X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Samurai Spirits Zero


Svar
nerosnerosSkrevet 22/01-11 21:36, rettet 23/01-11 00:26 
Nu skal jeg altså til bunds i det her med om Samurai Spirits Zero / Special til MVS! Indeholder MVS udgaven fatalities eller er det kun noget man kan unlocke med unibios?

Jeg kan simpelthen ikke blive klog på det? Jeg ved at AES versionen skulle være censureret så derfor giver det jo mening at selve MVS udgaven skulle være the real deal med fatalities osv.

Hvad mener i?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 23/01-11 19:32 
Der er måske slet ingen som ejer det her spil til MVS?
Bashful Neophyte
T.L.OT.L.OSkrevet 23/01-11 21:18 
Jeg har kun spillet fixed version på mame..

Her på wikipedia står lidt om hvorfor spillet blev censureret.. og hvad der er forskellen på versionerne..
http://en.wikipedia.org/wiki/Samurai_Shodown_V

Så vidt jeg har læst mig til på neo-geo.com kan værken AES og MVS versionen spilles med alle fatalities uden Uni-bios (så er det ved at være nu du skal have en unibios i din AES :)
nerosnerosSkrevet 23/01-11 22:34, rettet 23/01-11 22:36 
Ja det kunne godt se sådan ud så ;-) Jeg tænker nemlig meget kraftigt på at investere i SSV MVS versionen. Vil bare ikke købe den hvis den er totalt censureret..Jeg får nok ikke lige installeret unibios i min maskine foreløbigt.

Jeg har læst den der Wiki igennem mange gange men synes ikke den forklare det jeg søger, men men men måske man bare skulle købe ;D
Bashful Neophyte
T.L.OT.L.OSkrevet 23/01-11 22:52 
Syntes du skal vente til du ved 100% hvilken version man kan få alle fatalities i kan ikke huske om det var "fixed" eller "unfixed", men i den tråd jeg læste var det rigtigt godt forklaret.. prøver at finde den.
nerosnerosSkrevet 23/01-11 23:21, rettet 23/01-11 23:26 
Ok så vidt jeg kan læse mig frem til er det noget med at den aller første version (MVS) blev kaldt tilbage, hvorfor ved jeg ikke helt? Derefter blev den MVS udgave vi kender idag udgivet både som "Zero" og "V" eller måske kun som "V" ? Der man så lavede AES versionen blev den kraftigt censuret og blev herefter kaldt tilbage igen på ny på grund af kraftigt sure fans af serien, og er så blevet til den AES version som vi har idag "Samurai Shodown V Special". Den blev dog aldrig helt den samme som man kender den fra arkaden altså (MVS) kun med unibios kunne man få de fatalities med på AES versionen. Den skulle også være mere velbalanceret og have udskiftninger i mellem bosser og andre ting.

Det er ihvertfald sådan som jeg har forstået det...
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 25/01-11 18:55 
Ok, her er hvad jeg forstår omkring SSV Special:

MVS versionen: Det er den her man skal gå efter. Alle fatalities intakte, ingen bugs, og billigere end AES versionerne. Eneste ukendte faktor er hvorvidt det kræver en unibios for at afvikle den korrekt på en AES.

AES unfixed: Spilles den på AES uden unibios er det skidt, fatalities er fjernet og der er introduceret bugs.
Afvikles spillet på en AES med unibios kan man låse op for den fulde version (MVS versionen), hvor alle fatalities er med, og den kører bugfrit.

AES fixed: SNK har "fixed" bugs og har åbnet op for fatalities igen, men det er IKKE de ucencurerede fatalities fra arcade, men en nedtonet version. Man kan IKKE låse op for den fulde version (MVS) med unibios, selve koden er ændret på ROM-chippene, så cartet indeholder ikke længere MVS-kildekoden.

Kort fortalt:

Bedste version: MVS

OK version: AES unfixed + unibios

Øv version: AES fixed

Tjek evt denne artikel
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
silverstarsilverstarSkrevet 25/01-11 19:04 
Lige en ting til: Bemærk at kontroversen er omkring SSV Special og ikke SSV.
Special er en større "opgradering" af det oprindelige SSV, hvor man har tweaket mange ting som f.eks. gameplay, grafik, spilbare karakterer, indført fatalities o.s.v.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 25/01-11 19:15, rettet 25/01-11 19:17 
Ok Mange tak for info det var rigtig god læsning!

Så har jeg lige to spørgsmål:

1. Hvordan kan man se om det er en fixed eller unfixed version man kikker på angående når man køber AES versionen.

2. Hvis jeg nu køber MVS versionen og afvikler spillet igennem min converter på AES'en. Vil spillet eller maskinen så ikke afvikle det som om det var AES versionen man havde puttet i? Synes at jeg har læst noget om det engang angående faktisk alle MVS spil på sin Neo Geo AES.

Det vil jo så egentlig betyde at jeg skal have unibios købt hvis jeg vil spille SSV rigtigt under alle omstændigheder.
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 25/01-11 19:48, rettet 25/01-11 19:54 
1. Jeg har læst, at fixed version har et rundt neo-geo klistermærke på cartet, og at man typisk kan se på labelen at cartet har været åbnet. Det er dog ikke en 100% skudsikker måde at tjekke det, fordi der for sælgere kan være økonomisk gevinst i at pille klistermærket af og sælge spillet som unfixed, selvom det ikke er det.
Eneste sikre måde er at åbne cartet og se på ROM-chippene. Hvis alle er standard Neo ROM-chips, så er det unfixed.
Hvis der er en EEPROM-chip iblandt, så er cartet fixed og hvis det hele er EEPROMS, så er det nok en boot :(

2. Det er som sagt her jeg ikke er sikker, men mit kvalificerede gæt er, at du kan køre den ucensurerede MVS version gennem converteren uden at skulle have unibios.
Jeg baserer dette på følgende: MVS-versionen udkom et godt stykke tid før AES versionen. På det tidspunkt hvor MVS-versionen kom til var der ingen censur af spillet, derfor tror jeg ikke at de har taget højde for censur i MVS-versionen, heller ikke når du spiller den på en AES via converter. Censuren blev indført i sidste øjeblik lige før udgivelsen af AES-versionen, jeg kan ikke se hvordan de skulle have kunnet tage højde for dette i MVS-versionen, som havde været ude længe.
Men det er som sagt et kvalificeret gæt, jeg har ikke set nogen der direkte skriver om dette.

En god tråd om SSVS AES
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 25/01-11 21:32, rettet 25/01-11 21:32 
silverstar>
2. Det er som sagt her jeg ikke er sikker, men mit kvalificerede gæt er, at du kan køre den ucensurerede MVS version gennem converteren uden at skulle have unibios.
Jeg baserer dette på følgende: MVS-versionen udkom et godt stykke tid før AES versionen. På det tidspunkt hvor MVS-versionen kom til var der ingen censur af spillet, derfor tror jeg ikke at de har taget højde for censur i MVS-versionen, heller ikke når du spiller den på en AES via converter. Censuren blev indført i sidste øjeblik lige før udgivelsen af AES-versionen, jeg kan ikke se hvordan de skulle have kunnet tage højde for dette i MVS-versionen, som havde været ude længe.
Men det er som sagt et kvalificeret gæt, jeg har ikke set nogen der direkte skriver om dette.

Jeg tror du har ret eller det ville ihvertfald være logisk at MVS versionen ikke har censur når man ser det på den måde. Jeg må konkludere på det hele at MVS er den bedste vej med det spil så. Det er faktisk også den billigste af de 3 forskellige. Tak fordi du hjælper til :-)
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 25/01-11 21:43, rettet 25/01-11 21:53 
No problemo :) Jeg synes selv at SNK's systemer MVS og AES er spændende, så det er sjovt at grave i historien omkring disse systemer og de tilhørende spil.
Det er et eller andet helt unikt over de enorme spil-cartridges og følelsen af at have ægte arcade-hardware til rådighed hjemme i stuen der er for fedt.

Held og lykke med jagten på spillet, det er ikke det nemmeste at komme i nærheden af, hverken til MVS eller AES.
Jeg har vel kigget efter MVS-versionen i ca. 1/2 år, og det eneste jeg har set til salg var en boot. Generelt er boots noget snavs, og med SSVS er der faktisk endnu en grund til at holde sig fra dem: Man kan ikke engang være sikker på, at der er MVS-kildekoden der er grundlaget for boot'en, så man risikerer at få fat i en MVS-boot, som er en kopi af den fixede AES-version, med censurerede fatalities og hele pivetøjet. Dobbelt-skod :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 25/01-11 22:20, rettet 25/01-11 22:27 
silverstar>
Held og lykke med jagten på spillet, det er ikke det nemmeste at komme i nærheden af, hverken til MVS eller AES.
Jeg har vel kigget efter MVS-versionen i ca. 1/2 år, og det eneste jeg har set til salg var en boot. Generelt er boots noget snavs, og med SSVS er der faktisk endnu en grund til at holde sig fra dem: Man kan ikke engang være sikker på, at der er MVS-kildekoden der er grundlaget for boot'en, så man risikerer at få fat i en MVS-boot, som er en kopi af den fixede AES-version, med censurerede fatalities og hele pivetøjet. Dobbelt-skod :)

Ja det er alt for fedt med rigtig arkade gear hjemme i stuen. Jeg er blevet så glad for min converter :D

Jeg synes da jeg har set end del SSV til MVS på ebay lige nu faktisk. Neoamusement sælger ihvertfald et par stykker. Men det er godt nok skidt hvis man kommer til at købe sådan en MVS-boot som er en kopi af den fixede AES-version.

Det er lidt en jungle det med de MVS'er og boots :-( Man skal se sig for når man køber, men det er jo ikke altid man kan vide det selv når nogle banditter skriver løgnhistorie om ægte originalitet osv.

SE HER: (rare JP unfixed version)
http://cgi.ebay.com/Samurai-Shodown-V-Special-Neo-Geo-AES-Spirits-Zero-/130476910455?pt=Video_Games_Games&hash=item1e6107a777#ht_1832wt_1141

Det er faktisk første gang jeg nogensinde har set det på ebay :O WOW!

og

http://cgi.ebay.com/Samurai-Shodown-5-V-Kit-SNK-Neo-Geo-MVS-cartridge-/250737054193?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a6117d1f1#ht_10227wt_1141

Den er nok ægte nok :-)

Ellers har der lige været et par stykker som lå rent prismæssigt til omkring 60-80$ så vidt jeg husker der ligger også nogle bundles ude lige nu..

Damn den fra Neoamusement er væk nu den kostede 60$..
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 25/01-11 23:00, rettet 25/01-11 23:03 
Ja, den AES SSVS har jeg godt kigget på, den bliver pebret :)

Det er ikke så svært at finde MVS-versionen af SSV (det kit du linker til), der er MVS-versionen af SSV Special, der er træls at finde (og den koster også meget mere end SSV, vil gætte på 4-5 gange så meget, desværre).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 25/01-11 23:15 
Jeg tror ikke jeg er helt med på hvad du mener! Så vidt jeg ved findes der kun SSV på MVS alt det andet Special osv findes da kun på AES ikke?
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 26/01-11 00:06, rettet 26/01-11 00:14 
SSV såvel som SSV Special findes på både AES og MVS.
Special er kun udgivet til MVS i Japan (ingen US MVS version), spillet kaldes Samurai Spirits Zero Special, men det er samme spil.

Her er en MVS version der sneg sig under min radar, dog også ganske pebret :-)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 26/01-11 00:49, rettet 26/01-11 01:05 
Måske jeg er træt :-)

Jeg tror jeg er med nu. Zero is the one to get.. ikke? Vi snakker kun MVS.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 26/01-11 08:08 
Hvis det skal være ordenligt, er det vel Zero Special der er the one to get? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 26/01-11 10:47, rettet 26/01-11 10:48 
Ja det skulle jo også være den version med opgraderinger og mere balanced gameplay og fatalities.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/04-11 08:12 
Zero Special til AES, hvis du er interesseret. :)
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180647379870

Det er så fixed udgave, hvilket vil sige at det er den udgave der er umulig(?) er fjerne censuren fra, men som til gengæld heller ikke har de fejl der kom med censuren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/04-11 10:12 
Har ingen penge til nye spil iøjeblikket :-/ Men jeg vil egentlig helst have den ucensurede udgave. Jeg er iøvrigt også kun ude efter MVS udgaven da det skulle være den bedste version.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/04-11 10:16 
Med alle de scalingartifacts du får på din converter? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/04-11 10:20 
Hehe ja den er god med dig ;-)

Alle MVS'er skal da spilles igennem en MVS to AES converter ;D

Nej men jeg har nu ikke læst eller hørt det SSVS skulle have scalings problemer ligesom SSIV godt nok har det.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/04-11 10:21 
Well vi kan jo afprøve det når jeg får mit :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/04-11 10:35 
Jeg er så klar! ;D
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig