siden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 05/02-14 12:26 
Dansk Spilråd? Var det ikke lidt af en fuser? Som jeg tidligere har nævnt, så var det da i hvert fald oplagt for dem af komme på banen her. Det her gøjl er i hvert fald skadeligt for branchen og den almene opfattelse af folk der spiller spil.

Men det er vel generelt for spilbranchen, især for journalisterne, at der kan skrives side op og side ned, men der sker sjældent alverden når det gælder.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
HeroldHeroldSkrevet 05/02-14 12:30 
Der er Spilprisen, hvilket ikke er arrangeret af Dansk Spilråd (men nogle af de samme er involverede).

Den er stadig going strong og kommer igen i år (2013 var første år).
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 05/02-14 13:17 
Og jeg som troede "fri bar" altid er en god ting.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 05/02-14 13:22 
Hold da op. Troede ikke det kunne toppe VGX, men det lyder som om det er tæt på.
j/k
HeroldHeroldSkrevet 05/02-14 13:46 
Det er langt over VGX. Alene Årets Sportsspil bliver der sagt "pik" ret mange gange under. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PapandPapandSkrevet 14/02-14 12:09 
Nu var jeg til den norske uddeling i går, Gullstikka som den hedder. Det var deres 11. år, så der er lidt mere erfaring end den danske version, selvom det er de samme folk der stå bag.

Udover den obligatoriske pik og patter komiker som vært, så var der faktisk et par interessante hændelser. Så vidt jeg ved, så er der heroppe decideret krig mellem den gamle garde fra spilpressen og leverandørerne. Der fløj stikpiller gennem luften, specielt henvendt til AAA titlerne og det store fokus på salgstal frem for gode spil.

Et af højdepunkterne var kategorien "årets spill-app". Til at præsentere disse, var netop en fra den gamle garde. Det lykkedes ham flere gange at gøre opmærksom på, at han ikke havde prøvet en eneste af de nominerede. Da "AC IV: Black Flag companion" så vandt, var der ingen til at modtage prisen. Efter lidt forvirring udbrød han "ja så send den ned til Frankrig et sted" og forlod scenen.

Og så var der i øvrigt IKKE fri bar. En Carlsberg pilsner kostede den beskedne sum af 75 kr...

Vores butik, Game i Sandvika, vandt i øvrigt prisen som årets spilbutik, så det var rigtig stort, selvom det blev dyrt da jeg måtte give en omgang til personalet...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 14/02-14 14:43 
Men hvorfor ikke lave et godt show, et show hvor menigmand kan komme og hylde udviklere, udgivere og idemænd mv frem for dette klappen hinanden på ryggen.
Jeg kan ikke forstå ideen bag showet i dets nuværende form, men jeg kan da godt forstå folk "falder til druk" over det.
Hvis jeg havde udviklet et produkt eller udgivet et produkt, så var det da netop brugerne jeg ville have til publikum og brugerne jeg ville bedømmes af. Det gælder for øvrigt også, hvis jeg havde en fed butik eller lignende, så skulle det da være brugerne mv der skulle bedømme mig.
Hvorfor man bruger kræfter på showet som det er i dets nuværende form, er for mig en gåde. Dette viser sig da også med al tydelighed, da "folk" jo sjældent selv møder op for at modtage priser mv. Det er jo næsten altid Mr. Ligegyldig eller Ms. Ukendt der møder op til at overtage prisen og hæderen.
Hvis man ikke kan få fok med mere vægt bag, så lad dog være med at spilde penge og kræfter på det, eller brug kræfterne og byg et MEGA godt show hverterdje eller femte år...og inviter så brugerne med.
Sådan ville jeg ihvertfald gøre.
millenniummillenniumSkrevet 14/02-14 15:32 
Økonomi, synlighed og branchebranding skal helst være katalysatoren i et prisshow som dette, og der skal nogle fokuserede bagmænd bag vognen. Tag f.eks. FBI (Funny Business Inc.) som virkelig har forstået at gøre danske komikere til en professionel industri, også båret af et årligt prisshow med masser af pressedækning. Alt handler om at highligte visse komikere, så de kan tjene flere penge på shows, TV og DVD'er.

Til gengæld synes jeg den danske filmbranche er blevet enormt indforstået, og I couldn't care less om hvem der vinder en Bodil for røv og nøgler, for showet er IMO en stor happening hvor alle branchens indvidede klubmedlemmer klapper hinanden på skuldrene og drikker statsstøttet champagne.

Prisuddelingen skal rigtigt nok have kontakt til omverdenen, for det er hos forbrugerne at pengene kommer fra. Et prisshow for spil burde have motivationen i orden, før det bliver interessant for os gamere.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 14/02-14 16:22 
SuperMikkel>
Men hvorfor ikke lave et godt show, et show hvor menigmand kan komme og hylde udviklere, udgivere og idemænd mv frem for dette klappen hinanden på ryggen.

Fordi vi ikke har nogen i Danmark. Vi levede engang på Hitman navnet, og nu er det slut. I dag laver danske udviklere ligegyldige pay to play/freemium apps til iPhone og iPad, eller online spil for laveste fællesnævner (læs: kontanthjælpsmodtagere i matchgruppe 5 og Hr og Fru Danmark på overførselsindkomster i udsatte områder). Hvis der blev givet en pris til en dansk idémand på spil området, ville jeg ikke blive forbavset over, hvis den gik til Magnus Kjøller, for ingen ville sandsynligvis vide hvem der ellers kunne være kvalificeret til den.
slk486slk486Skrevet 14/02-14 16:40, rettet 14/02-14 16:41 
og Max: The Curse of Brotherhood
j/k
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 15/02-14 10:28 
Jamen, Millinium og Dunwich det er da ikke svar der ændrer noget !
Økonomi, jo tak, Ingen spiludviklere... Og !
Økonomien har man jo åbenbart, siden man poster kroner i et årlig fest for sig selv, og spiludviklerne behøver vi jo ikke ! Jeg ville være glad hvis jeg som tilskuer kunne fik Jay Raymond fra Assians Creed på scenen, an af Crytek gutterne fra Frankfurt eller Andrzej Sapkowski (ham med Witcher bøgerne) kom forbi på scenen for at præsentere en kategori, præsentere en demo eller noget helt tredje.
Og SKAL der nogle danskere på scenen har vi "top of the notch" grafikere og animatorere vi kan bryste os af. Det ville da være super, hvis en af disse kom og præsenterede en kategori.
Jeg mener blot, at når man laver et awardshow må man gerne lægge sig i selen, og lave noget med indhold.
Som det er nu, kunne man lige så godt holde en privat fest (så kunne de også hyret en stripper), eller lave showet hemmeligt og logeagtigt. På denne måde kunne man også give os på gamingforaerne noget at skrive om i forhold til hemmelige distributionsaftaler og penge under bordet og andre konspirationsteorier.
Per SPer SSkrevet 16/02-14 15:30 
I hvert fald er der lidt mere orden og klasse over den norske afstemning, Gullstikka 2014.

Gullstikka 2014 (Norge)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
64 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig