X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Google+


Svar
ChronoChronoSkrevet 29/06-11 22:29 
Google har lanceret deres bud på et socialt netværk. Jeg vil gerne se hvad det er for noget, men indtil videre kræver det en invitation. Nogle som har sådan en de kan undvære?

Google+
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JAAJAASkrevet 29/06-11 22:59 
Sikker på, at du vil lade google høste endnu flere personlige oplysninger fra dig end de gør i forvejen?
ChronoChronoSkrevet 30/06-11 08:05 
Jep :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KeenKeenSkrevet 30/06-11 08:28 
er man lidt negativ JAA? :P

det ser ud til at de ikke har plads til flere i øjeblikket, så man må vel bare vente...
millenniummillenniumSkrevet 30/06-11 10:48 
Jeg er altid lidt skeptisk med denne slags initiativer. Selv Google kan lave en fiasko (jvf. Google Wave), men det bliver da spændende at se, for de har trods alt kapitalen og biceps til at rykke ved noget.

Problemet er blot, at et nyt socialt netværk skal få brugerne til at flytte fra det eneste sted til det andet.

Det er lidt som byplanlægning: Folk bor i centrum, gamle lortlejligheder med en masse skavanker. Så man bygger på et nyt område, laver en ny platform for beboelser. (Jvf. Ørestaden - en klods på en græsplane), men folk vil ikke flytte og beboelsesområdet bliver en spøgelsesby.

Hvis man derimod bygger en "arm" som ligger i forlængelse af centrum, er det nemmere at skabe liv i det nye beboelsesområdet, og få beboere til at sive væk fra centrum. (Jvf. Islands Brygge).

Brugerne skal "sive" væk fra Facebook - ikke "flytte" væk.

Det var min lille Google+ metafor... :-)
The medium is the message.
JAAJAASkrevet 30/06-11 22:10 
Keen>
er man lidt negativ JAA? :P

Hehe, yep!
SumezSumezSkrevet 30/06-11 22:24 
Det lykkedes da Facebook (nybyggeriet) at få folk til at flytte væk fra MySpace (tidligere centrum) - spørgsmålet er om folk er villige til at flytte igen.
Jeg kan umiddelbart godt lide konceptet i Facebook kontra MySpace (det med at det er ægte personer, rigtige navne, osv. - ikke farmville og andre dumme apps :)), men primært er jeg på den slags netværk pga. personerne, ikke pga. selve servicen, så personligt foretrækker jeg at folk bare holder sig til Facebook, så vi ikke skal til at begynde forfra igen-igen-igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 30/06-11 22:28 
ja og før myspace var det hi5 og før det var det... XD
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig