X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Alternativer til iMovie og Final Cut?


Svar
nerosnerosSkrevet 04/08-10 19:59, rettet 04/08-10 19:59 
Jeg bruger i øjeblikket iMovie, men programmet driller en smule når man som jeg klipper en del sammen med og uden lyd osv. Det er som om iMovie ikke helt kan følge med og laver underlige og lidt uforklarlige ting undervejs i processen.

Jeg ved Final Cut findes men det er måske lidt for avanceret til mig og dyrt. iMovie er fedt fordi det er enkelt og til at finde ud af. Findes der nogle gode alternativer til iMovie og Final Cut? Jeg ønsker også at finde et program som har lidt flere effekter man kan lege med!

Så har i nogle gode bud?

Det skal være til Mac.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 04/08-10 21:20 
Adobe Premiere er et helt fantastisk program og nemt at gå til, men det er ikke ligefrem billigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 04/08-10 22:55, rettet 04/08-10 23:20 
Ja ok den slags penge har jeg ikke! Kendte det overhovedet ikke. Er der andre gode bud ;-)

Edit: Jeg har fundet en del alternativer som er gratis, men de er simpelthen for ringe..
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 04/08-10 23:50, rettet 05/08-10 00:21 
Ja, Premiere er godt. Har godt nok kun med sikkerhed prøvet Premiere Pro 2 (måske også 1 en lille smule). Hvis du har Windows/Boot Camp, så overvej evt. Adobe Premiere Elements, det koster kun $100. Har dog ikke prøvet den udgave, og ved ikke om det virker med Boot Camp.

Tjek evt. denne side for inspiration til programmer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_video_editing_software

EDIT: Har rettet det med udgaverne af Premiere (Pro), så der ikke er tvivl om, hvilke udgaver jeg kan anbefale. Fandt nemlig også ud af, at det var de tre sidste udgaver, jeg ikke har prøvet.
nerosnerosSkrevet 05/08-10 08:44 
Fedt mange tak Jaes :-) Dejlig stor og god oversigt du linker til.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at lege lidt med Premiere Pro 2. Mit bootcamp er gået i stykker desværre så det kan kun blive et Mac program.
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/08-10 10:45 
Gået i stykker? Er det så ikke bare at fikse det?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 05/08-10 11:19 
Tjah men hvordan hvis jeg starter min computer op med bootcamp fryser den til is og jeg må bruge vold og slukke den manuelt...
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/08-10 11:20 
Er det så ikke en ide at geninstallere Windows?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 05/08-10 12:23 
Jo måske men er egentlig lidt træt af det ;-) Det kører ikke så godt og jeg har mange problemer med det..
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/08-10 13:32 
Hmm, synes ellers det kører glimrende så længe man installere de medfølgende bootcamp drivere bagefter.
Det eneste der holder mig fra at bruge det, er at jeg er nødt til at genstarte. Kører parellels for så vidt muligt.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 05/08-10 15:05 
Der er bare alt for mange pop-up menuer og alt muligt gøgl, men tror bare det er brugerfladen på windows som irriterer mig.
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 06/08-10 01:06 
Hehe, det kender jeg godt ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 06/08-10 08:23 
For at vende tilbage til topic så tror jeg faktisk ikke der findes noget der ligner iMovie sådan rent brugervenligt de andre og lidt dyre programmer er vist lidt for avancerede til mig, og ikke sådan noget man bare kan springe ind i uden at skulle tage et kursus eller noget.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 06/08-10 17:24 
De fleste programmer i den nedre prisklasse er gearet mod privatbrugere, så tvivler på, at du får de store problemer.

Og faktisk deler flere af programmerne brugerflade med "pro-udgaverne" i samme serie, så heller ikke disse kan siges at være specielt hardcore. Mest af alt handler det om at kigge lidt manualen og/eller bruge guides fra nettet.
nerosnerosSkrevet 06/08-10 17:45 
Ok men iMovie kan man bruge uden at kikke en manual igennem så godt er det lavet og meget nemt at bruge.

Jeg har downloadet en trail version af Adobe Premier Pro. Det billede og den måde det hele ser ud på i menu systemet osv giver mig gråt hård ;-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig