X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilke multiplayer spil spiller I?


Svar
millenniummillenniumSkrevet 18/02-13 15:13 
Det undrer mig: Mange af de eksisterende tripple-A spil, har hovedfokus på singleplayer-delen, og lægger en MP-del i røven af spillet, oftest for at hæve værdien lidt. Men hvor mange af disse MP-spil bruger man overhovedet tid på? Hvem spiller GTA IV, Bioshock2, Crysis 2, Uncharted 3 eller Max Payne 3 i multiplayer?
Snart kommer Tomb Raider også - med MP. Gider vi..?

Jeg selv har en lidt tynd historik i MP spil.

MAG var den første MP FPS jeg virkelig brugte meget tid på. Mange, mange timer. Men efter jeg fik et kick back i karrieren pga et nyt opgradesystem, spillede jeg det gradvist mindre. I dag rør jeg det overhovedet ikke.

Andre spil har jeg kun lige luret MP funktioen. Max Payne 3 MP virker sjovt, men har kun lige testet det overfladisk. Fighters har jeg aldrig rigtig brugt tid nok på. Anarchy Reign tror jeg godt jeg kunne bruge meget tid på, men det bliver ofte overhalet af MW2, som jeg stadig bruger mest ammo på.

Reelt tror jeg det er en meget lille håndfuld spil, som MW2 og Battlefield, som har succes som MP spil.

Eller hvad? Hvor ofte efterlader I MP funktionen i et spil, som et uforsket område? Hvilke MP spil er I mest loyale overfor?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 18/02-13 15:39 
Jeg spiller stort set aldrig MP i single-player spil, og det er de færreste dedikerede multiplayer-spil jeg nogensinde rører. Som du nævner er multiplayerdelen næsten altid tapet fast for at sikre sig ekstra salg, og der er meget langt mellem spil hvor multiplayerdelen er ligeså interessant som singleplayerdelen. Eller vice versa, selvfølgelig, da du i den modsatte grøft har spil som Modern Warfare, som er et multiplayerspil med en tilhørende underprioriteret SP-del.

Men jeg tror så også at de eneste multiplayer-spil jeg overhovedet har rørt det sidste lange stykke tid må være Diablo 3 og Gears of War spillene. Spil, der som nævnt er designet fuldstændig med MP i mente, og begge co-op (vs-delen i nogle af dem er ikke værd at røre ved :)).
Ellers er der Minecraft, hvilket må være et af de sjældne eksempler på et udpræget singleplayer-spil, der fungerer fantastisk med præcis samme spilmekanik i en multiplayersetting.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 18/02-13 16:27, rettet 18/02-13 16:29 
Jeg spiller som regel kun et enkelt MP spil af gangen. Til gengæld spiller jeg det så i flere år. De seneste par år har det været Team Fortress 2, og før det Battlefield 2142, Day of Defeat og Counter-Strike. Fælles for dem alle er at de er dedikerede MP spil med fokus på teamwork. Påklistrede MP modes fra SP spil rører jeg aldrig.
spectrespectreSkrevet 18/02-13 16:33 
Tror det MP spil jeg har brugt mest tid på var Day of Defaet fra 2001-2004 med clan og hele pivtøjet. Så blev det simracing, Grand Prix Legends og senere Live for Speed.

Idag har jeg ikke så meget tid til gaming, men lige for tiden har jeg det så sjovt med MP at jeg ikke får spillet mine nye uspillede spil. Det er pt. Street Fighter X Tekken, Black Ops II og Forza Horizon.

Jeg har altid spillet meget Call of Duty siden Modern Warfare, men havde det faktisk også ret sjovt i MP delen i Mass Effect 3 i en måneds tid. Det er jo bare en horde mode, men det var rigtig fedt.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
happyEDhappyEDSkrevet 18/02-13 16:55 
League of legends i lange baner
Lidt diablo 3
hero acadamy
Og er lige gået igang med Skulls of the Shogun, som jeg tror jeg skal spille online. Jeg har ellers ikke haft xbox gold, men nu er det vist tid.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/02-13 17:12 
Awesomenauts, Path of Exile, Borderlands 2 (jeg tæller co-op som MP) og Guild Wars 2 (hvis et MMO kan tælle med) er vist de MP spil jeg bruger det meste af min spilletid på.

Mass Effect 3 MP er dog også noget jeg har brugt rigtig meget tid på - også langt mere end SP delen, men her for tiden er det som regel kun når der er en N7 Weekend Challenge, at jeg får fyret op for spillet :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
silverstarsilverstarSkrevet 18/02-13 17:41 
Når jeg spiller MP er det primært på PC, har ikke rigtig haft tradition for at spille det på konsol, og som du selv er inde på, så synes jeg MP-delen i mange spil er påklistret og dårlig, det er få spil jeg overhovedet har lyst til at prøve den del.

Har spillet masser af Counter-strike og Team Fortress, pt spiller jeg en del World of Tanks på PCen.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/02-13 18:07 
Det er egentlig også primært på PC jeg spiller MP spil.
Har spillet ret så mange forskellige MMORPGer igennem det sidste årti og måske derfor har jeg ikke så meget fidus til sådan noget som Borderlands hvor man kun kan være 4. Jeg kan godt lide co-op i store grupper.

Selvom jeg ikke har haft noget alvorligt igang med MMOer de sidste par år, har jeg dog spillet et par multiplayer spil så som Killingfloor og, på det seneste, Chivalry: Medieval Warfare som er voldsomt underholdende.
HankyHankySkrevet 18/02-13 18:44 
League of Legends (alt for meget), Path of Exile (også alt for meget), Minecraft og masser af Tekken (DR, 6 og TT2)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 18/02-13 19:07 
Jeg har spillet en hel del multiplayer i de dedikerede titler: Halo, Shadowrun og Call of Duty.

Her på stående fod kan jeg ikke lige huske at have prøvet de påklistrede mere end overfladisk.

Har spillet masser af co-op, men det er ligesom noget andet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 18/02-13 22:48, rettet 18/02-13 22:50 
Det var lidt det jeg mistænkte, og jeg tror budskabet er ret klart. Man kan ikke lave et spil som er dedikeret både til SP og MP. Det ene vil altid overskygge det andet. Meget tænkeligt fordi de to options har stor væsensforskel.

Crysis2 var en ganske episk SP oplevelse, men om jeg gider dens MP? Når andre FPS spil er mere dedikerede til MP? Nej tak.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 18/02-13 23:01 
Halo er det, der rammer begge dele samlet bedst, men det er bestemt undtagelsen, der bekræfter reglen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkenDarkenSkrevet 19/02-13 04:10 
Chivalry trækker også meget i mig i øjeblikket. Trods mindre balance issues, irriterende bugs (som midlertidig at miste adgang til unlocks), så er det helt klart sjovt. Dog fortrækker jeg kun at spille team-objective maps.

PoE har mistet lidt af glansen for mig, men nok fordi jeg kom direkte fra Diablo 3
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig