X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pladespiller?


Svar
nerosnerosSkrevet 07/08-10 19:13, rettet 07/08-10 19:15 
Jeg har efterhånden fået mig en del vinyl plader men ingen pladespiller! Jeg tænker på at anskaffe mig en lækker sag, men har ikke alverdens penge. Hvilket mærke er godt og kan man ikke få en god en for omkring 1200kr? Den må meget gerne have jack-indgang så jeg kan tilslutte den mine computer højtalere.

Der er en butik i nærheden af hvor jeg bor som sælger brugte B&O's pladespillere af forskellige slags er det noget man skal smide penge efter?
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/08-10 19:20 
Vil du bare kunne afspille dem eller vil du have en USB måske?
Hoid to colony C05 where the computer is...
JmogJmogSkrevet 07/08-10 20:30, rettet 07/08-10 20:37 
neros>
Jeg har efterhånden fået mig en del vinyl plader men ingen pladespiller! Jeg tænker på at anskaffe mig en lækker sag, men har ikke alverdens penge. Hvilket mærke er godt og kan man ikke få en god en for omkring 1200kr? Den må meget gerne have jack-indgang så jeg kan tilslutte den mine computer højtalere.

Mener du ikke jack-udgang? Vær i øvrigt opmærksom på at mange ældre pladespillere ikke har en indbygget RIAA-forstærker, hvilket er nødvendigt for at få lyd ud af dine plader. Så køber du ældre/brugt, så tjek det lige først.

Nyere pladespillere har det som regel indbygget. Jeg ved ikke så meget om hvilke mærker der er gode, men den her rammer i hvert fald dit prislag og kræver ikke en ekstra forstærker, da RIAA'en er indbygget:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/pladespiller/denon_dp-29f_pladespiller_soelv.htm

Det er Phono-stereo udgang den har, så du skal bare have fat i et 2xphono->jack kabel, så er du kørende.
nerosnerosSkrevet 07/08-10 20:38, rettet 07/08-10 20:38 
Jeg ved ikke rigtig om det skal være en USB, men det ville måske være ok da jeg så kan kører lyden igennem min computer ud i højtalerne måske.

Jo jeg mener nok Jack-udgang :-)

Jeg tror jeg springer de B&O over. En Technics ville være fedt men de er vist ret dyrer.

Det er sådan et sæt højtalere jeg har!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/08-10 20:44, rettet 07/08-10 20:47 
Du kan godt finde en brugt SL1200/1210 til små penge. Og det er nemt at finde reservedele til dem. Men den kræver selvfølgelig en RIAA :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 07/08-10 20:50 
Hvad med den her:

Jeg er egentlig ikke interesseret i at kunne optage mine plader over til MP3, men den kan jo også bare bruges som en almindelig pladespiller.

Numark TT500
Bashful Neophyte
dchangdchangSkrevet 08/08-10 10:12 
Syntes du skal finde en god gammel kvalitets-afspiller istedet. 1000 kr. rækker rimelig langt på brugtmarkedet og for de penge kan man sagtens finde en rigtig god Thorens, Rega eller Dual. Fx denne Rega Planar 2, hvor pickuppen skal skiftes.

Rega Planar 2 på dba.dk...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
nerosnerosSkrevet 08/08-10 16:45 
Ok men koster pickuppen ikke en million?
Bashful Neophyte
dchangdchangSkrevet 08/08-10 18:58 
Nah det er ikke så slemt, en Ortofon OMP10 koster fx 399,- i Hifiklubben.

Ortofon OMP10...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
nerosnerosSkrevet 08/08-10 23:00 
OK :-)
Bashful Neophyte
salsalSkrevet 08/08-10 23:10 
Jeg er rigtig glad for min Rega Planar 2, så den model kan jeg kun anbefale.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
nerosnerosSkrevet 08/08-10 23:20, rettet 08/08-10 23:31 
Den ser også fed ud, men jeg tror det bliver nødt til at være lidt billigere, men måske jeg kan finde den brugt.

Ellers synes jeg den her er lidt liret og jeg kan godt lide den er tung :-)

Ved ikke om det er et godt mærke?
Bashful Neophyte
dchangdchangSkrevet 09/08-10 08:31 
Nu ved jeg ikke hvad du hører af musik, men tror ikke at du får samme "sound" med den type pladespiller medmindre det er en 1210'er.

Kan også varmt anbefale det tyske mærke Dual, har selv en CS 505-4, der er en på dba der sælger en (ligner en CS 505-3) med forforstærker til 500 kr. Ville også være et godt køb.

Dual pladespiller...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
nerosnerosSkrevet 09/08-10 19:29, rettet 09/08-10 19:32 
Jeg hører nok mest Elektronisk musik fortiden og gamle 80'er og 70'er plader :D
Bashful Neophyte
T.L.OT.L.OSkrevet 14/08-10 11:49 
Jeg har selv 2 technics 1210'er som jeg er super glad for og har aldrig haft andet.. men kender også et par folk som har de her Numark som de betragter som rigtig gode også.. man for selvfølgelig hvad man betaler for så jeg vil råde dig til at tænke over hvor meget du skal bruge pladespilleren.. Hvis du har tænkt dig at ende op med at mixe plader eller ligende, vil jeg anbefale 1210 eller Vestax.. Vær også opmærksom på at Numark pladespilleren kan bruge ortofon pickups ligesom technics og vestax..

Numark pladespiller: http://www.aage.dk/shop/pladespillere/numark/tt-usb.html

Numark pladespiller bundle med ortofon pickup:http://www.aage.dk/shop/pladespillere/numark/tt-usb-bundle.html

Hvis du skal købe en 1210'er vil jeg anbefale dig at finde en brugt medmindre du er villig til at smide cirka 5000,- et godt sted at kigge er på den danske rap side Rapspot.dk de har en marked side hvor der tit er pladespillere tilsalg, held og lykke med at finde din nye pladespiller ^U^

Rapspot/spotmarked:http://rapspot.dk/boards/marked/index.php4
nerosnerosSkrevet 14/08-10 12:40 
Mange tak for de gode råd T.L.O det er super godt det du skriver :-)

Jeg skal ikke mixe plader eller ligende. Så det bliver nok en Numark. Det ser rigtig godt ud det link du har vedhæftet med bundle og ortofon pickup!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 17/08-10 08:59 
T.L.O>
Hvis du skal købe en 1210'er vil jeg anbefale dig at finde en brugt medmindre du er villig til at smide cirka 5000,-

Ja, det er nærmest dumt at købe en 1210'er fra ny - de er bygget som et pengeskab.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig