X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hard Corps: Uprising


Svar
SumezSumezSkrevet 02/03-11 18:45 
Nogen der har investeret i Hard Corps: Uprising på XBLA?

Mit første indtryk ud fra trial er at Arc System Works har ramt Contra-gameplayet ret perfekt, og jeg forudser at jeg nemt kan komme til at bruge lang tid på dette spil.

1UP gav spillet en rimelig middelmådig anmeldelse på baggrund af at det tilsyneladende er "alt for svært", og han mener selv at have styr på at det kan man også forvente af et Contra-spil, men at Uprising alligevel går for langt.
Men det sagde folk også om Shattered Soldier som efter min opfattelse er et af de absolut nemmeste Contra-spil (alting er relativt, selvfølgelig), og ud fra første bane som er spilbar i trial, er Uprising endnu nemmere. Men det er selvfølgelig kun første bane, spillet må selvfølgelig formodes at blive meget sværere derfra, men umiddelbart kan jeg kun forestille mig at det må være noget der taler positivt for spillet, der trods alt ER et Contra-spil, selvom det ikke er en del af titlen.
Førnævnte anmeldelse snakker dog om "cheap deaths" og lignende, snarere end en sjov og udfordrende sværhedsgrad, men flere kommentarer modsiger dette direkte og mange erklærer deres kærlighed til spillet.

Kunne godt tænke mig at høre førstehåndserfaringer fra folk herinde som har købt spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 02/03-11 20:20, rettet 02/03-11 20:26 
Jeg indrømmer blankt at jeg ikke har fået prøvet det endnu, men jeg læste gamespots anmeldelse og synes det lyder fantastisk, på linie med andre gode titler fra serien:
http://www.gamespot.com/xbox360/action/hardcorpsuprising/review.html

Jeg mener, hvis det absolut værste de kan fremhæve fra spillet er sværhedsgraden, så er det vel egentlig ikke så slemt? Det er jo Contra!
Og det lyder som om man kan vælge en spille-mode, som er lidt mindre grov hvis det skal være (Uprising mode i stedet for Arcade mode, som er sværere).
Jeg synes det lyder som et must-have :)

Edit:
Det kan da ikke gå galt (IGN review):
http://www.youtube.com/watch?v=rCgiitvY3J4
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 02/03-11 20:38 
silverstar>
Jeg mener, hvis det absolut værste de kan fremhæve fra spillet er sværhedsgraden, så er det vel egentlig ikke så slemt?

Ja man er jo ikke så vant til de svære spil i disse "moderne" tider!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/03-11 20:58 
silverstar>
Jeg mener, hvis det absolut værste de kan fremhæve fra spillet er sværhedsgraden, så er det vel egentlig ikke så slemt? Det er jo Contra!

Præcis mine tanker

Jeg ville købe spillet nu, men kan ikke forestille mig andet end at der kommer et tilbud i løbet af de næste måneder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/03-11 21:43 
Jeg går og venter på det kommer på psn.

Det er godt nok ved at være irriterende at mange download titler udkommer senere på psn.
T.L.OT.L.OSkrevet 03/03-11 01:33 
Har prøvet demoen, spillet virker jo tæske Lækkert!!
SumezSumezSkrevet 03/03-11 08:18, rettet 03/03-11 08:20 
Jeg så iøvrigt at Arc System Works også har lavet det tredje Shikigami No Shiro-spil (deres eneste anden erfaring i noget der minder om denne type spil?). Med risiko for at bevæge mig for langt off-topic, er der nogen der ved noget om hvordan de har håndteret den opgave? Ved at Shikigami-spillene ikke altid har det bedste rygte her på P:R, men har ikke selv prøvet nogen af dem.

edit: Nææh det har de vist kun ageret udgiver på. Ignorer det ovenstående. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 03/03-11 09:32 
Sumez>

Jeg ville købe spillet nu, men kan ikke forestille mig andet end at der kommer et tilbud i løbet af de næste måneder.

Meld endelig tilbage når du har fået spillet fuld-versionen lidt.
Jeg prøvede demoen igår, og synes det virker fedt, men jeg skal have købt nogle flere MS-points, da kontoen er tom.
Lidt off-topic: Hvor køber man nemmest og billigst MS-points på nettet? Jeg vil gerne prøve en af de services, hvor de sender koden direkte til dig pr email med det samme.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 03/03-11 09:36, rettet 03/03-11 09:36 
Ham som sælger point som TheProgatonist herinde har siden http://www.pointheaven.com/ - Hvis du væler priserne under det danske flag, får du en ganske fordelagtig pris, IMO. Altid supergod service med nærmest ingen ventetid. Og da jeg skulle købe point til en UK account var har flink nok til at informere mig om at jeg (til næste gang) sagtens kunne købe "danske" point til min UK account og spare nogle penge der.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 03/03-11 09:43 
Nogen der kender til en side der sælger japanske live-points på samme måde?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
silverstarsilverstarSkrevet 19/03-11 19:36 
Fik du (eller nogen andre) spillet den fulde version?
Hvordan var indtrykket, evt et mini-review?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 29/06-11 08:30, rettet 29/06-11 11:13 
Som jeg også nævnte i Live-tråden, er Uprising med i denne uges Deal of the Week på Live, og kan erhverves for blot 600 MSP.
(ganske som jeg forudså i et indlæg længere oppe)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 19/07-11 22:33, rettet 19/07-11 22:33 
Jeg har haft så tralt med andre spil at jeg helt havde glemt at jeg købte Uprising sidste måned...

Og det er helt kriminelt det ikke er blevet diskuteret mere her! Det er jo et helt genialt spil, i sandhed Contra-seriens genfødsel. Det er rigtig dejligt svært, og folk der havde problemer med "udenadslære" i Shattered Soldier vil være ovenud tilfredse med at HC:U lægger sig i den direkte modsatte grøft hvad det angår. Gameplayet er godt nok meget af det samme fra SS, men med et hurtigere tempo og konstant bombardering af fjender fra alle sider, skal man hele tiden holde sig på tåspidserne for at forblive i live, det hjælper ikke noget at huske hvor fjenderne kommer fra. Bosskampene har måske lidt mere udenadslære, men ikke mere end hvad der er typisk for Contra-serien. I det hele taget er bosserne kreative, varierede og meget typisk Contra (alle de klassiske elementer er der), plus en enkelt Gradius-boss. :)

Folk der holder af run'n'gun spil kan roligt lægge pengene for det her spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 21/07-11 08:35 
Ok, det blev lidt ødelagt for mig da jeg i går fandt ud af at score-systemet er broken.

Har godt nok endnu ikke prøvet om det virker i Arcade Mode, men i Rising Mode kan man blive ved med at skyde respawnende fjender for at forhøje sin multiplier og tjene absurd høje scores.
Jeg håber virkelig Konami laver en patch der gør at respawnende fjender som krokodillerne og "privates", samt missil-typer ikke giver hverken point eller forhøjet multiplier - så må de bide i det sure æble og nulstille leaderboards, de er alligevel ubrugelige lige nu, da de kun er et udtryk for hvem der har tålmodighed til at malke helikopterbossen på anden bane i længst tid.

Derudover er spillet dog stadig fantastisk. Det tager nogle irriterende cheap shots på de sidste par baner, og ovenstående problem gør at det ellers velfungerende chain-system falder til jorden for mit vedkommende, men jeg er stadig vild med spillet. Hvorfor er der ikke andre herinde der spillet det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 21/07-11 10:23 
Jeg har købt det, men har ikke spillet det endnu...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 21/07-11 15:14 
Samme her :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig