X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Half-Minute Hero


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/10-09 03:53 
Jeg syntes jeg havde lavet en tråd om dette spil på et tidspunkt men jeg kan ikke finde den.

Aaaanyway... Spillet er et slags RPG hvor man skal redde verdenen på 30 sekunder.

IGN har lige smidt en anmeldelse op af det idag.

http://www.youtube.com/watch?v=jWj433uXa-c
SumezSumezSkrevet 16/10-09 15:19 
Det lyder ret absurd. Mon det kommer til Europa? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/10-09 15:48 
Ingen anelse... Men man kan jo altid importere den Amerikanske.
Det er sikkert også billigere. :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/11-09 05:28, rettet 04/11-09 08:24 
GT anmeldelse af Half-Minute Hero på 8.7 (fixd)

http://www.gametrailers.com/video/review-half-minute-hero/58604
BeanoBeanoSkrevet 04/11-09 07:48 
Darkbeat>
GT anmeldelse af Half-Minute Hero på 9.7

Det står 8.7 hos mig ;)
HeroldHeroldSkrevet 04/11-09 08:22 
Er det ikke bare antallet af hele minutter man har brugt på spillet, når det er gennemført på alle måder? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/11-09 08:24 
Fixd. Det burde have 10.7 :D
SumezSumezSkrevet 28/01-10 14:58 
Darkbeat>
Ingen anelse... Men man kan jo altid importere den Amerikanske.
Det er sikkert også billigere. :)

Den europæiske bliver i hvert fald pænt billigt :)
http://www.zavvi.com/games/platforms/psp/half-minute-hero/10074176.html
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 10/07-11 13:23 
Er det kun Darkbeat der har købt spillet til X360?

Jeg morer mig meget med at genspille de forskellige baner og få mine tider ned. På flere baner er jeg under 100 pladser fra førstepladsen på leaderboards, så det kan ikke have solgt vildt godt, men det er ellers et meget fornuftigt spil synes jeg (når man har slået den ny grafik fra). Rigtig hyggelig puzzle/arcade hybrid, og en sjov RPG-parodi (se hvor mange Dragon Quest-referencer I kan finde :P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 10/07-11 14:04 
Finder også konceptet mægtig interessant og dejlig meta-agtigt i sin måde at gøre grin med hele RPG-genren på. Har kun spillet demoen på Xbox, men det virker ret sjovt. Dog så jeg gerne, at man havde lidt mere indflydelse i kampene, således at det ikke kun handler om HP og level, men at man også kan time et angreb af en art. Jeg kunne ikke rigtig se, hvor gavnligt sprinte-mekanikken er, når man kæmper.

Jeg læste, at man kan spille i forskellige modes. Fx 300 minutter og 3 sekunder. Hvordan fungerer sidstnævnte? :P
SumezSumezSkrevet 10/07-11 16:26, rettet 10/07-11 16:27 
Jeg har stadig ikke åbnet for andet end Hero 30 mode, så det ved jeg ikke, men det giver vel mening når man når dertil :)

Hvis du får prøvet spillet ordenligt vil det også give mening at kampene er automatiske, der er meget puzzle og strategi i spillet, så ikke så det handler mere om hvilke fjender du kæmper mod og hvornår, spillet er jo i virkeligheden slet ikke et RPG :)
Udfordringen er selvfølgelig at klare banen så hurtigt som muligt (det burde være muligt at klare dem alle under 30 sekunder), og delvist at klare bossen på så lav level som muligt. Sprintemekanikken er ekstremt gavnlig når man kæmper, da den gør kampene færdige meget hurtigere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 14/07-11 13:25, rettet 14/07-11 13:25 
Hvis jeg skal finde et åbenlyst kritikpunkt på spillet er det at der ikke er noget i spillet der reelt udfordrer dig til at klare banerne på en bestemt tid. Man kan i teorien bruge 5 minutter på hver bane (hvis man kan opsamle penge nok), og stadig "gennemføre" spillet.
Ja, man kan hygge sig ved at genspille de samme baner for at opnå den hurtigst mulige tid, men når der er så sindssygt mange baner i spillet, er det ikke længere nogen "samlet" udfordring.

Jeg spiller alle baner mod det mål at klare hver eneste af dem på max 30 sekunder, men kunne godt tænke mig at spillet selv udfordrede mig til at gøre det. Det eneste er en grim t-shirt man kan få til sin avatar ved at klare blot 10 af dem på under 30, hvilket er gjort ret hurtigt. :)

Leaderboards er selvfølgelig løsningen på den problematik, men Darkbeat er stadig den eneste der dukker op på mine leaderboards, og kun på de første 4-5 baner :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/07-11 14:18 
Half-Minute Hero 2

http://youtu.be/dpQ22jZZqXM
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig