X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Where Is My Heart?


Svar
BeanoBeanoSkrevet 18/06-12 21:36 
Er der virkeligt ingen herinde der har prøvet dette spil og kan sige om det er værd at bruge tid/penge på?

Har først lige hørt om det nu men det har åbenbart været ude i ca 7 måneder på PSN som PSP/PS3 mini. Er også Vita-kompatibelt.

Eurogamer anmeldelse:
http://www.eurogamer.net/articles/2011-11-04-where-is-my-heart-review

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=EaARfJgzYug
Bede-xBede-xSkrevet 18/06-12 22:17 
Beano>
Er der virkeligt ingen herinde der har prøvet dette spil og kan sige om det er værd at bruge tid/penge på?

Jeg har købt det, men ikke fået det spillet. Det er helt vanvittigt så mange spil der kommer nu om stunder og til så lave priser, at det er umuligt at nå det hele. Forleden kunne man købe Limbo, Braid, Superbrothers, Amnesia, Psychonauts, Bastion, Lone Survivor og Super Meat Boy til en cent. For dem allesammen. DRM fri. Hvordan skal man kunne følge med det?

Men jeg glæder mig til at prøve Where Is My Heart? :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 18/06-12 23:04, rettet 18/06-12 23:04 
Jo, jeg har det og spillede det en del, men det er mest et vellykket artspil. Princippet i spillet er, at vi reelt godt kan fatte et rum selvom det er komplet dekonstrueret. Et klassisk og simpelt platformsspil med gåder, er gjort til en utraditionel oplevelse ved at opløse rummet og fragmentere vores helhedsforståelse.

Jeg kan anbefale det, men det holder ikke i længden, for spillet er ikke så vanedannende. Jeg kunne godt tænke mig en iPad version (hører i, Die Gute Fabrik?). Så ville jeg måske spille det igen.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 19/06-12 08:11, rettet 19/06-12 08:12 
Where Is My Heart har været oppe på P:R før. Mit "problem" med det er primært at ingen af de videoer man kan finde fra spillet siger noget som helst om hvad det er for et spil, så det er svært at sige om det at værd at bruge tid på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 19/06-12 09:33 
Det er en one-screen puzzle-platformer, hvor man skal bringe tre små karakterer til en udgang. Undervejs kommer der lidt gimmicks, hvor man gør rummet negativt, så vidt jeg husker. Man løser en skærm af gangen, og videre til den næste. Grundprincipperne er set mange gange før, men det er æstetikken ikke.
The medium is the message.
happyEDhappyEDSkrevet 19/06-12 10:03 
14kr.
Godt spil!
køb det
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 19/06-12 12:46 
kr 14?

Kostede kr 37,- da jeg var inde og checke i går.
jaesjaesSkrevet 19/06-12 15:03, rettet 19/06-12 15:26 
Uden at have spillet det, så lyder det til, der er andet end æstetikken som får det til at skille sig ud. Spillet er inspireret af en familieudflugt, hvor designeren bag spillet og hans familie for vild, og det medførte at familiemedlemmernes knapt så gode personlige sider trådte frem. Det har han efter sigende overført til spillet, så den måde med at spillet er bygget op omkring de nogle gange lidt forvirrende vinduer, og at de er adskilte, samt den måde "monstrene" samarbejder på, er en del af spilmekanikken og samtidig baggrunden for hele spilkonceptet.

Synes helt klart, det er et spil, der skal støttes. Ikke kun fordi det er udviklet i Danmark og har fået gode anmeldelser :)

EDIT: Ser lige, at millennium tidligere skriver, at spillet er utraditionelt, hvorved mit indlæg er lidt mindre relevant ;) Havde læst indlægget tidligere, men åbenbart glemt indholdet. Men det hjælper heller ikke, når millennium bagefter skriver, at grundprincipperne er set mange gange før - bestem dig dog ;)
millenniummillenniumSkrevet 19/06-12 17:20, rettet 19/06-12 17:22 
For at vende tilbage... Det 2D spilrum er fragmenteret, så spilleren hele tiden skal mentalt sammensætte brikkerne, mens man går rundt. Man går ud af skærmen i højre hjørne, og pludselig kommer frem i midten. Lidt som et usamlet puslespil.

Men hvis man forsøgsvis sætter rummets brikker sammen i korrekt orden (som man altså ikke kan), så er spillet et ret traditionelt platformpuzzler, hvor man skal bruge de tre karakterer sammen for at komme til udgangen. Det er rummets dekonstruktion som gør spillet utraditionelt.

Men altid sødt med en lille auteur historie fra spillets designer. :) og hvis det er SÅ billigt, siger jeg go for it!
The medium is the message.
happyEDhappyEDSkrevet 19/06-12 18:03 
Beano>
kr 14?

Kostede kr 37,- da jeg var inde og checke i går.

ahh det var på tilbud da jeg købte :)
MEn 37 er også stadig et klart køb for mig
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 19/06-12 21:20 
happyED>
ahh det var på tilbud da jeg købte :)

Det tror jeg. Det har også været en gratis titel for PS+ medlemmer, men jeg fik den aldrig hentet - geesh :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig