X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rhythm Thief & The Emperor's Treasure


Svar
3of193of19Skrevet 20/07-12 20:19 
Fik spillet ind af brevsprækken tidligere på ugen og ville lige give et par indtryk.

Professor Layton X Rhythm Heaven Gold
Det er nok den mest passende beskrivelse af Rhythm Thief. Man følger Raphael, aka Phantom R, og hans trofaste vuffer Fondue, der prøver at opklare Raphaels fars forsvinden. Fra videoerne og demoen havde jeg ikke umiddelbart set hvor meget historie der rent faktisk er i spillet, men det meste af tiden trasker man faktisk rundt i Paris på udkig efter bestemte folk der kan hjælpe med mere information.
Den del af spillet er ikke ligefrem prangende og minder som sagt mest om Professor Layton spillene, idet man går fra screen til screen, snakker med folk, finder musikfragmenter, lydeffekter (som f.eks. et bilhorn, hvis optagelse senere kan bruges til at vække en NPC), og medaljer, (som fungerer meget som hint coins i PL, dvs kan bruges hvis man har problemer med bestemte musik udfordringer) ved at trykke rundt på mistænkelige punkter på skærmen. Vejen til ens næste mål er altid markeret, så man kan ikke fare vild i hovedhistorien, men lidt ekstra udforskning åbner flere spil her og der.
Der er selvfølgelig langtfra så mange rytme spil her som der er gåder i Layton, men de fleste er ret gode op til formidable. Der bruges alt fra stylus inputs, til knapper, til gyro (i hvilket tilfælde spillet automatisk slukker for 3D). Der ER gentagelser i typerne, men der plejer at være længe nok imellem at det ikke gør så meget. Musikken er fint varieret, fra klassiske kendte værker, over friskt jazz, hen til samba og sjove brass big band stykker.
Har spillet i lidt over 4:30 timer indtil videre og vil gætte jeg er knap 2/3 igennem hovedhistorien (at dømme fra hvor langt jeg er i sidequestene), men der skulle være noget replay at hente fra nogle at rytmebanerne. Selve rytmespillene er lidt ujævne i sværhedsgraden. Nogle er alt for nemme (oftest dem hvor man bruger knapper) hvorimod stylus og gyro spillene føles lidt upræcise til tider, specielt sammenlignet med lignende spil i Rhythm Heaven Gold til DS.
Solidt P:R 6/10 indtil videre.
3of193of19Skrevet 26/07-12 23:49 
Saa er spillet gennemfoert (historien tog ca 6 timer at komme igennem).
Flot flot FLOT, Sega! Jeg vil gerne slaa et slag paa trommen for dette spil. Historien er charmerende, cutscenesne er monster flotte, rytmespillene gode (maaske lige undtagen Punch-Out! spillene pga gyro kontrol).
Replay er der alligevel en del af. Jeg mangler stadig at klare et af spillene med A for at aabne det sidste bonus kapitel efter mere end tolv timers spil, og jeg har slet ikke givet mig ikast med HARD mode eller proevet at perfekte baner (det kraever at man bruger 20 medaljer/forsoeg).

Slutningen laegger op til en fortsaettelse som jeg virkelig haaber kommer. Min forudbestilling er klar til oejeblikket den bliver annonceret.

Ville lige smide et par eksempler paa den fantastiske musik i spillet i traaden ogsaa.

Hovedtemaet er bare stort. Jazz, cembalo, trompeter, joie de vivre!
http://www.youtube.com/watch?v=9UMak8lScro&feature=related

Mastermind er henimod slutningen og det har bare det der laekre Space Channel 5 fra de sidste bossfights i de spil:
http://www.youtube.com/watch?v=F7orrg1ce2g

Moon Princess er Maries tema og spilles i en af "Violin Hero" banerne. Vitterlig smukt og roerende:
http://www.youtube.com/watch?v=0Dwr7NCsICk

Vil gerne opgradere min vurdering til 8/10 :D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/07-12 00:15 
Hvor er det godt at hører Jeg vil også se at få spillet noget mere af det. :)
SumezSumezSkrevet 27/07-12 16:23 
Det må jeg ha' :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig