X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spørgeskema undersøgelse: Hvorfor spille


Svar
FallenMessiah88FallenMessiah...Skrevet 04/06-11 14:39, rettet 04/06-11 14:40 
Hejsa

Jeg er en studerende på Medialogi 4 semester i Aalborg og her den 8 Juni skal jeg, som min eksamen i faget Medie Sociologi, aflevere en kort research paper om et selvvalgt emne. Min undersøgelse omhandler hvorfor folk spiller gamle computerspil.

Derfor ville jeg blive meget glad hvis I ville hælpe mig ved at udfylde dette srpøgeskema. Det tager 2-3 minutter of er 100% anonymt. Undersøgelsen løber frem til mandag kl.24.

https://spreadsheets0.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dHQ5bmhRelFJR2Z4RlVMbmlXSDQ1b1E6MQ

På forhånd tak

Lasse Hjorth Rasmussen aka FallenMessiahh88

Spørgeskemaet kan findes her
If all else fails...use fire!
GreaseballGreaseballSkrevet 04/06-11 15:18 
Sådan. Held og lykke med opgaven
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/06-11 20:21, rettet 04/06-11 20:22 
Done! :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KeenKeenSkrevet 05/06-11 03:07 
kan ikke komme ind på siden...
CronossCronossSkrevet 05/06-11 10:25 
Done.

Der er en række aspekter, som du bør rette for at få spørgeskemaet til at fungere:

- I spørgsmålet "Hvor ofte spiller du ældre spil?" er en svarmulighed blandt andet "I høj grad".
- Spørgsmålet "Spiller du stadigvæk ældre spil?" antager at man tidligere har spillet ældre spil. Derudover - hvad er i såfald ældre spil? Og hvorfor 2005?
- Dine svarmuligheder i "Hvorfor spiller du stadigvæk ældre spil?" er meget specifikke. Man burde måske selv kunne formulere en sætning.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/06-11 10:57, rettet 05/06-11 10:57 
Keen>
kan ikke komme ind på siden...

Der er fejl i linket. Copy-paste det her:

https://spreadsheets0.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dHQ5bmhRelFJR2Z4RlVMbmlXSDQ1b1E6MQ
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/06-11 09:00, rettet 06/06-11 09:02 
Cronoss>
- Dine svarmuligheder i "Hvorfor spiller du stadigvæk ældre spil?" er meget specifikke. Man burde måske selv kunne formulere en sætning.

Ja, jeg kan slet ikke bruge nogen af svarmulighederne til noget. Især når du med "ældre spil" mener spil udgivet for blot 6 år siden, hvor forskellen til nutidens spil ikke er særlig stor, og i mange genrer fuldstændig ikke-eksisterende.

De forudsætter alle sammen at man direkte foretrækker (alle?) ældre spil fremfor nye spil generelt, eller at det generelt er antaget at man kun bør spille de nyeste spil, og derfor skal have en forklaring på hvorfor man spiller dem der ikke er det. Det forstår jeg ikke, udløber et spils relevans automatisk efter 6 år, eller hvordan? Hvis der udkommer et fantastisk godt spil i år, vil jeg da formentlig også spille det i 2017, sammen med de bedste spil der evt. bliver udgivet det år. Eller måske har jeg bare købt så mange spil i år, at jeg først får købt det her spil i 2017 når det bliver genudgivet som budgettitel.

Den svarmulighed med "grafik er ikke særlig vigtigt" er direkte fornærmene, da jeg kan tænke på mange spil der er udgivet for mere end 5-6 år siden, der er langt flottere end en god del af de spil der udgives i dag.

Jeg har ikke besvaret hele spørgeskemaet da den ikke vil tillade mig at gå videre uden at afkrydse nogen af valgmulighederne i det spørgsmål.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/06-11 15:38 
omg det var mange flueben jeg fik sat xD
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig