X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tilbehør til PS2


Svar
HenrietteHenrietteSkrevet 16/12-09 22:35 
Hej. Er helt newbie i konsol-verdenen. Har købt mig en billig PS2 for at se om det er noget for mig. Hvad er absolut must-have mht. spil og tilbehør?

Tak for hjælpen.

/Henriette
XiwanaXiwanaSkrevet 16/12-09 22:49, rettet 16/12-09 22:50 
-Et memorycard (helst originalt) - til at gemme din spildata - et absolut must!
-En eller flere ekstra controllere
-Et rgb-kabel, der gør billedet på tv'et meget pænere mht. farvedybde osv.

Ellers afhænger tilbehøret af de spiltilbøjeligheder, du har. Guitar til Guitar Hero-spillene, dansemåtter til dansespil, mikrofoner til Singstar, rat til bilspil.

Mht. spil så tjek her:

Info om PS2'en og mest populære spil
[inspirational quote here]
WonderboyWonderboySkrevet 16/12-09 22:49 
Kommer lidt an på hvilken genre af spil du kan li, om det feks. er Sports spil eller Bilspil eller Platformspil eller andre genre?
I love monster land
HenrietteHenrietteSkrevet 16/12-09 23:37 
Er nok til lidt af hvert - dog ikke umiddelbart first-person-shooters og de meget komplekse adventure spil.
dRxLdRxLSkrevet 17/12-09 00:10 
Har du før spillet spil på PC eller er du helt "grøn" mht. computerspil?

Jeg har plukket lidt i den liste man kan se på ovenstående link og tror ikke at du vil gå galt i byen med nogen af nedenstående:

Beyond Good & Evil
Gitaroo Man
Ico
Kingdom Hearts
Kingdom Hearts 2
Okami
Rez
Shadow Of The Colossus
Silent Hill 2
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Per SPer SSkrevet 17/12-09 08:58, rettet 17/12-09 08:58 
Kan også anbefale Odin Sphere, som altid har været en succes, når vi har vist det frem på events.

Det er ikke så dyrt at købe og hvis du kigger på linket nedenunder, så er der billeder og filmklip.

Odin Sphere i Play:Right arkivet
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 17/12-09 09:29 
dRxL>
Beyond Good & Evil
Gitaroo Man
Ico
Kingdom Hearts
Kingdom Hearts 2
Okami
Rez
Shadow Of The Colossus
Silent Hill 2

Jeg kan ikke sige andet end at jeg er 100% enig med ovenstående liste! Især Shadow of the Colossus er en oplevelse som ingen andre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
scavengerscavengerSkrevet 17/12-09 11:23 
Per S>
Kan også anbefale Odin Sphere, som altid har været en succes, når vi har vist det frem på events.

Det er ikke så dyrt at købe og hvis du kigger på linket nedenunder, så er der billeder og filmklip.

Jeg fandt det brugt i går i min lokale Blockbuster til 39,95
Nemo me impune lacessit
SumezSumezSkrevet 17/12-09 11:45 
Xiwana>
-Et rgb-kabel, der gør billedet på tv'et meget pænere mht. farvedybde osv.

Kan lige tilføje at i nyere tid med fladskærme og whatnot, er forskellen mellem default-kablet og RGB(scart) kabel endnu tydligere. Her forleden dag kom jeg til at køre det forkerte signal fra min PS2, og billedet var fuldstændig absurd uudholdeligt at se på, på min 42" plasmaskærm.

Men også hvis du har et "gammeldags" billedrørs-TV, er RGB klart at foretrække.
Det er det her du skal undgå:
Tilbehør til PS2

Og det her du skal anskaffe:
Tilbehør til PS2

De er heldigvis ret billige til PlayStation, og det samme kabel virker til både PS1, 2 og 3 (omend der er bedre alternativer til PS3)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
John DoeJohn DoeSkrevet 17/12-09 18:20 
Er der stor forskel på et orginalt og et uorginalt kabel?

Jeg har kigget på den her.

Ps2 kabel
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
SumezSumezSkrevet 17/12-09 20:31 
Der kan være rimelig stor forskel, men lige netop mht. PS2 har jeg aldrig oplevet nogen problemer med uoriginale kabler. Alle mine kabler er det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 17/12-09 20:56 
Det ser meget tyndt ud. Generelt bedre, jo tykkere. De originale PS1/PS2-kabler er langt bedre end nogen uoriginale kabler jeg har set. Originale kabler er generelt gode, mens uoriginale er et lotteri.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HenrietteHenrietteSkrevet 17/12-09 23:06 
@dRxL: Har spillet en del før - dog ikke så meget på det sidste. Startede i tidernes morgen med en C16 (der må gerne grines), efterfulgt af C64, Amiga 500 og diverse pc'ere - så jo, jeg har spillet før :o)

Tak for alle svarene. Det er en stor hjælp.
nerosnerosSkrevet 18/12-09 00:04 
Prøv med spillene Shadow of the Colossus eller Odin Sphere.
Bashful Neophyte
WonderboyWonderboySkrevet 18/12-09 03:11 
Og som dRxL skriver på sin liste, Okami er et Fantastisk spil.
Tror ikke der er så mange der griner at du har startede med en C16, jeg selv startede med en Pong Konsol og så en ZX81 og så en ZX Spectrum og så en C64 og Amiga 500. :)
I love monster land
silverstarsilverstarSkrevet 27/03-10 17:02, rettet 27/03-10 17:06 
Jeg har et spørgsmål angående PS3 og RGB kabler. Jeg vil gerne køre et US-spil på min PS3. Den er pt koblet på et ældre tv, der kun har SCART (ingen HDMI, component og andre smarte indtag).
Standard-kablet der fulgte med PS3'en ender i 3 phonokabler (gul, rød, hvid, som billedet Sumez linker til overfor) og giver sort-hvid billede med US-spillet (som forventet).
Jeg har så et gammelt RGB-kabel fra min PS1 som passer fint i PS3'en. Problemet er at det giver et sammenpresset billede med sorte bjælker i top og bund. Jeg kan afvikle US-spillet i farver når jeg benytter kablet, men det er ikke fedt når det så giver bjælker i stedet... Bjælkerne optræder ikke kun i US-spillet, der er generelt at når jeg benytter det gamle PS1 RGB-kabel, så får jeg bjælker, selv menu-skærmen har bjælkerne.
Bjælkerne er der ikke når jeg benytter standard-kablet med phonostikkene der fulgte med PS3'en.

Jeg har display-settings på PS3'en sat til RGB, 4:3 og standard PAL.
Er der andet jeg mangler, eller er forklaringen at ps1-kablet ikke duer til PS3'en? Kan det evt være tv'et?

Hvor kan jeg evt købe et PS3 RGB-kabel til en fornuftig pris/kvalitet?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/03-10 17:06 
Det er TVet der slår over i 16:9 pga et signal i kablet. Er der ikke en aspect ratio knap på fjernbetjeningen som kan skifte til fuld skærm?
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 27/03-10 18:58 
Tv'et har ikke en aspect ratio knap, hverken på fjernbetjening eller på selve tv'et.
Nu skal det siges at det er et gammelt tv, jeg vil gætte på ca. 15 år. Tv'et har to scart-indgange, men det er kun den første (EXT1) hvor jeg får farver på med US-spillet, så det er nok den eneste indgang der tager RGB.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/03-10 19:06 
Killer Bean kan helt sikkert svare på hvad der skal ændres i kablet hvis det er synderen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/03-10 20:20, rettet 27/03-10 20:20 
Sådan gjorde mit gamle philips tv også i psx dagene når jeg ville spille spil med RGB.

Der var heller ingen rigtig 'aspect ratio' knap, men i indstillinger for lys/farva osv var der en indstilling der bare hed "smal" som den automatisk slog over på når jeg brugte RGB.

Men du har vel kigget alle indstillinger igennem.
silverstarsilverstarSkrevet 27/03-10 22:44, rettet 27/03-10 22:45 
Det lyder interessant, da dette tv netop også er et phillips. Jeg har kigget menuerne igennem, men har ikke kunnet finde noget der kunne rette på problemet. Menuerne er meget basale, så det kan være at det her tv er en tand ældre.
Kunne du løse problemet ved at ændre denne "smal" indstilling manuelt når du kørte RGB?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 29/03-10 08:38, rettet 29/03-10 08:38 
Hvad sker der hvis du sætter din PS3 til at være NTSC i stedet for PAL?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig