X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til Nordea og Paypal


Svar
JAAJAASkrevet 18/08-10 14:42, rettet 18/08-10 14:43 
UaaRgh! Jeg havde egentlig troet, at jeg havde sagt farvel til Paypal for evigt, men da de er praktiske at have adgang til til at betale små beløb og auktioner, har jeg lavet en ny konto. Den prøver jeg nu at få verificeret, men lige som med min sidste Paypal konto er det snart sagt umuligt at vriste den 4-cifrede kode ud af Nordea. Den står ikke i netbank, hvor der bare står "Overførsel til udlandet", og den står ikke på kontoudskriften. Jeg har emailet Nordea om dette og forklaret situationen grundigt med ovenstående inkluderet plus hvad der er foreslået i gamle tråde her. Efter en uge får jeg så en mail tilbage, hvor der står at det kan de ikke se nogen steder, og at jeg bare skal kigge i netbank eller på en kontoudskrift, hvor det sikkert står.

...

Kan nogen her give mig en skudsikker metode til at få Nordea til at give mig den rådne kode? De skal vist have deres eget system forklaret, og det er jeg ikke lige mand for uden noget hjælp.
SumezSumezSkrevet 18/08-10 14:49, rettet 18/08-10 14:50 
Snak med PBS! De er meget bekendte med PayPal og kan skaffe koden hurtigt og nemt, hvis du har en transaktions-ID. Helt generelt har de rigtig god kundeservice, hvis man kan holde ventetiden ud.

Dengang jeg selv skulle bruge koden, ringede jeg først til Nordea, som ikke anede hvad PayPal var for noget. Ret uprofessionelt af en bank, synes jeg.

Det kan godt være det ender med at blive noget med at du skal have Nordea til selv at kontakte PBS af sikkerhedshensyn, men det er i hvert fald muligt. Men som sagt, snak med PBS, de ved alt om det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 18/08-10 15:10 
Jeg forstår ikke.

Plejer PayPal ikke at bruge koden som afsender? Det har de gjort alle de gange, jeg har skulle have verificeret en konto.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JAAJAASkrevet 18/08-10 15:30, rettet 18/08-10 15:36 
Hanky>
Jeg forstår ikke.

Plejer PayPal ikke at bruge koden som afsender? Det har de gjort alle de gange, jeg har skulle have verificeret en konto.

Jo, men Nordea har efter ca. 10 år endnu ikke formået at videregive denne kode til deres kunder. På min forrige Paypal konto endte jeg med at give op og få den verificeret med et Mastercard andetsteds fra. Det har jeg bare ikke længere.

Sumez: Ja, jeg har skrevet endnu en mail til dem, bedt om at blive taget seriøst og igen opfordret dem til at kontakte PBS. Så nu venter jeg endnu en uge og ser, hvad de siger.

Transaktions-ID? Kan du præcisere? Jeg tror desværre ikke, at der på Nordeas kontoudskrift står ret meget andet end overførsel til udlandet, men kan du give mig noget at kigge efter? Jeg er nødt til at gøre det hele via mail, da jeg ikke længere bor i Danmark. En længere ventetid i telefonen ville være en dyr affære.
HeroldHeroldSkrevet 18/08-10 15:36 
Jeg har haft Nordea hele mit liv, og har ikke haft problem med Paypal. Jeg gik bare ind på netbank og fandt nummeret der, i forbindelse med de penge, de tilbageførte til mig, og siden har det virke upåklageligt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JAAJAASkrevet 18/08-10 15:37, rettet 18/08-10 15:43 
Herold>
Jeg har haft Nordea hele mit liv, og har ikke haft problem med Paypal. Jeg gik bare ind på netbank og fandt nummeret der, i forbindelse med de penge, de tilbageførte til mig, og siden har det virke upåklageligt.

Det forstår jeg ikke et hak af. Jeg ved fra tidligere tråde her og andre steder, at jeg ikke er den eneste, der er stødt på problemstillingen. Det forekommer mig mere end sært, at koden skulle dukke op i netbank for nogle kunder, men ikke andre. Jeg siger ikke, at du tager fejl, det gør du ganske sikkert ikke, jeg har bare meget svært ved at forstå at denne forskel skulle eksistere.

BREAKING NEWS:

Jeg har lige modtaget en mail fra Nordea, som indrømmer at de selv og PBS har modstridende informationer om håndtering af Paypal, og om hvorvidt koden er med på kontoudskrifter fra Nordea. Ikke desto mindre havde de af PBS fået oplyst min kode :D
HeroldHeroldSkrevet 18/08-10 16:10 
Det lyder også sært. Jeg ved bare at den dersens kode dukkede op på kontoudtoget, og så var det dét. :D

Og tillykke!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 18/08-10 16:50 
Koden har aldrig været med på mit kontoudtog, og jeg har nok været ude for det tre gange før :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 18/08-10 16:52 
Sumez>
Koden har aldrig været med på mit kontoudtog, og jeg har nok været ude for det tre gange før :)

Der kan du bare se!

Men alt er godt. Nu er jeg igen en del af problemet.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig