X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Grafikkort hjælp


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/02-12 18:53 
Mit kort er ved at være færdig, der er steger over det hele.
Som typisk kommer når kortet er ved at være død.

Jeg ved ikke meget om Pc og grafik kort mere... har ikke hold mig "up to date".

Jeg skal bruge et kort til lidt spil/video edit.
Jeg har nu et nvidia 8800GTS. Jeg ville købe et i samme styrke. Eller bedre.

Nogle forslag? jeg er helt "lost" :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SonicSonicSkrevet 16/02-12 11:32 
Kører selv med et GTX 580 fra nVidia, mest fordi de programmer jeg benytter godt kan lide lidt grafikkort kraft, og fordi jeg af og til spiller lidt på PC'en også.

GTX 580 rangere i priser fra lidt over 3k til lidt over 4k, så det koster lidt, men det performer også rigtigt godt. Jeg havde et GTX 470 før, og 580'eren performer ifølge benchmarks, og rigtigt hverdagsbrug ca. dobbelt så hurtigt, og larmer mindre, end et GTX 470.

Man kan også få de lidt billigere modeller, som f.eks. TI 560 fra nVidia, og selvom de skulle være i den lavere ende, trods nummeret, skulle de næsten kunne performe som et GTX 470, hvilket absolut ikke er ringe, men vil du have saft for alle penge, er det nok GTX 580 jeg personligt ville anbefale, trods den høje pris. Og jeg ville nok gå efter mærker som Zotac, Palit, eVGA, eller i den dur. Ikke Asus, Gainward, Inno3D og de andre discount mærker. De kører vel nok alle med samme print osv., men har hver især deres egen firmware på, og deres egne blæsere, hvilket ikke er lige godt ved alle producenter. Udover det har eVGA vist 10 års garanti på deres kort, hvilket jo også er ret nice.

Så ja, vil anbefale GTX 470, TI 560, eller GTX 580, alt efter pengepung og behov :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/02-12 13:51 
Det lyder til at være alt for stærk af et kort :)
Jeg spiller ikke meget på pc.

Det er til at være på nettet og lave youtube video OSV..
Et kort der er "lidt" bedre end et 8800gts

Pris og mærke, ville være nice.
Ikke nemt at sammenligne et gammel kort til i dag :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
amnesiaamnesiaSkrevet 16/02-12 14:37 
Der kan du se dit nuværende kort sammenlignet med andre.

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Græsset ER grønnere på den anden side!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/02-12 14:46 
Jeg plejer selv at kigge på edbpriser efter hvad der er populært og så vælge noget inden for hvad jeg selv syntes er et rimeligt prisleje.

Link
GreaseballGreaseballSkrevet 13/03-12 23:06 
Jeg tillader mig lige at låne tråden her.
Jeg er begyndt at spille lidt WOW sammen med nogen venner og er ikke den store PC spiller. Men er lidt af en grafik bums. Min PC er aldrig købt til spil, mest Internet og PhotoShop. Den kan trække WOW i noget mellem Minimum og Mellem indstilling. Så kører det også stabilt med 60fps. Ved godt WOW ikke er det kønneste spil der ude idag. Men derfor ville det rart at kunne se det kører med max indstilling.

Så det jeg lige vil høre er om der nogen der kan give et godt tip til et grafik kort der kan kører på en XP maskine og lige give et boost extra. Måske nogen der har et kort liggende efter de har upgraded som de ikke bruger mere.
Der som sider i min PC er kun et ATI Radeon X1300PRO
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig