X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rocksmith - nyt musikspil


Svar
jaesjaesSkrevet 17/03-11 00:20, rettet 17/03-11 00:21 
Rocksmith fra Ubisoft udkommer til efteråret - et musikspil hvor man kan tilslutte en rigtig guitar (vist også akustiske), og hvor spillet (på papiret) kan opfange "rigtigt" guitarspil, i modsætning til Rock Band 3 med den der specialbyggede Fender Squier.

Der er også en øve-mode, så det er da også potentielt en interessant måde at lære at spille guitar på, hvis spillet altså opfanger det man spiller præcist nok.

Men man kan også spille det uden at kunne spille guitar overhovedet, og så kun bruge nogle af stregene etc. Der kommer formentlig en bundle med guitar og spil for $200.

Officielt site med info og lidt video-lal, der ikke rigtigt viser noget (der starter en video på selve linket, så pas på med lydstyrken):
http://rocksmith.ubi.com/rocksmith/en-US/
SumezSumezSkrevet 17/03-11 08:01 
Det lyder fornuftigt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/03-11 09:26, rettet 17/03-11 09:27 
Spændende men kan ikke se hvordan det kan blive en kommerciel succes og leve særligt længe. Måske for 3 år siden havde det haft en chance.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/03-11 10:10 
Beano>
Måske for 3 år siden havde det haft en chance.

Det er præcis den slags mentalitet i spilbanchen, der gør, at jeg foretrækker retrokonsoller :/
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 17/03-11 10:13 
Ja, jeg er også skideligeglad med om spillet har en kommerciel chance - det må være Ubisofts problem - for mit vedkommende synes jeg bare det er positivt med et mere "seriøst" alternativ til Guitar Hero's fisher price-koncept. Endda et koncept som folk kan lære noget af. Og det siger jeg selvom jeg ikke engang selv har nogen planer om at erhverve mig spillet, eller lære at spille guitar.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/03-11 10:35, rettet 17/03-11 10:39 
Det er temmeligt relevant mht kommerciel succes for et musikspil - ihvertfald hvis man vil have der skal udgives sange efter lancering.
Jeg håber bestemt der et marked for det, men med en dyr indgangspris og en genre i krise, ser det dystert ud.

EDIT: Syntes man at Guitar Hero er Fisher Price-agtigt, findes der jo allerede Rock Band 3 der også strækker i den mere seriøse retning - hvis man ønsker det.
BeanoBeanoSkrevet 17/03-11 10:44 
Killer Bean 2>
Det er præcis den slags mentalitet i spilbanchen, der gør, at jeg foretrækker retrokonsoller :/

Dvs. i de gode-gamle-dage lavede man spil uden at tage hensyn til kommerciel succes? Eller hvordan skal din kommentar forstås?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/03-11 11:54 
Beano>
Killer Bean 2>
Det er præcis den slags mentalitet i spilbanchen, der gør, at jeg foretrækker retrokonsoller :/

Dvs. i de gode-gamle-dage lavede man spil uden at tage hensyn til kommerciel succes? Eller hvordan skal din kommentar forstås?


Næhh, jeg skriver jo ikke, at mentaliteten har ændret sig. Det er bare rart at samle på gamle spil, fordi folk, der har med dem at gøre, er fløjtende ligeglade med, om det er det nyeste vildeste lort. Det er bare så belastende, når "nyt" er et udtryk for kvalitet :)
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 17/03-11 12:01 
Så forstår jeg endnu mindre af din kommentar :P

Jeg taler om jeg ikke tror på at der har en stor chance salgsmæssigt - ikke noget om spillet isoleret bliver godt eller skidt.


Killer Bean 2>
Det er bare så belastende, når "nyt" er et udtryk for kvalitet :)

Enig - og omvendt er det også belastende når "gammelt" er et udtryk for kvalitet :D
JonassoeJonassoeSkrevet 17/03-11 12:03 
Beano>
EDIT: Syntes man at Guitar Hero er Fisher Price-agtigt, findes der jo allerede Rock Band 3 der også strækker i den mere seriøse retning - hvis man ønsker det.

Er det ikke mere eller mindre det samme spil?
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
BeanoBeanoSkrevet 17/03-11 12:07, rettet 17/03-11 12:10 
Nej - der er ikke nogen tilsvarende RB's pro-mode i GH.

"Rock Band 3 Real Guitar Demo"
jaesjaesSkrevet 17/03-11 13:12, rettet 17/03-11 13:18 
Beano>
Spændende men kan ikke se hvordan det kan blive en kommerciel succes og leve særligt længe.

Hvis Ubisoft kan få det bredt ud til musikere og kommende musikere, kan det vel potentielt få endnu større succes og have endnu længere levetid end de hidtige musikspil. Der findes jo ikke rigtigt spil, man kan jamme til/lære at spille fra. Mange - specielt børn - har svært ved at holde gejsten oppe, når de skal lære at spille et instrument, og her kan Rocksmith nok være et godt supplement, da det blander læring og underholdning/leg.

EDIT: Med jamme mente jeg egentlig "afslapning for guitarister"" - at jamme kræver jo ikke et spil :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/03-11 22:15 
Beano>
Så forstår jeg endnu mindre af din kommentar :P

Jeg taler om jeg ikke tror på at der har en stor chance salgsmæssigt - ikke noget om spillet isoleret bliver godt eller skidt.

Hvis det ikke klarer sig godt salgsmæssigt, er det jo også et udtryk for, at forbrugerne (fuldstændigt ulogisk) betragter spillet som værende af ringe kvalitet, bare fordi det gør brug af en gimmick, der er set før. Min pointe var sådan set bare, at man kan se mere objektivt på gamle spil, da de ikke længere er en del af moderæset :)

Beano>
Killer Bean 2>
Det er bare så belastende, når "nyt" er et udtryk for kvalitet :)

Enig - og omvendt er det også belastende når "gammelt" er et udtryk for kvalitet :D

Bestemt. Hvis jeg betragtede alle mine spil som rent guld, ville jeg være kandidat til en etværelses med gummifor. Du fatter ikke hvor meget uspilleligt lort, jeg har i samlingen :D
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 18/03-11 08:52 
Ja jeg har også en del i samlingen der ikke helt holder i dag - selv med rosenrøse nostalgi-briller :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig