X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Endnu et minitræf i Århus


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/09-10 21:42, rettet 08/10-10 10:22 
Så! Nu vil jeg #€"#€% forsøge at få lavet mig et lidt mere vellykket minitræf end det sidste, jeg prøvede at få strikket sammen. Mig og min eneste gæst (KroeboCop) fik da drukket en del pils og spillet en masse PGA Tour Golf på MegaDrive, men det ville nu ikke have været skidt med lidt flere deltagere. Jeg har nok ikke plads til meget mere end en håndfuld folk, men det svarer vel også meget ... Se hele indlægget
AV Intelligent Terminal
306 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/09-10 21:42, rettet 08/10-10 10:22 
Så! Nu vil jeg #€"#€% forsøge at få lavet mig et lidt mere vellykket minitræf end det sidste, jeg prøvede at få strikket sammen. Mig og min eneste gæst (KroeboCop) fik da drukket en del pils og spillet en masse PGA Tour Golf på MegaDrive, men det ville nu ikke have været skidt med lidt flere deltagere. Jeg har nok ikke plads til meget mere end en håndfuld folk, men det svarer vel også meget godt til "Århus Slænget". I ved hvem i er ;)

############################################
# Godt så, indtil videre ser det ud til, det bliver 8-10 oktober :) #
############################################

Tilmeldte:

DarkBeat
Hanky
Alf81
KroeboCop
Kristensen
KTC
Fleshmangler
Konsolkongen
Neros
T.L.O

----------------------------------------------------------

Udstyr:

Killer Bean 2: To stk. CRT-tv (14 og 21") + hele samlingen.
Neros: Neo Geo AES + MVS converter, SFIV stick.
KroeboCop: Skærm, JAP 360, stick.
Alf81: PS2.
KTC: Amiga, 28" CRT.
Hanky: PS3, fladskærm.
AV Intelligent Terminal
Alf81Alf81Skrevet 08/09-10 21:58 
Altid klar, herfra... Tror jeg? :)
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/09-10 22:03 
Sejt, jeg er klar og ja vi SKAL være flere end to denne her gang! :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
HankyHankySkrevet 08/09-10 22:10, rettet 08/09-10 22:16 
Hvem fanden er knøsen, Gorenje?

*EDIT* Kongen!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/09-10 22:12 
Lol, godt spørgsmål :D
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/09-10 22:28 
Jeg er Cigar Klar
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 09/09-10 10:20 
Jo, jeg er junker fin fin!
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 09/09-10 10:24, rettet 09/09-10 10:24 
Æj, havde ellers tænkt mig at fyre op under et minitræf her i oktober - godt nok er det nok helt andre folk der kommer i hhv. Århus og København, men må hellere give det lidt luft. :)

Hvordan kommer du til Århus, Darkbeat? :)
Kunne godt overveje at dukke op, men der er satme langt til Århus.

edit: Nevermind, 8-10 oktober er alligevel nogo for mig, og det lader til at bliver den weekend :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
T.L.OT.L.OSkrevet 09/09-10 11:30 
->Darkbeat, kører du i bil eller tager du tog? jeg er klar på at spytte nogle penge i benzin kassen hvis du kører..
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/09-10 13:58 
Jeg regner med at tage bilen så jeg kan sagtens kigge forbi et eller andet sted på vejen og samle dig op.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-10 23:53 
Jeg prøver lige om jeg kan få flyttet nogle ting så jeg kan deltage d. 8-10. Darkbeat kunne vi evt finde ud af at jeg blev samlet op et sted ligsom sidst? Mod betaling naturligvis :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/09-10 00:25, rettet 14/09-10 00:26 
Ja selvfølgelig :)
Så må vi se om vi kan hente TLO i den rigtige by denne gang.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/09-10 00:56 
TLO bor i KBH nu :)

Hvad med ham Neros? Han kunne sgu godt komme med denne gang!
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/09-10 10:02 
Det' fanme sejt, at folk er så klar :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/09-10 10:04 
Det afhænger så bare lige af om jeg kan få min kollega til at gøre mig en bjørnetjeneste og tage min vagt den lørdag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 14/09-10 10:06 
Konsolkongen>
bjørnetjeneste
>:O
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 14/09-10 10:07 
Det er faktisk lidt ærgerligt at dit træf ikke var planlagt for et halvt år siden, for så kunne jeg have kombineret det med Recessionfestivallen i Århus, men nu har jeg billetter til Malmö i stedet :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/09-10 10:13, rettet 14/09-10 10:13 
Sumez>
Konsolkongen>
bjørnetjeneste
>:O

Det må du bare finde dig i.
I Konsolkongens verden kan alt, der har med bjørne at gøre, KUN betyde noget godt! :D
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 14/09-10 10:14, rettet 14/09-10 10:16 
Jeg er chockeret! Det er jo fuldt ud accepteret at bruge ordet i den betydning, øv!... };-O
Fan'me ulækkert!

Dansk Sprognævn
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 14/09-10 10:37 
Ja, det er det faktisk. Vi har vist haft diskussionen flere gange før, og jeg tror også hr. Konge gjorde det overlagt for at provokere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/09-10 10:46, rettet 14/09-10 10:48 
Bjørnetjeneste
der traditionelt betyder 'en velment hjælp der imidlertid gør mere skade end gavn', men nu også betyder 'en stor hjælp eller tjeneste'.

Den nye betydning af ordet er ofte nærmest modsat den traditionelle :-)

Hvad er problemet? Det som Kongen mener er jo det sidstnævnte!!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/09-10 10:48 
Problemet er at Dansk Sprognævn slækker på betydningen af ord på en måde der tillader flere udtryk at have den stik modsatte betydning end den oprindelige - hvilket, udover at være respektløst overfor sproget, i bund og grund gør udtrykket ubrugeligt, da man aldrig kan vide hvad det betyder. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/09-10 10:49 
Vi lever i 2010!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/09-10 11:01, rettet 14/09-10 11:02 
Sumez>
Problemet er at Dansk Sprognævn slækker på betydningen af ord på en måde der tillader flere udtryk at have den stik modsatte betydning end den oprindelige - hvilket, udover at være respektløst overfor sproget, i bund og grund gør udtrykket ubrugeligt, da man aldrig kan vide hvad det betyder. :)

Præcis! Jeg kan sagtens holde til, at de tilpasser sproget de skiftende tider. Men når de slagter et udtryk på den måde bare for at være "the bee's knees", er det simpelthen for dumt.

Min far var dansklærer, og jeg mener seriøst, at han vendte sig i graven (også selvom han blev kremeret), da de lavede den med "Bjørnetjeneste" :(
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 14/09-10 11:09, rettet 14/09-10 11:09 
Jeg vender mig i hvert fald i graven hver gang jeg hører det :P

neros>
Vi lever i 2010!

Med den logik har vi slet ikke noget sprog længere i 2110 :)
Ord kan ikke bare betyde "hvad man vil" - så har de intet formål længere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/09-10 11:11, rettet 14/09-10 11:13 
Visse vasse....alle de regler hvad skal det til for ordet er frit ;-) I lyder som de to gamle mænd fra muppetshow :D Så hver gang i lytter til noget Hiphop/Rap vender i jer i graven?
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 14/09-10 11:15 
Nu skal man jo ikke skyde på Dansk Sprognævn. De er jo på ingen måde bestemmende eller noget. De konstaterer og registrerer blot ændringer i det danske sprog. Det er IKKE ligesom Retskrivningsordbogen el. lign. };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 14/09-10 11:17 
neros>
Visse vasse....alle de regler hvad skal det til for ordet er frit ;-)

Et sprog er pr. definition regler, hvordan vil du ellers gøre dig forståelig? :)
"Vi lever i 2010 mand, hvad skal du med alle de regler, hvis jeg vil stjæle et TV i Expert, må jeg da bare gøre det!"

Så hver gang i lytter til noget Hiphop/Rap vender i jer i graven?

Egentlig ja :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/09-10 11:36, rettet 14/09-10 11:38 
neros>
I lyder som de to gamle mænd fra muppetshow :D

Det ved jeg. Men når det gælder det danske sprog, jeg kan ikke lade være med at fluekneppe alt og alle. Jeg skal som regel virkelig holde mig selv tilbage, for ikke at dræbe stemningen i enhver samtale :D

neros>
Så hver gang i lytter til noget Hiphop/Rap vender i jer i graven?

Overhovedet ikke. Jeg kan faktisk ret godt li' HipHop, men nok mest pga. beats'ne.
Jeg lytter næste aldrig til lyrikken i nogen former for musik.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 14/09-10 11:45, rettet 14/09-10 11:49 
Sumez>
Et sprog er pr. definition regler, hvordan vil du ellers gøre dig forståelig? :)
"Vi lever i 2010 mand, hvad skal du med alle de regler, hvis jeg vil stjæle et TV i Expert, må jeg da bare gøre det!"

Sådan skal det lyde det er det de unge vil ha Sumez. Godt du får set alt det Voice TV ;D

..og Sumez var det egentlig ikke dig som fortalte mig om Deltron 3030??

Undskyld jeg vælter tråden sorry ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/09-10 11:55 
neros>
Undskyld jeg vælter tråden sorry ;-)

Jeg ved ikke, hvad admins'ne siger, men som trådstarter siger jeg: "Vælt løs!" ;)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 14/09-10 11:57 
Haha! Ok men jeg må hellere opfører mig ordenligt, og eksemplarisk kan se vi har fået et par nye medlemmer i vores forum ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/09-10 12:15 
neros>
..og Sumez var det egentlig ikke dig som fortalte mig om Deltron 3030??

Jamen jeg kan netop godt lide Del fordi han snakker pænt og føler sig nødsaget til at maltraktere sproget for at få det til at passe til hans vers :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/09-10 12:23 
Arrgh den køber jeg ikke haha :-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/09-10 12:44 
Mht hvad sprog der er rigtigt og forkert er jeg begyndt at tro at det er alle dem med etnisk baggrund der er ved at have mest styr på det, fordi de bliver skolet så hårdt i det.

Jeg havde for et par uger siden en kunde i røret som jeg skulle have til at stave sit navn for mig og han valgte at bruge eksemplet "E som Enevælde". Jeg er ikke engang helt sikker på hvad enevælde nu er for noget, men det lyder Dansk :D
SumezSumezSkrevet 14/09-10 12:48 
Det kunne måske også godt være at du skulle læse op på dit folkeskolepensum så, Bo :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/09-10 12:52 
Alle, der drømmer om at overtage verdensherredømmet med jævne mellemrum, ved da hvad "enevælde" betyder. Det er et ganske alm. hverdagsord.. i mit hovede :D
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/09-10 12:59 
Jamen jeg er også begyndt at kigge ud af vinduet hver morgen jeg står op og siger "Prøv at se, det er den sygeste enevælde dérovre"
nerosnerosSkrevet 14/09-10 13:00 
Hahaha :-)
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 14/09-10 13:22, rettet 14/09-10 13:25 
Sumez>
Ord kan ikke bare betyde "hvad man vil" - så har de intet formål længere.

Sprog udvikler sig (desværre) helt naturligt. Det dansk vi taler nu er jo vidt forskelligt fra det der blev snakket for 100 år siden, og omvendelsen af bjørnetjeneste, som uden tvivl stammer fra unge mennesker der ikke fattede hvad det betød, men sikkert brugte udtrykket fordi det lød sjovt, er så en ting vi gamle mennesker bare må leve med.

Hvad angår sprogudviklen har vi for tiden gang i en endnu værre udvikling, der i værste fald kan gøre det svært at forstå hvad vi siger til hinanden, så forvirringen kommer før man overhovedet har opfattet hvilket ord den anden person udtaler. Her refererer jeg til det alternative tryk mange er begyndt at anvende på ord som efterRETningstjeneste og forSVARSkommando. Ord, hvor trykket normalt ligger i første stavelse, men som nogle gæve TV2-medarbejdere og Christiansborg-politikere nu har fået ændret udtalelsen af. Og det spreder sig til en lang række andre ord.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 14/09-10 13:27 
Jeg troede bare det der fjollede tryk var en jysk ting, det gør I jo med så mange andre ord. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 14/09-10 13:34 
Nu mente jeg jo hvad jeg skrev helt seriøst, så jeg kan ikke se hvorfor du skal lave det til en 'vi er bedre herovre i København'-ting, som du jo desværre ikke er sen til at gøre.

Det er helt sikkert ikke en jysk ting. Jeg får kryb hver gang jeg hører den slags i tv, og det virker altid som om at det er folk der har deres daglige gang hos TV2 eller i København, som fabrikerer disse alternative tryk.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 14/09-10 13:44 
Jeg oplever ironisk nok (i forhold til Sumez-trolden) også at netop denne blamage på det danske sprog kommer fra København.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 14/09-10 13:46 
Man snakkede anderledes bare man skruer tiden tilbage til 80'erne ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/09-10 14:14 
Naiera>
Nu mente jeg jo hvad jeg skrev helt seriøst, så jeg kan ikke se hvorfor du skal lave det til en 'vi er bedre herovre i København'-ting, som du jo desværre ikke er sen til at gøre.

Jeg mente det også helt seriøst, jeg var ret overbevist om at det var en jysk ting, det lyder rimelig jysk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/09-10 14:48 
Naiera>
Nu mente jeg jo hvad jeg skrev helt seriøst, så jeg kan ikke se hvorfor du skal lave det til en 'vi er bedre herovre i København'-ting, som du jo desværre ikke er sen til at gøre.

Såså, tag' det nu roligt. Århusianere og københavnere er vist lige gode om at lave bagbordsindianeren på det danske sprog. Bare se, hvordan vi begge har fået kogt "Er det ikke også sandt?" ned til henholdsvis "Ikk' å" og "Ikk" :D
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/09-10 15:58 
Hold da fest en ballade bare fordi man skrev "bjørne" ind i en sætning :)

Jeg var i øvrigt udmærket klar over ordets oprindelige betydning :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 14/09-10 16:06 
På P:R snakker man rent ;-)
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 14/09-10 16:20 
Killer Bean 2>
Såså, tag' det nu roligt. Århusianere og københavnere er vist lige gode om at lave bagbordsindianeren på det danske sprog. Bare se, hvordan vi begge har fået kogt "Er det ikke også sandt?" ned til henholdsvis "Ikk' å" og "Ikk" :D

Hvilket understøtter hvordan og hvorledes vi forstår at kommunikere IRL. Sidste træf var da et pragteksempel på netop dette. En god blanding fra øst og vest og ikke en eneste misforståelse. Kan det blive bedre? :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/09-10 16:35 
Præcis! Nu lyder jeg måske som Michael Jackson's spøgelse, men når det kommer til stykket, er der sgu ikke den store forskel på folk. Specielt når man kommer fra hver sin ende af et ubetydeligt lille støvfnug på verdenskortet kaldet Danmark :)
AV Intelligent Terminal
306 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig